Betalen in Kronen of Euro's?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

't is te zien waar je wil betalen.... in kleinere lokaties is het betalen met euro's niet zo evident en bovendien is men niet overal zo vertrouwd met de euro.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Gewoon kronen uit de muur trekken en met kronen betalen. Als je met Euries betaald dan is er wel eens een ongunstig koersverschil!!!Na zdravi!!
 
In de streek waar ik zit kan je overal met urries betalen. Edoch, er zijn al supermarkten die dat niet meer doen. Gewoon in kronen betalen zeggen ze.
Wij hebben altijd in kronen betaald, de ander gaat anders voor jouw de wisselkoers bepalen. en dat wil ik niet.
Daarbij, ik ben in een land waar de kronen HET betaalmiddel is en daar doe ik gewoon lekker aan mee.
 
Kronen

gewoon Kronen uit de flappentapper halen. kan je een keer die euro's laten voor wat het is en doe het dan ook :D

We zitten vaak te miepen over de Eurie dus geniet nog van de kronen :deuk:
 
Die goeie ouwe tijd dat 100 kc. nog fl. 6,50 kostte.... Gebruik die kronen zolang ze er nog zijn. Als de Euro er is, dan ga je ze missen.

Vond laatst 2 dubbeltjes op zolder. Heb nu sinds de invoering van de Euro al fl. 1,45 bij elkaar weten te schrapen. :grin:
 
Ik vraag me nou al vanaf de dag dat deze vraag op het forum staat af
WAAROM, WAAROM met euro's betalen??????????
Je gaat naar een land op vakantie waar de EURO nog niet is , waar men nog (gelukkig)met KRONEN betaald.

Waarom zou je dan met euro's willen betalen? sorry ik vat hem niet zo!
Ben ik alleen daarin, of hoe denken jullie daarover?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ben het helemaal met je eens Brenda, vakantiegevoel krijg ik al met de biljetten van een ander land en niet met die euroeenheidsworst, laten de tsjechen aub de kronen zo lang mogelijk houden. Na zdravi!!
 
Bovenaan