het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-10-08, 21:49   #81
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Ik heb ook zoiets van: Laat alle die slangetjes, salamander ed. lekker met rust. Ze doen niets en ze mogen van ons lekker in onze cz tuin scharrelen.

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 23-10-08 om 06:51.
Reden: Bericht ingekort om bij het onderwerp te blijven.
Ruud en Esther is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-10-08, 02:38   #82
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
hazelworm

Kijk, de mooie hazelworm (slepýš, augus fragilis) vandaag onder de walnotenboom.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg slepys.jpg (105,0 KB, 4x bekeken)

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 23-10-08 om 06:52.
Reden: Zie bericht hierboven.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-08, 08:58   #83
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Het jammere is, al die creepo's die we wel weg willen kijken, vormen het menu van de beesten die we wel leuk vinden. Je kunt geen schakel uit de voedselketen halen zonder dat het hele systeem krakend in het honderd loopt. Dat troost me altijd als ik een griezel buiten zet of Azaron aan het smeren ben. En als ik dan een beest zie dat "mijn goedkeuring wel kan wegdragen" (een subjectief begrip geef ik toe) geniet ik er des te meer van. Ik heb tenslotte mijn bloed gegeven voor haar...
Pippin is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-08, 09:09   #84
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
Slangen!? zomer is voorbij. Maar hoe staat het swinters daar mee. Oftwel deze periode....herfts...
We mochten van onze huismeester niet in de tuin(gras was heel hoog, begin zomer) Moest eerst gemaait worden. Maar nu dan?
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-08, 11:26   #85
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Durf je het niet aan je buurman te vragen of het mag?

Nee, grapje hoor Heidi, slangen zijn koudbloedige dieren dus als het echt koud is overwinteren ze maar opwarmen kunnen ze wel op een zuidhellinkje in de zon, dus laarzen aan is een optie, ook voor het hoge natte gras!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-08, 12:11   #86
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
jazeker durf ik buurman wel te vragen Ik las dit onderwerp en dat schoot me zo ff te binnen.... omdat we er vrijdag naar toe gaan.....we zullen wel niet zo veel meer in de tuin zitten, maar een wandeling is natuurlijk nooit weg...
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-08, 15:30   #87
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik zit even te wachten tot hubby met het vlees thuis komt; we gaan zo barbequen. Die gekke nederlanders ook...

Het is nu erg warm, dus nu zou je slangetjes en hagedisjes tegen kunnen komen. Maar ze zullen het wel druk hebben, nog even een muis proberen te vangen als snack voor het slapen gaan. Slangen en mensen leven toevallig in dezelfde leefruimte. Met wederzijds respect gebeuren er geen ongelukken met slangen.

Voorzichtig trouwens met die fraaie houtstapels die je hier overal ziet; dat is een ideale plek om te overwinteren, zeker als er nog wat zaagsel en rottend blad aan de voet ligt. Het kan zijn dat ze niet warm genoeg meer zijn om vlug weg te komen.

Wij hebben nog niks gezien; de "fauna ervaring" van mijn dochtertjes beperkt hier (helaas) zich tot lieveheersbeestjes en krekeltjes die ook nog een laatste zonnetje proberen te pakken. En reeen/herten in het veld. Wat zie je hier trouwens het meest, reeen of edelherten?
Pippin is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-08, 22:22   #88
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Pippin schreef:
Bericht bekijken
Het jammere is, al die creepo's die we wel weg willen kijken, vormen het menu van de beesten die we wel leuk vinden. Je kunt geen schakel uit de voedselketen halen zonder dat het hele systeem krakend in het honderd loopt.
Je hebt helemaal gelijk, hoor. Ieder beest is belangrijk in de schakel. Maar daarom kan ik er wel een hekel aan hebben of vies vinden. Echt bestrijden doe ik ook niet.

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 23-10-08 om 06:54.
Reden: Bericht ingekort om bij het onderwerp te blijven.
Ruud en Esther is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-08, 06:56   #89
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Ik heb even wat geknipt en geplakt om bij het onderwerp te blijven, want voor je het weet zitten we in een topic over slangen al het engs te bespreken wat deze wereld voortbrengt.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels