![]() |
|
|
#52 |
|
Legende
|
een tip voor tuineigenaren in Tsjechie :
hou je gras kort, dan zitten dan minder muizen in en muizen zijn een favoriet snackje voor slangen. hopen met sloopafval (stenen, hout enz.) direct afvoeren, daar willen ze ook wel eens tussen kruipen. en als je gaat wandelen in het bos. stevige schoenen en goede sokken aantrekken. mocht je op/tegen een slang lopen, dan kan ie niet in je voet bijten. het scheelt ook in verwondingen van aan de grond groeiende bramentakken. kort gras houdt ook een beetje het aantal teken in je tuin laag. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben twee keer een slang in de tuin gehad. Ik weet er verder niets van want op krokodillen na vind ik slangen de engste dieren die er bestaan! Nu is mijn vraag: de slangen die wij zagen richtten zich op toen de honden blaffend dichterbij kwamen. Welke slangen doen dit, of richten alle slangen zich zo op? Ik hoop dat het maar een onschuldige slang is geweest, maar hij ook nog zo'n zwartig patroon op z'n rug, een beetje zigzag...
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
VIP Lid
|
er was al het een en ander over slangen in tsjechie geschreven...
http://www.tsjechie.net/board/f23/sl...chie-4103.html misschien samenvoegen? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Moderator
|
Goed gezien, Josef! Bij deze gedaan, dank voor de tip!
![]() |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik heb een keer op een bord in een natuurgebied ergens in Tsjechië gezien dat er "krekel" slangen zouden zitten, op een gegeven moment liepen we langs hoog gras en hoorde inderdaad het geluid van een krekel. Je zou denken dat het een krekel was, maar die zitten volgens mij alleen in een boom. Ik ga dus als ik in Tsjechië ben niet het hoge gras in!
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Krekels zitten overal, ook achter de koelkast wat behoorlijk iritant is! Mijn kleinkinderen vangen vaak krekels in het hoge gras. Maar misschien heb je boomkrekels en graskrekels? Van krekelslangen heb ik nog nooit gehoord.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Volwaardig Lid
|
Er stond een bord aan het begin van de wandelroute, met daarop plaatjes van diverse beesten die daar in de natuur voorkomen,
op één plaatje stond een slang en daaronder in het Tsjechisch wat voor slang, het leek op "krekel". Toen ik daar in het gras krekel geluiden hoorde, heb ik het ook zo gelaten. Ik heb het net opgezocht, maar een krekelslang bestaat inderdaad niet! |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Moderator
|
Werd er niet gewoon een ratelslang bedoeld?
![]() |
|
|
|