Hey iedereen Ik ga binnenkort met enkele vrienden op een reisje naar Praag met de tent. We dachten aan de camping caravan park dichtbij praag. CÍSAŘSKÁ LOUKA 599 150 00 Praha 5 - SMÍCHOV Is dit een goede camping? We zoeken namelijk een camping dicht bij praag. We zouden ook een paar avondjes uitgaan in het centrum en vroegen ons af of het makkelijk terugkeren is met openbaar vervoer. Groetjes Adriaan
De camping ligt in Praag, in de wijk Smichov, op het eiland Cisarska louka in de Moldau. In het centrum is dat zeker niet, Freddy, laat staan op loopafstand, maar met tram/bus naar metrostation Smichovske Nadrazi en vandaar uit naar het centrum is prima te doen. Alleen moet je het niet erg vinden om eerst het eiland af te moeten lopen voor je bij de bus of tram bent, da's best een aardig eindje, zeker als de beentjes zwaar zijn van de vele pivootjes. :proost: Adriaan, het uitzicht vanaf de camping is heel mooi, je kijkt uit op de Moldau met aan de overkant Vysehrad (zoek maar eens in Google). Over de camping zelf kan ik je weinig vertellen. Bij mijn weten zijn er weinig voorzieningen, maar er is wel een typisch Tsjechisch restaurantje met eenvoudige maaltijden, goed bier en heel schappelijke prijzen. Pal naast de camping kan je voor allerlei activiteiten ook nog terecht bij www.fun-island.cz. Daar worden ook regelmatig party's en concerten gehouden.
Dit is de website van de camping Zeker een jaar of 15 geleden hebben wij er ook gestaan. Ik weet me nog te herinneren dat je toen met een veerpontje naar de vaste wal gebracht kon worden, maar ook dat het pontje (toen) niet vaak voer... En dat de douches toen koud waren. Maar dat zal nu toch wel verbeterd zijn...
3km stappen in een grootstad als Praag is toch nog loopafstand. Maar zoals gezegd trams rijden er genoeg.
Pel, deze camping heeft in 2002 bijzonder zwaar te lijden gehad van de overstromingen. Nagenoeg de hele camping was letterlijk door het water weggespoeld. Daarna heeft de boel een poos stilgelegen. Hoe het er nu, zo'n twee jaar nadat ik voor het laatst op Cisarska louka was, is, weet ik niet. Maar toen was het een heel eenvoudige camping. Het pontje vaart nog altijd op zeer ongewisse tijden. Eigenlijk vaker niet dan wel... Freddy, ik heb jarenlang op Cisarska louka vakantie gehouden. Geloof mij nou maar als ik zeg dat dat niet in het centrum is en ook niet op loopafstand daarvan, tenzij je een wandelfanaat bent die elke dag graag de benen uit z'n lijf loopt. Want ook in het centrum zelf zal je nog e.e.a. moeten lopen...
dankje allemaal voor de info!!! Moesten jullie nog info hebben ivm leuke camping niet te ver van het centrum of een goed jeugdhotel, laat maar weten aub. En zijn de taxi's te betrouwen? Adriaan
nee taxi's zijn niet betrouwbaar. (to 10x de normale prijs als je niet oplet) Altijd bellen naar de centrale ook al staat er een voor je neus. Zelf gebruik ik altijd aaa taxi (tel: 257 257 257) zijn het goedkoopst en 100% ok.
Vergeet de taxi's, het openbaar vervoer behoort tot de beste van de wereld! Ook in de nacht (tussen ca 00.30 en 04.30) een uitstekend nachttransport. P