Mapy.cz - Handigheidjes en weetjes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Apps is populaire term voor ‘application’. Het huidige woord wordt vooral gebruikt voor kleine programma’s voor de mobiele telefoon. Nu is het ook mogelijk om die van mapy te installeren op je mobieltje.
Voor de liefhebbers van mapy kijk hier met filmpje.(zover ik kan bekijken is het gratis te installeren.)
 
De fotokaart is behoorlijk up to date. Vorig jaar juni hebben we laten klussen aan ons huis. En nu staan zijn vrachtauto en de bouwmaterialen mooi op de foto! Ik zou het wel willen kopieren, maar weet niet hoe dat moet. Heeft iemand een tip?
 

Pelhřimov

Donateur
via een knipprogramma. Bij ons is dat standaard geïnstalleerd op de PC.

(als het je niet lukt stuur me dan maar even een PM met de juiste link van mapy en je email, dan doe ik het wel voor je)
 

kuurgast

Donateur
Mapy.cz1.jpg


Met 4 van deze auto's wordt gewerkt aan mapy panorama. Ze zijn te volgen hier.
 

Pelhřimov

Donateur
Ik zie dat er weer het een en ander veranderd is op mapy.cz maar mijn Tsjechisch is helaas niet goed genoeg om het te vertalen...

upload_2014-6-30_16-40-39.png

PŘEDSTAVUJEME NOVÉ MAPY.CZ
Mapy, pro ženský a chlapy

panorama.jpg

Panorama
Podívejte se, jak to kde vypadá. Funkce Panorama vám poskytne pohled přímo z ulice. Na zvoleném místě se můžete pohybovat a prohlédnout si okolí.

3d-mesto.jpg

3D mapa
3D mapa vám umožní libovolné otáčení modelů měst. Mnohem lépe tak poznáte terén a uděláte si lepší obrázek o daném místě.

letni-mapa.jpg

Tematické mapy
Zjednodušili jsme výběr bodů zájmu a vytvořili tematické mapy. Zkuste si třeba Letní mapu, která vám zobrazí informace o bazénech a koupalištích, zprávy pro vodáky na našich řekách nebo místa, kde si lze půjčit loď.

PLÁNOVÁNÍ CEST VČETNĚ VEŘEJNÉ DOPRAVY
Přidali jsme možnost naplánovat trasu veřejnou dopravou.

Plánovač kombinuje pěší navigaci s hledáním spoje veřejnou dopravou. Cestu si tak můžete naplánovat z jakéhokoliv místa v mapě do jiného – nikoliv pouze ze zastávky na zastávku.

Cestu veřejnou dopravou si můžete zatím naplánovat v Praze a okolí, další města budeme postupně přidávat.

upload_2014-6-30_16-31-25.png

ZAJÍMAVÁ MÍSTA V OKOLÍ

Můj batůžek

Batůžek zobrazí zajímavá turistická místa ve vašem okolí. Místa si lze přidat mezi své oblíbené nebo si jednoduše naplánovat cestu a hned vyrazit.

Moje poloha
Mapy.cz umožní automaticky zobrazit vaši polohu.

upload_2014-6-30_16-31-58.png
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Voor watersport is Letní mapa /zomer kaart heel handig met veel info over plaatsen waar te zwemmen en andere vormen van watersport.
Via "Změnit mapu" aan linkerkant boven kan je de kaarten veranderen.
Nieuw is ook
tlacitko-batuzek.png
Můj batůžek / mijn rugzak ,geeft de interessante toeristische locaties "Zajímavá mista" in uw omgeving en "Výlety"/ trips.
Op mapy.cz vind je ook Tipy na tento víkend / tips voor dit weekend. Klik dat eens aan en kijk wat er te doen is in je omgeving.
Je ziet dan eerst een kleine samenvatting staan met nog meer tips in die omgeving en waar je kan eten/drinken. Direct onder de begin info vind je hetzelfde met een plaatje ,klik daar op dan zal je wel een link vinden met meer info. Als je de taal niet begrijpt kan je altijd de tekst kopiëren en in googel vertaling plakken.
 
kijk dat is mooi als je ook offline de toeristen informatie kunt zien is het helemaal super de super

ik krijg de app alleen maar in het Tsjechisch waar kan ik de nl vertaling vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja lezen is soms moeilijk er staat niet in nl gedownload worden en niet in het nederlands. ach kleinigheidje hou je hij staat erop nu nog mooi weer over een paar weken en dan uittesten.
 

dennuzzz

Donateur
Zag net dat je ook gpx bestanden kan aanmaken van een uitgestippelde route.

Als de route met de pinnen is uitgezet kun je naar beneden scrollen bij ulozit klik je en dan daarna op gpx.

Er wordt een bestand aangemaakt en gedownload.

Deze aangemaakte route kun je dan vervolgens over je kaart in je outdoor navigatie leggen door de gpx te importeren in het apparaat.
 

kuurgast

Donateur
screenshot.27-07-2015 22.20.51.png

Een nieuwe route gevonden op mapy.cz bij lokalita Antonínovo Údolí, Mladé Buky.
Roze route toegankelijk voor rolstoelers.
Is niet altijd direct te zien op mapy > "Změnit mapu" > Turistická en verder inzoomen als de gekleurde routes verschijnen.
Zijn diverse roze routes rond de visvijvers van Chlum u Třeboně,okres Jindřichův Hradec.
Route bij de uitkijktoren Bára bij Chrudím ,al schijnt die best pittig te zijn voor rolstoelers volgens lesychrudim.cz.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Op mapy.cz kan je bij Plánování = route planner onderaan klikken op Zobrazit výškový profil tracy = hoogteprofiel van de route.
Dan krijg je een kaartje te zien met afstand en hoogteprofiel van de route ,ook voor bospaden.
Je kan op mapy inzoomen naar het punt waar je wilt vertrekken en dan rechterkolom "Plánování" gebruiken.
Zet je muis op vertrekpunt en daarna een punt waar je naartoe wilt. (Wel aangeven of je wil lopen met auto of fiets)
Dan staat daaronder "Zobrazit výškový profil tracy" > klikken en zie hoogteprofiel met cursor.

screenshot.25-08-2016 14.28.30.png
 
De mapy.cz app is inmiddels ook Engelstalig .
Althans voor iPhone , naar ik aanneem is de Android app ook in een Engelstalige versie beschikbaar.
Bij de routenavigatie kun je kiezen uit diverse talen. Nog geen Nederlands, maar wel Engels , Frans en Duits .
Gisteren on the road uitgeprobeerd.
Duitse navigatie is effe wennen, maar werkt prima .
 
Bovenaan