Gezocht: Tsjechische songteksten en Folk-muziek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
Hallo allemaal,

Ik heb enkele Tsjechische cd's waarvan ik graag de songteksten van zou hebben.

Ik ben bezig met een cursus Tsjechisch en luister daarom veel naar Tsjechische muziek.
En ik denk ook, dat als je naar de uitspraak luister en de tekst er bij leest, dat je het allemaal wat makkelijker leert.

Het gaat o.a om de volgende cd's:

<ul type="square"> Cimbálová muzika:
Linda - Svatební písně z Luhačovského Zálesí (Wedding at Zalesi)

Folkovny:
František Nedvěd - Vracím de domů...
Honza Nedvěd - Jakub
Karel Svoboda - 65 [/list]

Wie kan mij verder helpen?

Ook andere songteksten en muziek-tips zijn welkom, zodat ik over een paar weken weer, mijn verzameling Tsjechische cd's verder kan aanvullen in Tsjechië.

Ik luister ook heel graag naar radio Valc - Folkovny, maar doordat het non-stop muziek is, weet ik nooit naar welke artiest en welk nummer ik luister.
Ik herken wel enkele songs. Ik heb ooit een mailtje gestuurd naar radio Valc, maar ze kunnen helaas niet laten zien, via hun website, welke muziek ze op het moment draaien.

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Tamara,

Bedankt voor de link. Ik ga deze zeer zeker ook bekijken.

Ik lees de teksten wel mee, terwijl ik luister naar de muziek. Maar dat meezingen, dat kan ik beter aan anderen overlaten. Als extra oefening probeer ik het voor mezelf te vertalen naar het Nederlands, al valt dat nog niet mee, na 5 lessen.

En je gelooft het niet, maar toevallig kwam ik vanmiddag zelf ook wat tegen, dus ik heb al een aantal ontbrekende songteksten gevonden.

Voor anderen die ook op zoek zijn naar songteksten etc. hierbij de links die ikzelf gevonden heb:

http://www.supermusic.sk en
http://www.akordy.sk

"Interpreti" is zoeken op artiest en "Piesne" is zoeken op songtitel.
Het is wel een Slowaakse site, maar er staan zowel Tsjechische en Slowaakse als internationale artiesten op.

Nogmaals bedankt.

Jeanne
 
He, dit is tof! Op de site van supermusic staan de songteksten van de CD die ik morgen van Sinterklaas krijg!
Goede tip Jeanne, bedankt.
 
Marianne schreef:
songteksten van de CD die ik morgen van Sinterklaas krijg!
.

Hoe weet jij dat Marianne, wat jij morgen van Sinterklaas krijgt?
Stiekem gespiekt soms?
58.gif
giggle.gif
 
Bovenaan