Huis in Noviny pod Ralskem onderspoeld en deels ingestort

Topic in 'Het Archief' gestart door mark.cz, 15-02-2011.

1. Een huis in Noviny pod Ralskem in Noord Tsjechie is onderspoeld door een lekende waterleiding.
    Het huis wat in handen is van een Nederlander is gedeeltelijk ingestort. Zie hier de Tsjechische nieuwsuitzending: http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/voda-podmacela-svah-roubenka-se-zritila-do-hlubin.html tn.cz
  2. cor

nou,dat ziet er niet best uit!!!!
  3. Geen idee maar het is iig wel een ramp! :(
  4. En gelukkig, als het bericht klopt, is er een schuldige partij aan te wijzen....

Alleen die zijn meestal niet zo "Watervlug"!!..wanneer het op betalen aankomt....

Char
  5. Hallo forumleden dit nieuws is wel aanleiding van mij om lid te worden. Het huis is van ons. Ben nu al blij met de berichten van medeleven en dat jullie blijkbaar al weten wat de oorzaak is
  6. pff je zou maar lekker ff op forum kijken voor de lol en je ziet je huis in puin liggen
    RichardP
  7. nee gelukkig heb ik een goede tussenpersoon die mij vanmiddag rond de lunch al heeft geïnformeerd en actie had ondernomen richting verzekering en aannemer.
  8. Ppfff, ik wens jullie veel sterkte, dit is echt waardeloos zeg!!
  9. Jos,...Ik vind het onwijs zonde!!... en ik gun niemand zo'n toestand!!..

Maar,... nu is het wel zaak om zoveel mogelijk te profiteren (sorry,..voor het woord!) van de hopelijk goede contacten die je in jouw omgeving hebt met Tsjechische buurt/dorpsbewoners.

We gaan hier geen geld inzamelen, maar op dit Forum zitten voldoende deskundigen die jou/jullie willen helpen..Schriftelijk, dus.

Char.

Edit: ik had #7 nog niet gelezen,.. ik ben een langzame tikker..
  10. Echt vreselijk! Dit huis is van mijn nicht en neef, ik ben zelf ook 2 keer op vakantie geweest in dit huis, zo raar dit te zien. Ik wens jullie heel veel sterkte, Jos V ben er voor jullie!!!
  11. Josm ik hoop dat de schade te overzien is..
    We hebben ook een chalupa en daar de fundering eigenlijk gewoon op de aarde staat is een lekkende waterleiding desastreus, de aarde wordt uitgespoeld en daar kan zo een huis niet tegen..
    Hoop dat het meevalt..
    Hou ons op de hoogte..
  12. Freddy2005 † In Memoriam

Jos er zijn leukere manieren om hier binnen te vallen. Hopelijk valt er wat te regelen en is het huis niet volledig verloren. Het lijkt niet zo evident om dit in één twee drie "recht" te zetten.

En dan heb je nog zo'n mooie attractie bij de deur wat weinigen hier kennen denk ik.

Voor de liefhebbers: Průrva Ploučnice

http://foto.mapy.cz/detail?id=66642
  13. Oh wat erg! Ik leef met deze mensen mee.
    Wij hebben ook een paar jaar geleden in de winter een waterleiding gehad wat was gesprongen en hebben het hele huis ook opnieuw moeten verbouwen. Maar in dit huis is een gedeelte gewoon weggespoeld.
    Verschrikkelijk!

Groetjes Sylvia
  14. Noviny pod Ralskem, staat in het eerste bericht.
  15. op de tv zei het waterbedrijf dat op die plaats een veel te hoog water verbruik is gemeten en dat dat duid op water lekage.:(
    p.s. ik hoop dat je het huis weer in orde krijgt

kan je hier een foto op zeten hoe het er uit zag
    ik heb begreben dat het een oud historiesch gebouw is
  16. Sterkte Jos, het ziet er wel heel erg uit.

A3.
    • Donateur

Ad Verschoor

Als je zo de foto's ziet is dat schrikken. Jos, ik wens jullie sterkte.
  17. Dat is pech, verschrikkelijk, en dat door een waterleiding lekkage.

Het moet dan wel erg lang hebben gestroomd.

Veel geluk met het herstellen van de woning op die prachtige plek.
    • Donateur

RoJo

Wat afschuwelijk. Heel veel sterkte en succes met wederopbouw.
  18. Wat erg, weet niet wat ik hierover moet zeggen, dus ik zeg maar niets.
    Denk wel aan jullie, hou je haaks!

Deel deze pagina