![]() |
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Re: Slangen in Tsjechie
Slangen vind je in bosrijke gebieden best veel, meestal ongevaarlijk, maar ze kunnen ook giftig zijn.
In princiepe is een slang banger van jou dan jij van hem meestal haha, dus zal hij vluchten, alleen als ze echt bedreigt worden, dat men bijvoorbeeld op ze gaat staan ofzo, dan zullen ze zich verdedingen en proberen te bijten dus. Dus verder nix om je druk om te maken haha. Zelfde met vossen, wilde zwijnen, herten etc... Alleen uitkijken met wilde zwijnen als ze jongkies hebben, dan vallen ze al snel aan als je dichtbij komt en dan wordt je niet blij haha, die kunnen hard rennen hoor haha |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Met wilde zwijnen heb ik ervaring.
Ik zag tijdens een motortocht in Tsjechië een mooi bosmeertje. Dus stopten wij er langs de kant van de weg voor een peukenpauze. Ondertussen liep ik, met mijn helm nog op en mijn oordopjes in (voor het geruis van de wind rond je helm), naar dat meertje toe. Ik maakte er een paar foto's. Totdat ik plotseling een soort gebrom hoorde. Blijkt er inderdaad een wild zwijn met jongen bij dat meertje te lopen. Dus nadat ik snel nog een foto genomen heb van dat zwijn met jongen, ben ik toch maar heel voorzichtig achteruit terug gelopen. Gelukkig is er niets gebeurd. Slangen hebben we echter nog nooit gezien. Wel dachten we een keer dat we onder de tent een slang voelden bewegen. En toen ik alleen een snuit met 2 oogjes onder het tentgrondzeil zag kijken schrok ik dan ook. Maar het bleek dat we op een muizennest stonden. Sindsdien is het grondzeil van de tent waterdoorlatend... Jeanne |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Wat moet je eigenlijk doen als je gebeten wordt door een slang? terugbijten, het gif eruit zuigen (wat als ik er zelf niet aan kan?), in Rambostijl het gebeten gedeelte eruit snijden met een mes. ziekenhuis zal in de meeste gevallen geen optie zijn, aangezien ik me ver van de civilisatie zal bevinden. enige tips? het mag niet te veel pijn doen, want daar kan ik niet tegen.
bestaat er niet zo`n spray om slangen weg te houden, zoals een muggenspray??? of ben ik nu te optimistisch? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
ze zeggen dat zoon spuit wel helpt dat haalt het gif eruit (is ook voor muggenbeten $ stuff) in tsjechie zijn idd aardig veel slangen vorig jaar een ringslang onder me tent gevonden
![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Elke, er zijn een soort vacuumpompies te koop, die zuigen het gif eruit, dat kan je dan zelf doen, of de beet moet op je rug zitten.
Als je echt in het bos gaat campere, misschien wel iets om mee te nemen, is bijvoorbeeld ook voor bijenbeten, als men daar allergies voor is enzo... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Ik zat nog even rond te snuffelen over slangenbeten, maar eigenlijk zeggen alle sites hetzelfde, ga niet zelf uitzuigen, insnijden of afbinden, dat heeft geen zin en kan de toestand zelfs verergeren!! Zie bijv. de site van AMC www.tropencentrum.nl/show_tekstfolders.asp?docid=6&par_nr=43.
Tja, dan maar met lawaai de bossen in, wellicht schrikt het af!! ![]() Is er nog iemand die weet of er een ziekenhuis oid in Ostrov eo te vinden is, zo ja, hoe heet dat in het Tsjechisch.... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
In Tsjechie hoef je niet bang te zijn voor slangen, er zitten er wel een aantal bijv. de Ringslang: Ongevaarlijke wurgslang klein en stinkt heel erg
Adder: Niet echt gevaarlijk, je zult geen grote tegenkomen daar maar zijn wel giftig maar niet levensbedreigend en klein. Maar inderdaad ze zijn bang voor jou, en vallen alleen aan als jij ze lastig valt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
mmm volgende week ben ik in Guilin, waar een van de specialiteiten slangensoep is. lijkt me lekker. als ik dan later door een slang gebeten word, kan ik toch lekker zeggen: `gij hebt me nu wel goed liggen, maar ik heb toch een van uw kameraden goed liggen gehad!!`
![]() |
|
|
|