Duistere verhalen en mythes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumgangers,

Dit is mijn eerste forumpost en ben hier terecht gekomen via Pasqual die een goede collega van mij is.

Ik ben zeer geinteresseerd in de duistere/macabere/occulte verhalen van tsjechie, van spookhuizen tot overheidsonderzoeken naar buitenlichamelijke ervaringen en geheim ufo-onderzoek bijvoorbeeld.

Wie heeft er verhalen, leuke links, boekentips (in het nederlands want ik spreek geen woord tsjechisch) of locaties die ik MOET zien als ik ooit eens een trip ga plannen in jullie prachtige land!

Bedankt alvast!
Robert
 
Ik kan je vertellen in welke straten in Praag je de kans loopt om onthoofde personages, ongelukkige geesten etc tegen te komen. En wat je mag verwachten als je ze tegenkomt. Er zijn een paar boekjes over. Het is meer voor toeristen.

Bila Pani (Witte Dame) schijnt in het kasteel in Jindrichuv Hradec (Zuid-Bohemen) te spoken.

Zijn het dit soort verhalen die je zoekt of moet ik echt denken aan X-files? Er is wel een Tsjechische versie van de X-files, maar ik weet eigenlijk niet waar die afleveringen over gaan. Ik heb wel gelezen, dat ze binnenlandse mysteries behandelen. Maar welke...
crazy.gif
 
@Rudolf, yes dit soort verhalen ook maar vooral verhalen die waargebeurd zijn (zoals overheidsonderzoek naar remote viewing en dergelijke). Maar ook plekken zoals Kutná Hora interesseren mij...kom maar op met alle dingen!
 
Perchta, het ongelukkige spook

In het kasteel waart de witte vrouw rond, de geest van Perchta Rozmberk (geboren in 1430). Zij was een van de mooiste en rijkste jongedames van het land. Haar vader wilde haar uithuwelijken aan graaf Hans von Lichtenstein, maar Pechta was verliefd op graaf Stenberk. Op de huwelijksdag had zij een hijmelijke ontmoeting met haar geliefde om afscheid van hem te nemen. Het paar werd echter door de bruidegom verrast. Na de dood van haar man keerde Perchta naar haar oudelijk kasteel terug en kleedde zich in een witte weduwendracht. Daarom werd zij de witte vrouw genoemd. Omdat de graaf von Liechtenstein zijn echtgenote haar ontrouw nooit vergeven heeft, kan Perchta nosteeds geen rust vinden.
 
Vind je dit wat?

De duivel van Vysehrad
Vysehrad is de thuishaven van geesten en spoken en het toneel van een veelheid van legendes. Op een grasveld ten zuiden van de kerk van St.Peter en Paulus staan de restanten van 'The devil's pillar'.
Het verhaal vertelt dat een zekere heilige van Vysegrad de duivel wilde uitdagen. Hij wedde dat hij een heilige mis kon opdragen alvorens de duivel een pilaar van de St.Petrus en Pauluskerk van Rome naar Vysegrad kon brengen. De duivel pleegde bedrog door een pilaar van een dichterbijzijnde kerk te nemen. Maar St.Petrus kwam ter hulp door de duivel in de zee te gooien, de pilaar te breken en zo de reis te vertragen. De duivels pilaren kan men nu bekijken in de tuin van Vysegrad.

En heb je hier wat aan?

http://www.start-digitaal.nl/index.html?showcat=UFO

http://www.start2000.nl/mysterie.htm

http://www.tsjechisch.nl/pantheon.htm

http://www.wekostav.com/kk_100003.html


Groetjes
 
Ga eens naar de 'slachtkabouters' in Trebon. Misschien kun jij achterhalen wat hier de betekenis van is.
crazy.gif
 
doe een spooktocht door praag iedere avond vertrekt vanuit de astronomische klok.
de tocht is er ook in het engels en je komt op plaatsen die je normaal niet zult zien,zoals oa een kelder van een oud cafe.
1 verhaal weet ik nog van de tocht.

het gaat over een ierse kapper die met zijn 4 dochters en vrouw in praag ging wonen.
maar al gauw werd hij verleid door het alchemisme.de man verloor zijn zaak en zijn vrouw pleegde zelfmoord door uit een raam te springen.ook zijn 4 dochters gingen hierdoor de prostitutie in.het verhaal gaat dat de kapper nog steeds rondspookt door de straten van praag op zoek naar iemand waarvan hij het haar mag knippen,zodat hij eeuwige rust zal vinden.
verder zul je nog veel meer verhalen en locaties zien.
 
nog 1 ding.ze zeggen dat het spookt in de catacombes van jihlava,maar toen ik er was ben ik niks tegengekomen.
 
Ik ben al maanden bezig met verhalen, mythes en andere moois te zoeken over de streek PodKrkonosi waar we dit jaar een huis hebben gekocht. Kom ik onlangs deze foto tegen....
Een,wat ooggetuigen en UFO-watchers beweren, soort van graancirkel ,maar dan in het water. Op notabene nog geen 100 mtr van ons huis!

rybnik11.jpg


Nou ben ikzelf niet zo'n type die hier direct allerlei buitenaardse activiteit bij bedenkt en eerder geneigd ben een normale verklaring te vinden voor dit soort verschijnselen. Maar volgens de ooggetuigen was het verschijnsel zeer ongewoon en moeilijk te verklaren.
De cirkel in het water bleef ongeveer een uur in het water te zien en verplaatste zich langzaam over het gehele oppervlak.
Ik ga deze zomer de hele dag lekker met een Pivo voor de neus naar het water staren, en mocht ik iets dergelijks zien zal ik jullie daar zeker over berichten! Hoewel ik er natuurlijk niet voor insta na de nodige hoeveelheid pivos' dingen te zien die er helemaal niet zijn geweest....
 
Bovenaan