Met de auto naar Tsjechië: hoe lang duurt dat?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

"Hoe lang is het rijden naar Tsjechie?", is een vraag die mij vaak gesteld wordt. Daarom heb ik tijdens onze laatste trip even wat informatie genoteerd die de boordcomputer van mijn Opel Kadetje ophoestte.

Utrecht -> Praha -> Pardubice
Route: Arnhem, Oberhausen, Frankfurt, Nurnberg, Plzen, Praha, Pardubice.
Totaalafstand: 1.042 km
Totale rijtijd: 9 uur, 1 minuut
Gemiddelde snelheid: 115 km per uur

Afstand tot aan Praag: 939 km
Rijtijd tot aan Praag: 7 uur, 54 minuten

Met rijtijd bedoel ik de tijd zonder eventuele pauzes... Rij voorzichting en pas op voor controles!
 

Bijlagen

  • 18506-Agent-auto.gif
    18506-Agent-auto.gif
    70,7 KB · Bekeken: 82

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

Met de auto van Amsterdam naar Decin, 800 kilometer via A1, weg 30, Osnabruck, Bad oeyenhausen, snelweg 2, dan weg 14 Magdenburg, Halle naar dreieck Nossen stukje weg 4 afslag Praha, Pirna door Dresden wat een grote puinhoop is en dan ga ik bij Petrovice de grens over reistijd 8 1/2 uur, snelheid 120 km. Weet iemand een route zonder dat je door Dresden moet? vr. gr. Macek
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

Helaas Macek, we moeten nog wachten tot de A17 Dresden-Praha klaar is. Dat zou ergens tussen 2006 -2007 moeten zijn. De snelweg gaat dan langs Petrovice via Usti n/l naar Praha.
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

Tieske, netto tijd is altijd scherp mits je geen ongevallen etc. onder weg hebt. Toch enige wat in mijn ogen telt is de tijd wanneer je in auto stapt in NL en na hoeveel tijd je op de plaats van bestemming eruit komt. Mij lukt Utrecht - Plzen -> 835 km in 7.5 uur en soms onder de 7.
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

ik doe van rijswijk --> praag ongeveer 10 uur over maar
i.v.m. werkzaamheiden in deutsland op A3 will het af en toe
wat langer duren (tijd ingerekend drie pauzen )
 

Bibster

Guest
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

Ik ga boven langs via Groningen, oldenburg, bremen-haven, hannover richting berlijn, magdeburg, leipzig, dresden, zinwald, teplice, praag. Doe er dan 8 uren over.
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

Afgelopen vakantie weer eens naar Tsjechie gereden via Chemnitz. Voor alle liefhebber hieronder nog even de statistieken.

Utrecht -> Praha -> Pardubice
Route: Arnhem, Oberhausen, Dortmund, Kassel, Erfurt, Chemnitz, Chomutov, Praha, Pardubice.
Totaalafstand: 927 km
Totale rijtijd: 10 uur, 3 minuten
Gemiddelde snelheid: 95 km per uur

Afstand tot aan Praag: 822 km
Rijtijd tot aan Praag: 9 uur, 1 minuut


De rijtijd is dus zonder pauzes, maar helaas wel inclusief circa een half uur langzaamrijdende file bij Dortmund...
 

Bijlagen

  • 26905-Vakantie-car.gif
    26905-Vakantie-car.gif
    8,7 KB · Bekeken: 75
Re: Met de auto naar Tsjechie, hoe lang duurt dat?

Mijn record is Haarlem - Rožnov pod Radhoštém in 10,5 uur (1380 km via Rozvadov). En dat is bijna 400 km verder dan Praag. Dat was erg snel. En recent op een zondag met cruise control op 130 kmh Valašské Meziříčí - Haarlem in 12 uur.

Mijn ervaring is dat het op zondag het snelste te rijden is, en dan buiten het vakantieseizoen om.
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, via waar naar Karlovy Vara ?

Wij gaan de eerste week van oktober naar Karlovy Vary. Hoe kan ik het beste rijden via Dresden of....?
confused.gif
 

G

Berichten van gasten...
Re: Met de auto naar Tsjechie, via waar naar Karlovy Vara ?

Voorhout-kraslice 8 uur heen en 8 uur terug incl 1 lange (30 min) en 2 korte (10 min) stops.
Afstand 801 km. snelheid tussen 80 (bij regen) en 160 (zonnig en droog)
Route: adam, arnhem, oberhausen, dortmund, kassel, erfurt, jena, hof, klingenthal.
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, via waar naar Karlovy Vara ?

8 uurtjes.

Olomouc - Amsterdam

Met een Zafira OPC
59.gif
 
Re: Met de auto naar Tsjechie, via waar naar Karlovy Vara ?

Paolo, niet over Dresden. Kijk maar even hier . Zelf vind ik de zuidelijkste route het prettigste, die is het rustigst.

Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: gemiddeld 8 uur incl. 2 stops.
 
Bovenaan