Auto huren voor vakantie naar Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

G

Berichten van gasten...
Beste mensen,ik ben sins vandaag lid van dit forum,en ik zal meteen met de deur in huis vallen;volgend jaar gaan mijn vrouw en ik naar tsjechie,samen met 2 andere stellen,en we wilden met een busje van een autoverhuurmmatschappij er naar toe rijden,maar nu hoor ik van veel verhuurmaatschappijen dat je met hun huurauto niet naar tsjechie of andere oosteuropese landen mag i.v.m.verhoogd risico op autodiefstal.
Sommige bedrijven staan het wel toe,maar alleen als je garandeert dat de auto op een bewaakte stalling staat of in afgesloten garage(wat niet het geval is bij ons vakantiehuis).
De enige andere optie voorons is nu met onze eigen auto gaan,of vliegen of met trein.
Kan iemand mij vertellen of het echt zo ergis,daar in tsjechie met de autodiefstallen,of word het overdreven??
Natuurlijk kan niemand iets garanderen(want auto kan altijd gestolen worden,ook in nederland)
Toch wilde ik kijken,of iemand van jullie wat meer informatie hierover heeft.
Bedankt voor eventuele reactie's!!!
 
Re: vakantie tsjechie 2005

Hier moet ik toch even op reageren Berner.
Die lui van dat verhuurbedrijf zijn echt niet goed bij hun verstand.
ahum.gif
Zoek een ander bedrijf! Net wat je zegt, je auto kan ook in Nederland gestolen worden. Sterker nog, die van mij is afgelopen februari dit jaar nota bene op 2 meter voor m'n voordeur weggekaapt. Grote onzin dus van die verhuurbedrijven betreft Tsjechië. Overigens, ik huur elk jaar een caravan en die vinden het geen enkel probleem dat je naar Tsechië gaat en ook een caravan kan (eenvoudig) gestolen worden. Mijn ervaring is dat wanneer je in Tsjechië gewoon je auto goed op slot doet net zo als in Nederland er geen vuiltje aan de lucht is.
En eh, bijzonder fijne vakantie in Tsechië!!!!
bye.gif
 
R

rob.goverde

Guest
Re: vakantie tsjechie 2005

Ik vind dit raar Hertz verhuurt toch ook in Tsjechie
 
R

rob.goverde

Guest
Re: vakantie tsjechie 2005

Wat een waanzinnig raar verhaal, hoe verhuren dan gerenomeerdebedrijven als Hertz en Avis auto's in Tsjechie. Dit is een eersteklas L*Lverhaal
ahum.gif
. En waar is het op gebaseerd. Kun je de auto ook niet in Nederland parkeren. Mijn Golf nog net geen jaar oud in 1996 gestolen in Rotterdam en terug gevonden in Polen met Pools kenteken??? Als ik jou was informeerde ik even verder bij andere bedrijven!

Gr Rob
 
Re: vakantie tsjechie 2005

ik heb diverse keren meegemaakt dat mensen met een huurauto in cz rond reden.zonder dat er extra voorwaarden waren.
 
Re: vakantie tsjechie 2005

Maar het is anders om hier een auto te huren en met de auto naar 'risicovolle' landen te gaan.
 

G

Berichten van gasten...
Re: vakantie tsjechie 2005

Rob,dit is geen l*l verhaal,en ik zit niet uit mijn nek te kletsen,het autoverhuurbedrijf waar ik het over heb zei dat indien er geen bewaakte stallingen waren je een volledig eigen risico hebt bij verhuur,d.w.z.als de auto gestolen word,je zelf volledig de financiele schade moet vergoeden(dat betekent dus dagwaarde auto,etc.)
Andere verhuurbedrijven zeiden dat je met hun auto alleen naar EU-landen zoals duitsland,frankrijk etc. mocht gaan en niet naar voormalige oostbloklanden.
Dus,je moet voor gek verslijten in je reactie,want ik baseer me hier op feiten,en niet op veronderstellingen!!!!!!!!!
groeten, jan(berner)
 
