klassieke muziek in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Midden juli ga ik voor een week naar Praag. Misschien is het de moeite om eens een theater te bezoeken?
Koop je best ginder je kaartjes en zijn er dan nog plaatsen over de dag zelf?
Misschien nog kortingen als een voorstelling niet volledig uitverkocht is?
Aangezien er in Praag zoveel theaters zijn welk is dan julie voorkeur? Bedoel dan voor geluidskwaliteit.
Ik zou kiezen voor het nationaal theater maar er zijn er wellicht nog anderen die zeker zo goed zijn?
En hoelang duurt zo een voorsteling dan, ik zie dat ze meestal rond 20u beginnen.
Mag je daar eventueel je camera meenemen?
En misschien is speciale kleding verplicht?
Iedereen die er al eens geweest is laat maar een berichtje achter!

Vriendelijke groetjes,
geert
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Geert,

Ik ben zelf 2 of 3 keer naar zo'n concert geweest. Allemaal schitterend. We hebben toen, 5 jaar geleden, gewoon op de dag zelf nog kaartjes gekocht. Overal worden folders uitgedeeld, dus volgens mij is er keuze genoeg.
En voor de rest, lijkt me, dat er dezelfde regels gelden als in Nederland.
Dus geen camera's gebruiken, want het lijkt me vrij irritant voor de optredende mensen om constant flitsers af te zien gaan, waardoor ze uit hun concentratie kunnen geraken.
En voor het publiek lijkt het me ook storend, want die wil ook genieten van een concert en niet iedere keer het geklik en gezoem van camera's er tussen door te horen.

Veel plezier

Jeanne
 
er wordt wel verwacht dat men er goed aangekleed naar toe gaat, dus geen spijkerbroek en t-shirt! Vroeger ben ik heel vaak naar theaters geweest en toen was het echt zowat verplicht om in pak te gaan, maar de laatste tijd zie je dat dat steeds meer afneemt (misschien door toeristen die daarvan niet op de hoogte zijn?)
Trouwens toen ik laatst naar Rusalka ging zag ik n groepje jongens in pak gestoken met das =)
 
Het is dan het beste om die camera eventjes op de hotelkamer te laten? Of mag je hem wel mee naar binnen nemen maar niet gebruiken? Kwestie van diefstal tegen te gaan, en misschien nadien nog enkele fototjes maken in de stad.
Ik dacht dat ik hier ergens gelezen had dat je best geen ticketjes kocht van mensen op straat? En is er veel verschil tussen de theaters? Is het niet zo dat het nationaal theater het beste is? Wellicht krijg je daar wel waar voor je geld?
Of zijn er ook theaters waar ze zowel klassieke muziek afwisselen met popmuziek?
Beetje zoals night of the proms?
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Geert,

Als je de camera gewoon in je tas laat zitten en dus niet gebruikt, is er niets aan de hand, lijkt me.
Het is logisch dat een toerist een camera bij zich heeft.
Afgelopen week waren we bij een groot popconcert en ik vond het storend dat er steeds door het publiek foto's gemaakt werden met mobiele telefoontjes. Overal om je heen zag je schermpjes oplichten en flitsers afgaan.
Dus ik kan me voorstellen dat de muzikanten hiervan ook veel hinder van kunnen ondervinden.

De concerten die wij gezien hebben (in de Kerstperiode) waren in kerken en in kleine zaaltjes.
De kaartjes hebben we op de dag zelf, of de dag ervoor gekocht, gewoon bij de zaal of bij een ticketserviceburo, waarvan het adres op zo'n foldertje stond. Dus niet op straat. Dat zou ik in Nederland ook niet doen.

Ik meen me te herinneren dat er ergens ook een concertlijst te vinden is op internet, maar ik weet alleen niet meer waar.
blush.gif


groetjes en veel plezier in Praag

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Geert, ik zag dat Freddy al het een en ander uitgezocht heeft voor Hennie.

Jeanne

Freddy2005 schreef:
Ik denk dat hier veel te vinden is voor jullie o.a.

03 July 2005 - 31 July 2005: Summer Old Music Festivals

27 July 2005 - 07 August 2005: Ameropa - Chamber Music Festival Prague

24 July 05 Classical Concert Prague Proms 2005 Municipal House

Meer op dit adres

<font color="white"> ...............</font>
municipal_house.jpg


<font color="white"> ............. ...</font> municipal house praha
 
Bovenaan