Parkeren in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kijk uit met (lang)parkeren in parkeergarages bij Tesco! De eerste drie uur zijn gratis, het volgende uur kost Kr. 50, het volgende uur Kr. 70 en de uren daarna Kr. 100! Voor 24 uur ben je dus zomaar Kr. 2020 kwijt. Niet geschikt dus voor lang parkeren. Parkeren bij metrostations (alleen an het begin of het eind van de route) kan wel, bewaking van de parkeerplaatsen spreekt meestal geen Engels of Duits (vermoedelijk wel Russisch overigens).

:wow:
 
P&R rand van Praag

Heey allemaal,

Wij gaan binnekort voor 6 dagen naar Praag en ook ons hotel denkt dat 26 euro per dag normaal is......
We wilden de auto dus op een P&R gaan zetten aan de rand van Praag, maar ik lees nergens of je die daar voor 6 dagen mag laten staan. Er staat alleen dat je 100 kronen extra moet betalen als je hem 's nachts moet laten staan. Ik overigens niet echt een opvallende dure auto en was van plan hem helemaal leeg te halen.
Iemand ervaring met een auto daar meerdere dagen achter laten? Of ander is het een idee er elke dag even een nieuw kaartje te kopen?

Alvast bedankt!
 
Wij gaan binnekort voor 6 dagen naar Praag en ook ons hotel denkt dat 26 euro per dag normaal is......
We wilden de auto dus op een P&R gaan zetten aan de rand van Praag, maar ik lees nergens of je die daar voor 6 dagen mag laten staan. Er staat alleen dat je 100 kronen extra moet betalen als je hem 's nachts moet laten staan. Ik heb overigens niet echt een opvallende dure auto en was van plan hem helemaal leeg te halen.
Iemand ervaring met een auto daar meerdere dagen achter laten? Of ander is het een idee er elke dag even een nieuw kaartje te kopen?
handschoenvakje leeg maken en open laten staan.stuurslot vast.en extra stuurslot stang...zo heb ik myn auto gratis geparkeerd achtergelaten van 17-08 tot 23-08-2010...t was een halfuurtje stappen naar hotel ...toch meer dan 100 euro uitgespaard..want de parkeerprijzen liggen enorm hoog...gps voor gratis parkeren..u rydt naar straatnaam dekanska- als je de straat rechts -u dekanska- voorby rydt, heb je rechts een voetbalveld..daar kun je parkeren.. 4 nachten hotel 2 pers- met ontbyt voor 87 euro..ik zag my nu ook geen 100 euro neer te tellen voor de auto. gr storm uit gent/belgie
 
Storm, is het in Praag 4 vlakbij Nuselska, waar tramlijn 11 rijdt? Want net met mapy.cz even Dekanska opgezocht en dit stuk van Praag 4 ken ik wel erg goed..

Sowieso in dit gebied is het gratis parkeren... als je een parkeerplek kan vinden..
 
Parkeren in Praag dichtbij (winkel)centrum

Hallo allen,

Nu wij voor het eerst in Tsjechië zijn willen wij toch op zijn minst ook nog een keer naar Praag. Aangezien het voor ons het meest comfortabel is om dat met de auto te doen gezien de handicap van onze zoon zijn wij op zoek naar:

-parkeermogelijkheid onder/bij een winkelcentrum (liefst bewaakt!)

-winkelcentrum op loop/wandelafstand van het historische centrum

Ik heb de topics hierover al een beetje nageplozen maar mis de topografische kennis over Praag.

Wie heeft het verlossende antwoord:afwachten:

Alvast bedankt:yess:
 
...op zoek naar:
-parkeermogelijkheid onder/bij een winkelcentrum (liefst bewaakt!)

Parkeer onder het Marriot hotel in het centrum. Is een super plek direct in het centrum en altijd plek. Zeker met een rolstoel is dit ideaal, omdat je gelijk in het centrum staat. Daarbij ook nog bewaakt en voor de locatie vind ik de prijs nog wel meevallen.
 
Je kan het beste naar een P&R bijvoorbeld Cerny most rijden, vandaar gaat de metro de stad in.

Kijk en dat wil ik juist niet. Dat gesjor met de rolstoel heb ik wel een beetje gehad hier in Tsjechië. No offense, maar zoiets weet je alleen uit ervaring

Verder jullie allen bedankt voor de reacties. Ga eens de voors- en tegens naast elkaar zetten
 
Bovenaan