Festiviteiten, kermissen, week- en jaarmarkten 2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Trabant rondrit Boheemse Paradijs.

images


Zaterdag 7 mei heeft de Trabant-club een rondrit door het Boheemse Paradijs. Ze staan op het voorplein van zámek Sychrov van 15:00-16:00 waar iedereen ze kan bewonderen.

Bron:trabime.cz.
 
Hallo,

Weet iemand ook of er markten of festivals zijn eind augustus en begin september in Praag en omgeving ??


En eventueel weekmarkten als ze dat hebben

Gr Mirella
 

kuurgast

Donateur
images


Havelské tržiště in Praha1 is een van de oudste markten van Praag met redelijke prijzen.
Je kunt hier terecht voor vers fruit en verse groenten, speelgoed, meubels, souvenirs en veel meer.
De markt is maandag tot en met vrijdag geopend van 07.30 tot 18.00 en op zaterdag en zondag van 08.30 tot 18.00.
 

kuurgast

Donateur
Oost Moravië.

preview320


14. 5. 2011 • 09:00 - 12:00 Farmářský jarmak/Boeren jaarmarkt in Bystřice pod Hostýnem.
Deze jaarmarkt heeft stijlvolle kramen met huisgemaakte Tsjechische gerechten naar grootmoeders recept ,
regionale producten ,traditionele ambachten en een begeleidend kinderprogramma.
Bystřice voegt zich bij de steden die bezweken zijn aan de huidige trend van het kopen van regionale voedingsmiddelen.
 

char

† In Memoriam
Volgens mij gaan ze morgen iets leuks doen in Trutnov...Iets met ridders of zo?...

Ze zijn aan het bouwen op het plein..

Kijk maar op www.humlnet.cz en dan de webcam aanklikken..

Char.
 

kuurgast

Donateur
Char :top: er is vanavond muziek op het plein en morgen feest met veel activiteiten in het centrum van Trutnov in het kader van het drakenfestival. Om 16:00 is er een groot theater spectakel op het plein en om 20:45uur begint de grote optocht met de draak die uiteindelijk opgehangen wordt aan de toren van het gemeentehuis.
In de trutnovinky wordt melding gemaakt van drie thema poorten en een reusachtig prentenboek (70 meter lang 2 meter hoog) van Lucie Seifertová.

images
images
 
Trutnov was vandaag al heel erg druk , er is vandaag en morgen een bouwbeurs voor en in het theater.

Akkelien was er met de boerenkaas en Ronald met de Hottub en de tuinbank.

beurs_trutnov.JPG
[/IMG]


Ook waren ze heel erg druk op het plein om het drakenfeest voor te bereiden.

Trutnov1.JPG
[/IMG]

Trutnov2.JPG
[/IMG]
 

char

† In Memoriam
Allemaal bedankt voor de informatie en de foto's!!..

Zijn er nog Forumleden die er na morgen (vandaag dus..) verslag over willen doen?...

Char.
 

kuurgast

Donateur
Vrchlabí.

images
images
images


8.motorkářské požehnání/8ste motor zegen.
7 Mei vanaf 9:00 is er een bijeenkomst op het plein in Vrchlabí van motoren waarna er om 11:15 een kerkdienst is en de motoren en hun berijders gezegend worden. Hierna is een rit door de Krkonoše met
na afloop een feest op het plein van Vrchlabí.

Dit soort evenementen worden door het hele land gehouden zie een filmpje van Milevsko.
Zie de evenementenlijst voor motorrijders motorkari.cz van deze maand.
 
Allemaal bedankt voor de informatie en de foto's!!..

Zijn er nog Forumleden die er na morgen (vandaag dus..) verslag over willen doen?...

Char.

Wij gaan vandaag zowel naar de beurs als het drakenfeest...
Ik denk dat ik volgende week een leuk verslag op mijn eigen website heb staan. Weet niet zeker of ik de tijd kan vinden het ook hier te plaatsen.
:slik:
 

kuurgast

Donateur
De draak van Trutnov hangt inmiddels aan het gemeentehuis zie webcam.
Je kan de webcam terugkijken in tijd zie linkerkolom met minuten ,uren ,dag ,week ,maand.
 

Bijlagen

  • Draak van Trutnov..jpg
    Draak van Trutnov..jpg
    48,5 KB · Bekeken: 3
7 Mei vanaf 9:00 is er een bijeenkomst op het plein in Vrchlabí van motoren waarna er om 11:15 een kerkdienst is en de motoren en hun berijders gezegend worden. Hierna is een rit door de Krkonoše met na afloop een feest op het plein van Vrchlabí.

Onze buren zijn ook lid van de motorclub. Vandaag hoorden wij van hen dat er 873 motoren hebben meegedaan in Vrchlabi.
 
Op 21 mei 2011 wordt in hotel Pod Zvicinou een Hollandse middag georganiseerd. De Tsjechen kunnen dan een beetje kennismaken met wat Nederlandse gebruiken en etenswaren. Er zijn oud-Hollandse spelletjes en ook Nederlandse lekkernijen zoals dropjes, pindakaas, Heineken en kaas.
De middag begint om 13.00 uur en duurt tot 18.00 uur.
 
Hoe kan iemand die in tsjechië woont heineken een lekkernij noemen

Het gaat om typisch Nederlandse produkten voor de Tsjechen en alhoewel ik liever Tsjechisch bier drink, vinden Tsjechen het Heineken exportbier toch wel een typisch Nederlands produkt. Of het onder lekkernijen moet staan, is afhankelijk van de persoonlijke smaak. Dit geldt trouwens ook voor dropjes.
 
Bovenaan