![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
volgens mij kan je in tsjechie redelijk grote bomen zonder kapvergunning rooien. het preciese maximum formaat te kappen zonder kapvergunning weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
Hallo Forumleden,
Ben vanmiddag net weer teruggekomen uit Chotevice.Heb een prachtige week gehad met schitterend weer.Ook ben ik weer naar de bomenkweker in Jaromer geweest om een 5-tal nieuwe fruitbomen te kopen.Er waren nl.5 doodgegaan afgelopen jaar.Ik heb een visitekaartje met tel.nr.en adres meegekregen.Dus wie belangstelling heeft kan het krijgen. Meldt het maar via deze topic dan plaats ik het wel. Deze kwekerij is niet duur: ik betaalde voor coniferen van ca. 1-1 1/2 meter hoog (thuja's) 3 euro per stuk en voor 9 fruitbomen (5 van mij en 4 van buurman) betaalde ik ca.1.000 Kc.totaal!! De kwaliteit is prima. Gerrit ![]() |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Legende
|
En hier is zelfs de web site ovocneskolky.cz met kleine fotogalerij.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
|
Heeft iemand op dit forum ook een goed adresje voor een boomkweker in de buurt van Trutnov? Wij moeten onze kale vlakte rond het huis ook nog een beetje kleur en vorm geven. Ik hoor graag van jullie.......
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Forum Freak
|
Jaromer is toch niet te ver voor jou Klaverik ? Lees dan even terug naar de berichten van Gerrit
![]() |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
Ja, uiteraard weet ik dat Jaromer niet zo heel erg ver weg ligt. Maar ik stelde de vraag in verband met de opmerking dat het aanslaan van de bomen misschien wel afhankelijk kan zijn van de grondsoort en zelfs kan verschillen per dal. Weet dus niemand een adres dichterbij Trutnov. Het mag trouwens ook meer in de richting van Nachod zijn. Dat is voor net zover rijden als Jaromer.
We gaan trouwens morgen wel alvast even kijken in Jaromer. We kunnen namelijk ook niet wachten om een paar mooie bomen in de tuin te planten. |
|
|
|