Olympische Spelen Turijn 2006

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Blogverbod in Turijn

Deelnemers aan de Olympische Spelen mogen geen weblogs meer bijhouden en foto's of video's publiceren op het internet. Doen ze dat wel, dan lopen ze de kans om gediskwalificeerd te worden.

Het verbod staat impliciet in de overeenkomst die deelnemers aan de Olympische Spelen tekenden met het Olympisch Comité (IOC).

Als reden wordt opgegeven dat sporters zich moeten concentreren op de Spelen in plaats van zich bezig te houden met het bijhouden van dagboeken op internet.
 
ik heb de kaartjes niet allemaal kunnen verkopen dus ga ik zelf heen:-) cz finland en cz italie. in een minibus wat omgebouwd gaat worden als camper. bier mee wat sterke drank en we gaan feesten in italie
 
Freddy2005 schreef:
Zo te zien wel, kijk op de site van Eurosport en zoek op Tv schedule: vb;Live uitzending op 15 feb om 18 h 30 Duitsland - Tsjechië. De andere wedstrijden zullen dus ook wel uitgezonden worden.

eurosport tv schedule
dat is echt gaaf! ben zo blij...zijn paar dingen welke ik in Nl mis,en hokey kijken hoort er bij;) :snik:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Elias opgeroepen voor olympisch team

Meer hockeynieuws:

Patrik Elias is opgeroepen voor het olympisch team, dit ter vervanging van Petr Prucha. Prucha is aan de enkel geblesseerd en kan aldus niet deelnemen. Elias die voor de " New Jersey Devils" speelt, keert ook terug na een lange herstelperiode.

radio.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hier nog een aantal links naar de olympische winterspelen:

www.torino2006.org

www.olympic.cz

www.torino2006.cz

www.sport.cz/zoh06/

sport-smiley-022.gif
 
Schaatser Jan Bos draagt vanavond de Nederlandse vlag bij de openingsceremonie van de Winterspelen in Turijn.

Naast Jan Bos dragen in elk geval nog drie schaatsers de vlag voor hun land: Chris Witty (VS), Martina Sablikova (Tsjechië) en Joji Kato (Japan). Enkele andere vlaggendragers: Kati Wilhelm (Duitsland, biathlon), Carolina Kostner (Italië, kunstrijden), Danielle Goyette (Canada, ijshockey), Maria Jose Rienda (Spanje, ski) en Kevin van der Perren (België, kunstrijden).
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechisch olympisch huis in Turijn

President Vaclav Klaus heeft op vrijdagavond, kort voor de opening van de olympische winterspelen, het zogenaamde "Tsjechische olympische huis" in Turijn feestelijk geopend. De ceremonie deelde hij met Milan Jirasek, voorzitter van het Tsjechische olympische commitee. Het huis, dat ook voor de viering van de medaillewinnaars moet dienen, ligt niet in de direkte omgeving van Turijn, echter in het Franse Briancon.

radio.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Eerste medaille is binnen

Op de "Ladies' 15 km Pursuit (7.5+7.5)" heeft Katerina Neumannova zopas de tweede plaats behaald en daarmee de eerste zilveren medaille binnengesleept voor Tsjechië. Eerste werd de Estse Kristina Smigun. De eerste twee plaatsen werden in de spurt beslist. Derde werd de Russische Medvedeva op 14,5 sec. De andere Tsjechische deelneemsters vinden we op de 23° plaats Ivana Janeckova en op 29° Helena Balatkova Erbenova.


C_3_photogallery_84_photos_foto_2_imagebig.jpg
 

Tabe

† In Memoriam
medaille-stand Tsjechie Nederland

Hoe is de stand nu?

denk 1 - 1 ??

wordt dit even bijgehouden door dit Forum.

Ik gok op de uitslag 7 - 4 voor Tsjechie. Of zit ik te laag bij beide teams ?

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daar was ene Verbelgde Nederlander, een zekere Bart Veldkamp, die het naar de geldende norm en afgelopen startperikelen toch nog behoorlijk heeft gedaan op de 5 km met zijn 13° plaats.

De olympische gedachte luidt overigens dat deelnemen belangrijker is dan winnen.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Freddy2005 schreef:
De olympische gedachte luidt overigens dat deelnemen belangrijker is dan winnen.
Freddy toch, de deelnemers zijn allemaal professionals, uiteraard gaat het om veel geld en sponsors etc.

Heb jen het gezicht en het gedrag van de hagenees Veldkamp gezien op de TV gezien en gehoord, en het zuurpruim gezicht van Groenewold met haar 2 * plaats ???>. Jammer toch ?.
 

Tabe

† In Memoriam
Freddy2005 schreef:
Daar was ene Verbelgde Nederlander, een zekere Bart Veldkamp, die het naar de geldende norm en afgelopen startperikelen toch nog behoorlijk heeft gedaan op de 5 km met zijn 13° plaats.
Voor mij verdient hij een gouden medaille. In mijn jeugd deed hij al mee voor Nederland.:D
Inmiddels is de stand 3-1
 

Freddy2005

† In Memoriam
Medaillehoop voor Tsjechië, Jakub Janda strandde op een 13° plaats bij het schansspringen op de normale schans. Jan Matura werd 21° en Jan Mazoch enBorek Sedlak konden zich niet plaatsen voor de finale.
 
Op het Staroměstské náměstí in Praag komt weer een groot scherm waar je de finale wedstrijden ijshockey rechtsreeks kunt volgen vanuit Turijn.

Voorwaarde is wel, dat Tsjechië doordringt tot op zijn minst halve finale. :?:

Bron: Ceske Noviny
 
Bovenaan