Re: vakantie tsjechie 2005

Het klopt Berner. Een aantal jaren geleden hebben we ook een paar keer een auto gehuurd (bij Budget) en ook wij kregen te horen dat we met de auto niet in Tsjechie, en andere voormalig oostbloklanden, mochten rijden. Dit ivm de verzekering.
Het zal statistisch wel bewezen zijn dat in oude oostbloklanden procentueel gezien veel buitenlandse auto's gestolen worden. De verhuurbedrijven in Nederland willen of kunnen zich daarvoor niet verzekeren. Rare wereld maar het is zo...
confused.gif
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Re: vakantie tsjechie 2005

Berner, waarom vliegen jullie niet gewoon naar Tsjechie (a 100 euro pp) en huren jullie de auto daar? Ook een mogelijkheid....
 
Re: vakantie tsjechie 2005

Wijs idee Pasqual.
smile.gif
Tegenwoordig zeker goed te betalen, bijv. met V-bird van Niederrhein airport (net over de grens bij Nijmegen)...
 
Re: vakantie tsjechie 2005

Pasqual; Tijdens mijn vakantie afgelopen jaar stond in mijn busje onder andere 4 fietsen, één campingtafel, vier campingstoelen en een zonneparasol met voet. Ik zie me al staan voor de incheckbalie van het vliegveld! Ha ha.
ahum.gif
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Re: Vakantie Tsjechië 2005

Jan_54 schreef:
Pasqual; Tijdens mijn vakantie afgelopen jaar stond in mijn busje onder andere 4 fietsen, één campingtafel, vier campingstoelen en een zonneparasol met voet. Ik zie me al staan voor de incheckbalie van het vliegveld! Ha ha.
ahum.gif

Als je (luxe) wilt gaan kamperen, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Berner heeft nog niet geschreven om wat voor vakantie het gaat...
smile.gif
 

G

Berichten van gasten...
Re: vakantie tsjechie 2005

wij hebben inderdaad al besloten om met zijn zessen te gaan vliegen(voor euro 96,-) vanaf keulen(is voor mij dichtste bij) naar praag,maar toch bedankt voor de tip!!
 
Re: vakantie tsjechie 2005

berner schreef:
Rob,dit is geen l*l verhaal,en ik zit niet uit mijn nek te kletsen,het autoverhuurbedrijf waar ik het over heb zei dat indien er geen bewaakte stallingen waren je een volledig eigen risico hebt bij verhuur,d.w.z.als de auto gestolen word,je zelf volledig de financiele schade moet vergoeden(dat betekent dus dagwaarde auto,etc.)
Andere verhuurbedrijven zeiden dat je met hun auto alleen naar EU-landen zoals duitsland,frankrijk etc. mocht gaan en niet naar voormalige oostbloklanden.
Dus,je moet voor gek verslijten in je reactie,want ik baseer me hier op feiten,en niet op veronderstellingen!!!!!!!!!
groeten, jan(berner)

Tsjechie is een EU land.... (oke pas sinds 1 mei van dit jaar, maartoch...)
 
Re: vakantie tsjechie 2005

Met het stelen van auto`s in Tsjechie valt het wel wat mee denk/hoop ik, ik ben eens vergeten mijn auto af te sluiten, en het raam stond ook nog op een kiertje open, hij heeft een hele dag zo gestaan en er ontbrak niets!!
 
R

rob.goverde

Guest
Re: vakantie tsjechie 2005

sorry ik bedoel niet dat jij er een l*lverhaal van maakt, maar ik vind het een l*lverhaal van het verhuurbedrijf, begrijp me dus goed. Het is niets persoonlijks tegen jou.
Gr Rob
 

G

Berichten van gasten...
sorry,rob,dan had ik je verkeerd begrepen,maar je hebt gelijk,want ik vind het ook grote onzin van de meeste verhuurbedrijven(sommige,zoals avis hebben inderdaad verhuur in tsjechie zelf).We hebben al met zijn zessen besloten om te gaan vliegen,en eventueel daar voor een paar dagen auto te huren!! groeten van jan
 
Bovenaan