Marathon Praag 2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste sportieve forumleden,

In het verleden heb ik meerdere marathons gelopen maar de laatste 15 jaar niet meer.
Tijd om me toch weer eens aan eentje te wagen en de vraag is dan...welke? Rotterdam? Amsterdam? New York? Londen?......nee geen van allen.

Mijn oog is gevallen op de marathon van Praag die dit jaar op zondag 9 mei wordt gehouden en vermoedelijk volgend jaar op zondag 8 mei 2011.

Nou vraag ik me af of er meer mensen hier op het forum komen die (weer) een marathon willen gaan lopen en daarbij ook denken aan 8 mei 2011 Praag. Er komen lopers uit 55 landen.
Ook een uitdaging voor jou ?????
 
Manlief loopt dit jaar mee. Helaas kan ik niet supporteren, dus mij als fan ben je kwijt, misschien volgend jaar alleen geloof ik dat hij dan de marathon van Rotterdam weer wil lopen.
 
Kijk dat is leuk om te lezen.......ik wens hem alvast heel veel succes.

Het lijkt me wel leuk als er een groepje gevormd kan worden die met elkaar ervaringen gaat uitwisselen in aanloop naar die marathon.
Dus vandaar mijn vraag

off topic:
Rotterdam was dit jaar super om te volgen maar wil hem niet meer lopen omdat het daar zo druk is dat je de eerste 5 km niet goed op gang kan komen. Heb er wel goede herinneringen aan want mijn PR is daar ooit gelopen.
 

Vodnik

† In Memoriam
mijn zoon Gijsbert gaat de maraton van Praag volgend jaar lopen. Was gepland voor dit jaar maar er kwam een huwelijk tussen (niet het zijne hoor!)
Dus alvast drie lopers in rood/wit/blauw ?
 
off topic:
Rotterdam was dit jaar super om te volgen maar wil hem niet meer lopen omdat het daar zo druk is dat je de eerste 5 km niet goed op gang kan komen. Heb er wel goede herinneringen aan want mijn PR is daar ooit gelopen.

Je moet ook bij die Kenianen in de buurt blijven :top:
 
José en Ik hebben dit jaar een kwart marathon gelopen.
Dat vonden we al heel wat. Meer moet het dus voor ons maar niet worden.
Veel succes voor de echte Marathonners!! :top:
 
Geen Praag maar Zebrak

In mei 2001 heb ik in Praag de marathon gelopen. Aangezien buitenlandse deelnemers meer moesten betalen dan Tsjechen heb ik onder een andere naam gelopen. In 2:57 kwam ik na een moeizame race binnen. Aan de keien in het begin en zeker op het einde leek geen einde te komen.

Praag is anders dan Rotterdam. In R'dam, de wegen zijn zo snel, heb ik net als Feertje22 mijn persoonlijk record gelopen. Of ik in 2011 aansluit bij de Nederlanders durf ik niet toe te zeggen. Van Praag kan ik me herinneren dat je de vele Nederlandse deelnemers vanzelf tegen het lijf loopt.

Op 15 augustus zijn we van plan om de 25 km van Zebrak te lopen. Zie foto, nr 74 is Maurice Winterman en nr 11 Shayne Rookhuijsen. http://www.mestozebrak.cz/z25/
 

Bijlagen

  • Zebrak.jpg
    Zebrak.jpg
    52,6 KB · Bekeken: 3
Het scheelt inderdaad 800 kronen of je een vaste verblijfsvergunning/ woonplaats in CZ hebt of niet.
 
Ik heb mijn trainingslogboek uit 2001 erbij gepakt. Let eens op de toenmalige verschillen.

- Inschrijven voor Tsjechen was toen CZK 600.

- Voor lopers uit Baltische staten, Belarus, Hongarije, Rusland etc $ 35.-

- Voor buitenlanders $ 65.-
 

kuurgast

Donateur
07/05/2010

Op zondag 9 mei 2010 vindt het Europese kampioenschap Marathon plaats in Praag in Tsjechië. België zal er vertegenwoordigd worden door acht atleten.

Op zondag 9 mei 2010 vindt voor de vijfde maal het Europese kampioenschap Marathon voor geïntegreerde politie plaats. Deze marathon wordt georganiseerd in het kader van de Internationale marathon van Praag.

België zal er vertegenwoordigd worden door Freddy2005,..,...

Bron:gent.be

:lmfao:
 
Kuurgast, weet je dat zeker???

De enige Freddy in de uitslag is van Marathon team Knokke en Freddy2005 komt uit Brugge?

ok ok ik vatte hem niet...... grapje dus
 

Freddy2005

† In Memoriam
Duitser loopt marathon achterwaarts

De 46-jarige Duitser Ralf Klug heeft zondag de internationale marathon in Praag achterwaarts gelopen. Hij deed ongeveer 6uur en 50minuten over de afstand van 42kilometer.
‘Ik voel me helemaal oké. Alleen mijn kuiten doen een beetje pijn', zei Klug. Met zijn ongewone marathon zamelde hij geld in voor een kindertehuis in Tsjechië.

standaard.be
 

kuurgast

Donateur
Beste sportieve forumleden,

In het verleden heb ik meerdere marathons gelopen maar de laatste 15 jaar niet meer.
Tijd om me toch weer eens aan eentje te wagen.....

Mijn oog is gevallen op de marathon van Praag die dit jaar op zondag 9 mei wordt gehouden en vermoedelijk volgend jaar op zondag 8 mei 2011.

Nou vraag ik me af of er meer mensen hier op het forum komen die (weer) een marathon willen gaan lopen en daarbij ook denken aan 8 mei 2011 Praag.

mijn zoon Gijsbert gaat de maraton van Praag volgend jaar lopen.
Zijn jullie al druk aan het trainen voor 8 mei ,zijn er meer lopers onder de forumleden die meedoen? :denk:
 
Bovenaan