EKRK makelaar

Topic in 'Makelaars' gestart door beertje123, 16-01-2005.

1. heeft iemand informatie over ekrk makelaar, en de omgeving horni radlikov, ivm zoektocht naar vakantiewoning

groetjes. [IMG]
  2. Re: Iemand ervaring met EKRK makelaar?

Ik heb hele goede ervaringen met de vertegenwoordiger van de EKRKmakelaars in Nederland Matthieu Knap. Zie www.ekrk.com en je komt op zijn website.
    Echt aan te raden.
  3. Re: Iemand ervaring met EKRK makelaar?

Wij hebben bijzondere goede ervaringen opgedaan met EKRK (Math.Knap) Begin van dit jaar hebben wij een locatie gekocht in Pocatky met het doel om daar een camping te openen.Ik mag je vertellen dat wij in samenwerking met EKRK in staat zijn geweest om in 5 maanden tijd een objecct te kopen- nieuwbouw gedaan-campsite aangelegd en vergunningen gekregen.
    Op 13 juli is onze camping geopend. Zonder de voortreffelijk hulp en adviezen van Mathieu en zijn rechterhand Thomas Skacel was dat zeker niet gelukt. Alle hulde voor dit bedrijf. Rein Roering
  4. Ook van ons zul je alleen positieve geluiden horen.
  5. cor

ziet er prima uit maar toch wel redelijk duur in vergelijking met een tsjechiesche camping.
  6. ik moet zeggen: in deze korte tijd alles ge-realiseert is mi. uitstekend
  7. ons pand gekocht via czechbizz ervaring zeer matig toen voor verdere zaken (advies en verzekeringen) naar ekrk gegaan wereld van verschil, klantgericht, vriendelijk, goede service kortom aanrader.

ron
  8. Hier dus geen goede ervaringen met EKRK

In maart 2005 hebben wij besloten om naar Tsjechië te emigreren, dus ook op huizenjacht. O.a. contact met EKRK (M. Knap) gezocht en doorgegeven wat wij precies wilden.

EKRK had dus een mooi object, diverse gebouwen, alle gebouwen waren totaal gerenoveerd met diverse badkamers en je kon er zo in volgens EKRK.
    Omdat er meer kapers op de kust waren hadden wij besloten om direct met het vliegtuig naar Tsjechië te gaan om alleen dat ene object te bekijken want volgens de foto’s was het wel wat voor ons.
    In het betreffende dorp hadden we via EKRK afgesproken om met de plaatselijke contactpersoon naar het object te gaan kijken, dit liep dus al mis.
    Maar goed, toch nog naar het object geweest en aan de buitenkant zag het er vrij goed uit.

Het eerste gebouw wat we bekeken zag er ook redelijk uit, beetje onlogische indeling maar de andere gebouwen die ook gerenoveerd zouden zijn waren een lachertje, een grote oppervlakte overal bouwmaterialen, o.a. badkuipen, radiatoren, tegels, zakken cement, puin etc. etc., dus de renovatie was ver te zoeken.
    Volgens de contactpersoon waren de verwarmingsketels kapot en was er een waterleiding ergens onder de grond kapot.
    Ook was het object volgens haar een superkoopje en moesten direct beslissen, toen gingen onze haren overeind staan en moesten we een beetje lachen.
    Ze vertelde verder dat er dezelfde dag en de volgende dag nog meer kijkers zouden komen.

Na dit fiasco wilden we gelijk al weer terug naar Nederland echter we hadden een ticket voor 2 dagen later en afgesproken om te overnachten bij een Nederlander met een pension/camping.

Bij terugkomst in Nederland direct contact opgenomen met M. Knap en onze ervaringen verteld en gevraagd hoe hij ons die reis in de schoenen had kunnen schuiven (kosten ca. Euro 600,--).
    De foto’s die we hadden genomen doorgemaild naar M. Knap en hij schrok er zelf ook van.
    Hij gaf ook toe dat hij zelf het pand niet gezien had en alleen maar via via deze informatie had gekregen.

Dit was dus onze ervaring met EKRK en hierna niets vernomen, maar wel Euro 600,-- en een illusie armer.
  9. o.k. duidelijk verhaal en een verhaal wat helaas vaak voor komt.
    ik heb zelf ook ervaring met het bezoeken van panden en heel vaak is de informatie die je van te voren krijgt onvolledig of soms zelfs onjuist. nederlandse bemiddelaars hebben het perceel vaak helemaal niet gezien (dit omdat ze in feite niets meer doen dan hun database vullen met informatie die ze van de website's van c.z. makelaars "plukken"). de verkopende (c.z.) makelaars stellen de zaken vaak wat mooier voor en men is "koning" in het zo voordelig mogelijk fotograferen van panden..... ik begrijp jullie teleurstelling maar dit is meer regel dan uitzondering en moeilijk te voor komen het is dan ook aan te bevelen om bijvoorbeeld 2 dagen panden te gaan bezichtigen en dan vijf ofzo per dag. zo zijn wij ook in 1 ronde geslaagd.
    persoonlijk zou ik met het vliegtuig gaan sky met een beetje aktie vlieg je heen en weer voor euro 120,- met z'n 2en inclusief taxes. autootje huren euro 20,- per dag goedkoop hotelletje nemen en eten dat kost er niks.. zo kan je het betaalbaar houden en eventueel een twee "ronde" maken.

maar ik begrijp dat jullie nu je stekkie gevonden hebben ?? lubnik ?

ron
  10. Ik moet er ook dan even bij melden dat wij ons pand zelf gevonden hebben en vervolgens de begeleiding van EKRK hebben ingezet voor alle papieren rompslomp. EKRK is zeg maar opgetreden als onze makelaar bij de aankoop en heeft de contracten enz. in het Tsjechisch opgesteld, begeleid bij het verkrijgen van de verblijfsvergunning, enz.

