Klimmen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet plaatsen in Tsjechie waar je kunt klimmen?
Tot voor kort verbleven wij altijd in Frankrijk, maar Tsjechie is nu een optie geworden voor de zomervakantie, mits ik achter klimgebieden kom die net als in Fr. vrij toegankelijk zijn en behaakt.
Dus laat maar horen waar die gebieden zijn.:ja:

Groeten surfdj
en straks skidj en van de zomer klimdj
 
Hey Freddy,

Bedankt voor de links. Helaas zijn ze in het Tsjechisch en dat ben ik niet machtig. Bij verder klikken in Duits of Engels blijft de pagina Tsjechisch (helaas)
maar ik heb in ieder geval een idee waar ik moet zoeken.
Surfdj
 

Freddy2005

† In Memoriam
Beide sites werken bij mij in het Engels hoor! Wat je verder tegenkomt tussen de links, dat weet ik niet, maar beide beginpaginas worden volgens mij keurig vertaald. Nog eens proberen...
 
Ik heb over enkele weken gasten die graag willen klimmen.
Weet iemand een goede plek daarvoor en de naam van een bedrijf dat materialen verhuurt en instructies geeft? Bv. in de buurt van Decin?
Graag hoor ik van jullie,
gr. Mieke
 
ik heb vroeger veel in Tisa geklommen = superrrr! (je hebt veel moraal voor zandsteen nodig), maar ook op Kozelka, Svate skaly, Adrzbach... te veel om op te noemen.

ik raad je aan de mensen de klimspullen in NL te laten huren, bv. bij een bergsportvereniging.... soms is het beetje link om met vreemde gebruikte spullen zonder duidelijke herkomst te klimmen, het gaat toch om je leven.... btw ze zouden ook een bergsportverzekering nodig hebben....

of je kunt het lokaal ook misschien bij een klimsportwinkel, vereniging of klimvrienden proberen, maar lijkt mij omslachtig... maar waarschijnlijk ben je daar op aangewezen als je niet zeer ervaren bent en begeleiding nodig hebt.... klimmen op de zandsteenrotsen is zeker niet makkelijk en kan niet vergeleken worden met het klimmen op bv. Maasrotsen in Belgie....
 
Wanneer je een ervaren instructeur bij je hebt die aangesloten is bij een klimvereniging, mag je inderdaad klimmen. Maar zelf een rots beklimmen mag lang niet overal. Zeker niet in de bekendere klimgebieden zoals het Boheems paradijs en Adrspach.
 
Een tip: Leg contacten met de locals, die ook buiten klimmen!
Van de Tsjechen zelf leer je 10 keer zo veel als de dure klimcursussen in NL! En bij een Nederlandse klimcursus krijg je ook geen gratis Tsjechische les tussendoor....
Ze zijn over het algemeen enorm geduldig en als je met meerdere locals klimt, doen ze er samen alles aan om je boven op de top te krijgen: echt teamplayers!
Die mannen daar zijn echt wonders, niet voor niets komen de beste klimmers ter wereld uit het mooie Tsjechië :).
 
Beste forumleden van Tsjechie.net,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zit met een aantal vragen.

Deze zomer wil ik graag bergbeklimmen in Tsjechië. Zijn er mensen ervaren hiermee?

Ik wil graag hier naartoe, maar ik vroeg me af of ik me nog aanvullend moet verzekeren. In een artikel las ik namelijk dat het misschien handig is om een aparte verzekering te nemen die gevaarlijke sporten dekt.

Bron

Ik ben benieuwd en alvast bedankt!
 

kuurgast

Donateur
Als je het echter bij de lichte varianten als hiking en bergwandelingen houdt, dan is een aanvullende verzekering een beetje zonde van het geld. Deze sporten worden doorgaans gedekt in een standaard reisverzekering. Vraag hier maar eens naar bij je verzekeraar.
Dit staat in die link. Dus eerst je eigen reisverzekering goed daarop nakijken.
 
Bovenaan