![]() |
|
|
#201 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Forum Freak
|
Nou, Idur, dit is toch niet te geloven, is het dan eindelijk opgelost;
bryozoa1.jpgblob.jpg HIJ LIJKT ECHT OP MIJN "BLOB". Heet het nou echt Blob ![]() |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Forum Freak
|
Volgens mij kan het niet anders. Als ik het lees, is het toch een beest. En Mariaan zat er 1 letter naast, er staat moss. animals
Hartstikke gefeliciteerd Idur, je hebt hem gewonnen, volgens mij!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :z waai:![]() Is trouwens iedereen het ermee eens![]() |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Geroyeerd Lid
|
Er zijn maar 3 zoetwatersponsen bekend
Plumatella Ephydatia Spongilla Lacutris Waarschijnlijk is het toch de derde. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Forum Freak
|
Geweldig Rudi, dat je het gevonden hebt!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Legende
|
Proficiat Rudi, ik heb ook al alles afgezocht maar dit niet gevonden. Nu wel natuurlijk, als je "Pectinatella magnifica" intikt en wat verderzoekt kan je zelfs dit hier vinden in het Nederlands. bryozoans.nl Er wordt zelfs een Nederlandse naam vooropgesteld "Schitterende bryozo of mosdier". Die Tsjechische jongen zal het uiteindelijk wel geweten hebben, maar onze Nederlandse vrienden zullen het niet goed begrepen hebben waarschijnlijk.
Dit staat er oa te lezen: "Vormt zeer grote kolonies, tot 2 m doorsnede Kolonies zijn altijd uit duidelijk herkenbare rosetten van zoöiden gevormd Nooit in (snel) stromend water of bij temperaturen beneden 16° C Onder water overheersen de poliepen - het lijkt een lobbig grasveld van relatief grote poliepen; alsof er veel C. mucedo kolonies tegen elkaar aan groeien " |
|
|
|