![]() |
|
|
#31 | |
|
VIP Lid
|
Re: Slangen in Tsjechie
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb dan zelf wel een slang maar ik hoop ze in Tsjechië niet in het wild aan te treffen. Brrrr. Ik ben ook van plan om het hoge schoenen door hoog gras te lopen. Maar ja, dat doe ik op de Veluwe ook al omdat daar ECHT adders leven en als je door die adders gebeten wordt heb je toch echt een probleem. Veel mensen denken dat de Nederlandse adder een gifslang is om een beetje mee te lachen maar de slang is echt giftig! Ik hoop dus niet met mijn lompe voeten op een slang te gaan staan in Tsjechië. In Nederland heb je maar een paar slangen: rngslang, hazelworm, adder. maar in Tsjechië ga ik niet gokken op mijn kennis!
![]() Groetjes, Lies p.s. Lijkt wel of ik naar de tropen ga als ik dit allemaal zo lees: teken, slangen.... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Moderator
|
Nouja het was (ik denk een wurgslang) van zo'n 20 cm lang... iets dikker dan een dikke regenworm.... Dus ik had m'n bijl nog niet te voorschijn gehaald of hij kroop al bibberend tussen de struiken.....
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
Voor de tropen wordt je eerst een keer of 4 lek geprikt,krijg je pillen mee(malaria) die je dagelijks moet slikken en eventueel nog een smeersel voor stekende muggen die knokkelkoorts veroorzaken.
Soms ben je een dag ziek (met koorts) van de vaccinaties. ![]() Voor Tsjechië valt het dus allemaal wel mee. Weer een argument voor mij om alvast te bedenken waar in Tsjechië we de volgende keer op vakantie gaan ![]() Hilde |
|
|
|
|
|
#38 |
|
VIP Lid
|
Hallo Arno,
Een beetje aanpassen van het wapen aan het je bedreigende dier is misschien handig. Misschien is het wijzigen van je foto een idee Men zou kunnen gaan denken dat je met de botte bijl te werk gaat tegen slangen, of in de fotogalerij ![]() Hilde |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Actief lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat je zomaar een slang moet oppakken. Voorzichtigheid is voor zowel de mens als de slang het beste. Kennis van voorkomende soorten en welke gevaarlijk zijn voorkomt veel onnodige paniek. Maar ik kan me voorstellen met kleine kinderen dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen. De slangen zoeken alleen warmte en komen zo op voor ons mensen lastige plekken. Hilde |
|
|
|
|