![]() |
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Slangen in Tsjechie
Twee weken geleden heeft mijn vriendin met het grasmaaien een addertje door midden weten te krijgen. Nooit gedacht dat ze zo dicht in de buurt van ons huisje zouden zitten. Hoe zit het als een hond gebeten wordt door een adder?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pivonist
|
Als de hond van normaal formaat is, is hij twee of drie dagen "niet lekker"voordeel, hij bouwt weerstand op voor de eventuele toekomst. Enne heeft jouw vriendin hem per ongeluk of expres door midden weten te krijgen??????
Slangen zijn zeer nuttig en dien je eventueel naar andere plaatsen waar niemand er last van heeft te verhuizen!!! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuw Lid
|
@ Macek;
Is inderdaad een beetje ongelukkig opgeschreven. Het is per ongeluk gegaan. Het gras was aardig gegroeid sinds pasen en als we zouden weten dat hij daar zat hadden we hem wel verplaatst. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pivonist
|
Dank, altijd respect hebben voor de natuur, wij begrijpen elkaaf, nazdravi, of is het nou na zdarvi?????
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lid
|
In het reuzengebergten zitten wolven en niet een paar ik heb het een keer mee gemaakt afgelopen winter was op mijn kamer in het hotel hoorde in een keer een gehuil dacht van wat is dat nou heel hard en doordringend .
Ik heb het raam geopend en ja hoor heel hard huilen van wolven kort daar na gingen de sirenes af ,ik snapte er niks van het leek wel oorlog . Toch moest ik daar het mijne van weten ik ben toen naar de receptie gegaan en gevraagd wat er aan de hand was ,nu iedereen moest binnen blijven want de wolven kwamen naar het dorp toe ,het was ook berenkoud en pakken met sneeuw dus hadden ze al enige tijd geen voedsel . Want wij zaten al 2dagen geisoleerd in het dorp we konden niet naar beneden zo slecht was het . Daarna zag je allemaal lampen aan gaan van de skipistes en gingen er ook allemaal sneeuwscoters naar boven om ze bij te voeren het was best eng maar een ervaring rijker Een paar uur daarna werd het weer rustig |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nieuw Lid
|
Wat betreft de teken: toevallig dat ik een paar weken geleden, net nadat ik ergens op een site (weet niet meer zo gauw welke, zoeken we op) gelezen had over teken in Tsjechië die hersenvliesontsteking over kunnen brengen, een tekenbeet opgelopen heb.
Hier bij de huisarts gevraagd of ik me zorgen moet maken, omdat ik zo'n beetje iedere dag met de hond in het bos loop en het barst van die griezels. Maar volgens hem is in dit gebied (Zuid Moravië) de kans erg klein, dus vaccineren zou niet nodig zijn. Of dat voor heel Tsjechië geldt weet ik niet. Ziekte van Lyme kan je natuurlijk ook oplopen, maar daar is geen vaccinatie tegen.Groetjes, Karin |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nieuw Lid
|
Ja, klopt!! Bedankt, had het geloof ik niet meer zo snel teruggevonden.
![]() |
|
|
|