Overigens zijn we de eerste keer ook voor 1 pand naar Tsjechie gereden; de tweede keer hadden we er 6 geselecteerd en gevonden wat we zochten.
  11. ja daar kan ik me iets bij voorstellen. de bemiddelaars hebben vaak een netwerk en zo kan men je snel en goed helpen.
    onze ervaring is dat de tsjechische ambtelijke molens vaak erg traag draaien en dan heb je of een goede advokaat of bemiddelaar nodig.
    onze nederlandse bemiddelaar woont blijkbaar iets te lang in tsjechie want die was net zo "snel"... als de gemiddelde c.z. bureaucraat.. dus die is echt geintegreerd zullen we maar zeggen.. maar verder zelf wel goede ervaringen met plaatselijke advokaat en notaris, accuraat en klantvriendelijk.

ron
  12. Beste mensen,
    In de Tsjechische markt worden panden vaak halfopgeknapt of niet opgeknapt aangeboden. Dit is omdat er in CZ te weinig kapitaal is en aan de andere kant de Hollanders liever zelf opknappen dan dat ze een verbouwing gelijk in de kooprijs terugzien. Maar essentieel is in alle gevallen dat er eerst eens kennis wordt gemaakt met het land en liefst het aanbod om te meten wat in Tsjechië zo in het algemeen te verwachten. En meerdere panden bezichtigen is zeker raadzaam voor wie niet een strict omlijnd idee heeft van wat hij zoekt.

En als het gaat om praktijkervaringen - bekijk dan s.v.p. per geval wat de situatie is alvorens het te veralgemeniseren. In die zin -Lubnik- zou ik graag even een korte reactie geven op je commentaar.

We gaan terug in de tijd naar maart 2005... :
    - De woning zag er inderdaad goed uit. zie de advertentie van destijds -www.jaco.ekrk.com
    - De diensten van EKRK waren Kostenloos en de wel gemaakte kosten zijn 100% gerelateerd de angst om achter het net te vissen en aan het per onmiddellijk komen per vliegtuig in plaats van volgens de planning van 14 dagen later.
    - Niks in de schoenen geschoven of opgedrongen. Niks via via informatie. Wij hadden een ander referentiekader - maar in onze reactie overheerste het respect voor de mening van de teleurgestelde klant.

Ter illustratie de reactie die wij ook reeds twee jaren geleden stuurden..

13. van de week toevallig vertaling van een object bij ekrk aangevraagd en snelle en uitgebreide reaktie met ook duidelijk de minpunten van het perceel.

ron
  14. Eigenlijk willen wij niet reageren op bovenstaand want wij weten wel beter.
    Helaas www.jaco.ekrk.com is de gewijzigde tekst NADAT wij geweest zijn en onze bevindingen door hadden gegeven aan EKRK.

Verder vinden wij het schending van onze privacy en zeer ongepast om persoonlijke emails openbaar te maken. Copyright???

Zo dit het laatste wat wij willen vertellen want dhr. Knap kan altijd alles goed vertellen en verwoorden wat voor een doorsnee Nederlander niet te begrijpen is.
  15. Lubnik en Estrabella,

Het lijkt mij zinloos om op het forum een welles-nietes spelletje te spelen over wat er is voorgevallen. Andere forumleden kunnen niet beoordelen wie er gelijk heeft en wat de juiste versie van de gebeurtenissen is, dus niemand wordt hier iets wijzer van.

Ik stel daarom voor dat jullie eventuele verdere correspondentie hierover niet op het forum, maar achter de schermen per PM met elkaar uitwisselen, OK? ;)
  16. Voor ons geen probleem hoor, hadden dit al medegedeeld.
  17. toch zou ik graag willen weten hoe dit afloopt , misschien een eind evaluatie!!!!. dit gaat wel over de betrouwbaarheid van een makelaar, waarvan misschien enkele mensen gebruik willen maken.
    van groot belang is mi: hoe je als makelaar eventuele misstanden naar tevredenheid oplost.
  18. Terecht dat je dat wilt weten, curious, maar het lijkt mij verstandiger dat beide partijen eerst maar eens achter de schermen met elkaar gaan praten (als ze dat willen tenminste) i.p.v. elkaar openlijk op het forum verwijten naar het hoofd te slingeren. Dus wie weet volgt ooit een (voor iedereen hopelijk bevredigende) afloop... ;)
  19. Wij ook, we zijn toch niet toevallig met hetzelfde object bezig Ron?;)

Kregen trouwens ook nuttige info over vraagprijs t.o.v. marktprijs plus de nodige voorbehouden aangezien de huidige eigenaar niet wil dat er foto's van de binnenkant worden gemaakt :confused: door de verkopende makelaar. Dat kan dus nog wat beloven. We gaan wel eens kijken als we er toch in de buurt zijn.
  20. nee denk het niet wij hebben gewoon foto's van de binnenkant gekregen.. een tsjechische vriend van ons gaat een dezer dagen een kijkje nemen hij werkt bij een aannemersbedrijf dus die heeft er een goede kijk op...

ron

Deel deze pagina