het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-06-06, 19:16   #11
Lid

©Eefje's avatar

Nationaliteit:
hahaha Alleen is dat rijden en niet lopen
©Eefje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-06-06, 12:21   #12
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Pravcicka Brana en kloof

Eefje, er zijn 2 startpunten voor zowel de kloof als de Pravcicka Brana: Hrensko en Mezni Louka.

Een tip voor de kloof: als je de auto bij Hrensko parkeert en daar eerst de bus terug neemt naar Mezni Louka dan kan je van daaruit je wandeling starten door de kloof terug naar Hrensko.
Je moet wel vroeg zijn om in Hrensko te parkeren, want vol = vol.
De laatste keer dat wij er waren was vroeg in het jaar en toen reden de bussen 's middags na een bepaald tijdstip niet meer, dus moesten we alsnog terug lopen naar Mezni Louka
Het pad door de kloof is redelijk egaal (en dus ook geschikt voor wandelwagentjes), en loopt vanuit Mezni Louka lichtjes af naar beneden en dat loopt natuurlijk prettiger dan in omgekeerde richting.

De wandeling vanuit Hrensko naar de Pravcicka Brana (en terug) vond ik zelf erg zwaar/steil. Ik heb zelf helaas ook wat loopproblemen dus ik was blij dat ik mijn wandelstokken bij me had, maar eenmaal boven vond ik het wel alle moeite waard geweest. Want boven bij de Brana kan je ook nog rondlopen en heb je mooie uitzichten. Het pad vanaf Mezni Louka naar de Brana ken ik (nog) niet, dus hoe dat loopt weet ik niet.

Er zijn mensen die deze beide routes in 1 dag doen, want je kan als het ware een rondje lopen, maar dat is naar mijn idee te zwaar. Wij deden toch wel meer dan een halve dag over elke route.

Als je gaat wandelen neem dan wel wat te drinken/eten mee, want alleen boven bij de Brana is een restaurantje, en in de kloof is er alleen halverwege bij de bootjes een buffet.

Alvast een prettige vakantie

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels