![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
De stukken grond waar onze paarden niet lopen maaien wij ook zelf en geven dit aan de knollen,de stukken waar de fruitbomen op staan....en dat is best veel grond,daar hebben we eindelijk in juni een zitmaaier voor gekocht...super-fantastisch!In een uurtje heb ik alles gedaan,normaal duurde dit dagen met het gewone grasmaaiertje.Was ook onze beste koop sinds tijden.Alles ligt er iedere week weer keurig glad bij,ziet er stukken verzorgder uit.
Blij als het straks najaar/ winter is dan hebben we weer volledig rust tot het voorjaar. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
En Lina, weet je de namen van al de plantjes ook of wil je dat niet weten.
![]() |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
Inderdaad is composteren een beter idee. Ook is het zo dat als er op een stuk land gras staat dit door de eigenaar geacht wordt te worden onderhouden, dit betekend feitelijk dat er van de eigenaar verwacht wordt dat deze het ten minste twee maal per jaar maait. Dit om te voorkomen dat het lange en droge gras in het voorjaar brandgevaar opleverd. Hierop wordt niet veel gecontroleerd maar ja, ook hier; je maar een iemand nodig hebt die "lullig" doet..... Ronald |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Nee,
ik herken ze totaal niet! Iets van kamille? en fluitekruit? In Nederland zie ik ze ook wel in de berm staan. We hebben zelfs een zoekkaartenboekje van natuurmonumenten in de auto liggen, ahum, nog geen bloemetjes in opgezocht. Ik hoop niet dat we iets zeldzaams in de hens hebben gestoken. We hebben hier wel een forumlid trouwens die veel verstand heeft van flora en fauna: "Hallo Corrie, ![]() weet jij misschien welke bloemen en planten er in ons Tsjechische wilde tuin stonden? ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
Oh zo herkenbaar. Wij hebben van de buurt te horen gekregen dat we een composthoop op ons land aan moeten leggen want verbranden is verboden. (we hebben gezien wat er gebeurt als er een peuk oid wordt weggegooid in droog gras/stro)
![]() Natuurlijk kun je een boer zoeken die geinteresseerd is in jou hooi maar meestal heeft hij zelf genoeg. Laatst aangepast door Ben1; 03-09-08 om 15:51. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Nou, je hoeft je niet ongerust te maken hoor Lina, het is allemaal mooi maar niks bijzonders!!
![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Ervaring met een maaibalk ?
Ja dat gras ...
![]() Elke zomer weer een klus die "even" moet gebeuren. Wij hoeven daarna overigens niet meer te maaien dus het is echt maar 1x per jaar! ![]() Elke keer als ik in de bouwmarkt kom, sta ik te peinzen bij de machine met een maaibalk van zo'n 90 cm. breed en bedenk hoeveel sneller dat zou werken dan mijn oude "cyclo-maaier" van 50 cm ... Heeft iemand ervaring met zo'n balk ??? |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Die van de 2e serie herken ik niet echt. Maar misschien dat die witte zevenblad is.... (Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.) Edit: Ik vind zojuist deze link Laatst aangepast door Pelhøimov; 03-09-08 om 19:37. Reden: link toegevoegd |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Volgens mij zie ik Roomse kamille, campernula en zevenblad.
De rest ken ik wel maar weet de namen niet. |
|
|
|