Bezienswaardigheden in Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumleden,

ik ga dit jaar voor de 2e keer op vakantie naar Tsjechië.
Laatste keer was in 2006 met mijn vrouw.

Dit jaar ga ik in de laatste week van augustus en de eerste week van September. Mijn vrouw en onze baby Michaël (geboren 15-11-2008) gaan ook mee, samen met mijn schoonouders.

We hebben een vakantiehuisje in Horni Marsov, vlakbij Svoboda nad Upou, waar we in 2006 waren.

in 2006 hebben we het volgende al gedaan;
Bezoek aan Praag, Dierentuin Dvur Kralove, de Snezka beklommen, naar zwemparadijs Liberec geweest.:)

We zijn van plan naar Adrspach te gaan, dat zag er op de foto's wel mooi uit.

Nou is mijn vraag aan jullie ; :wow:

Wie weet er nog leuke attracties, die ook geschikt zijn om met een baby te bezoeken ? hij is dan zo'n 9 maanden oud.
We willen een draagzak kopen, zodat we hem om beurten kunnen dragen, dus een wandeling over bergpaden zou mogelijk kunnen zijn.....:top:
 
Wie weet er nog leuke attracties, die ook geschikt zijn om met een baby te bezoeken ? hij is dan zo'n 9 maanden oud.
We willen een draagzak kopen, zodat we hem om beurten kunnen dragen, dus een wandeling over bergpaden zou mogelijk kunnen zijn.....:top:
Ik zou liever zo'n ding kopen voor op je rug,dit schijnt veiliger te zijn voor het kind.
Mochtt je vallen ( want in tsjechie loop je ook vaak omhoog of naar beneden) dan val je niet op het kind.
Wij hadden vroeger voor de kinderen ook een rugdrager en dit is goed bevallen.
Je hebt ook veel minder last van je rug en het kind kan alle kanten uitkijken.
Het is maar een tip, ik hoop dat je wat mee kan.
http://www.online-babyshop.be/index.asp?main=nomad_rugdrager.html

Er is in het reuzengebergte heel veel te doen en te bekijken.
Even zoeken en je krijgt heel veel tips.
( google kan ook )
 
Kabelbaan naar top van Snezka?

Hallo allemaal,

ik ben in 2006 al eens naar de top van de Snezka geweest met de kabelbaan. Dat wil ik dit jaar misschien weer doen tijdens onze vakantie.
Mijn vrouw heeft hoogtevrees en vond die kabelbaan doodeng.

Toch heb ik haar over kunnen halen om dit jaar weer naar Tsjechië te gaan en misschien ook de Snezka op... ;)

Het enige probleem is, dat we nu een baby hebben, die op het moment dat we er zijn zo'n 9 maanden oud is. Ik zou niet weten hoe je met hem in die kabelbaan moet, heeft er iemand een idee ? :denk:

Ik dacht zelf aan een draagzak of zoiets.

Alvast bedankt voor de tips !!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Marianne, naar de top van de Snezka gaat nog steeds een kabelbaan in twee "etappes" en zit je zelfs in dwarsrichting op een gewoon "openluchtbankje".

Zie ook de webcam.
 

Bijlagen

  • lift snezka.jpg
    lift snezka.jpg
    90,4 KB · Bekeken: 26
de kabelbaan in marianske laszne op en dan lopen naar pec. ook is daar een mooi natuur gebied wat je onderweg tegen komt en waar je over houten vlonders loopt.
oke niet geschikt voor de baby maar misschien willen opa en oma oppassen dan de lift op in pec met een step en dan bij de grote sleeplift in pec uit komen echt super om te doen.
ik zou niet voor ardspach kiezen maar voor ostas minder groot en toeristisch. broumov is ook zoiets.
je hoeft niet naar de mijn in polen want daar krijg je alleen poolse uitleg en dan is er niets van te volgen.
het boemeltreintje van korenov naar tanvald de grot in bohunovska ach eigenlijk is er teveel om op te noemen. misschien is het handig om bij de vvv een boekje te kopen waar in alle toeristika "houtjes" in staan dit zijn ronde houtjes met een afbeelding van de bezienswaardigheid maar in dat boekje staat dus waar wat is en de kleuren staan voor bv bos, oorlogsmonument, grot, bunker enz.
veel plezier.
 

Freddy2005

† In Memoriam
....alle toeristika "houtjes".... kabelbaan in marianske laszne op ...


Met houtjes bedoel je "Turistickou známku".

En Janské Lázně, bedoel je.

th_1000018_01.jpg
 

Freddy2005

† In Memoriam
Morgen vrijdag 08 april gaat de kabelbaan naar de top van de Snezka opnieuw dicht voor onderhoud. De kabelbaan zal gesloten zijn tot 30 april. Op 1 mei gaat ze opnieuw in dienst van 08h00 tot 19h00. De prijzen blijven onverandert, 180 kronen voor volwassenen en 90 kronen voor kinderen tot 10 jaar.

novinky.cz

170129-top_foto2-rd9xc.jpg
 
Zelf hebben we voor onze vakantie in Hillouse, Cermna in Tsjechië voor de uitstapjes dankbaar gebruik gemaakt van de belevenissen die andere Nederlandse gezinnen beschreven op vakantietsjechie.cz, tsjechievakanties.com, vakantiehuis-tsjechie.nl en tsjechhuis.com. Van de uitstapjes die we zelf in de zomervakantie van 2010 (10-24 juli) hebben gemaakt, vind je hieronder de links naar de officiële websites voor meer informatie en onze eigen foto’s en films om je ook in (bewegende) beelden een impressie te geven van wat je kunt verwachten. Om het je gemakkelijk te maken heb ik afgezien van de vreemde tekens in de Tsjechische namen.

Bergen / ski-oorden / rodelbanen
Rotsformaties
Grotten
Kastelen en ruïnes
Steden
Diversen
Originele post op http://www.henkjanvanderklis.nl/201...den-en-attracties-in-reuzengebergte-tsjechie/
 
Pfff, je vele informatie duizelt me even voor de ogen.....:sterretjes: :D
Maar leuk! En heel goed in kaart gebracht! Ik ga er eens rustig voor zitten, zag ook leuke wandelingen in NL voorbij komen trouwens.
 
Bovenaan