![]() |
|
|
#41 |
|
Moderator
|
Natuurlijk zijn er veel variaties, misschien ook regionaal, maar sla even de Tsjechische kookboeken open of kijk op de talloze kooksites - afgekoelde aardappelen, geraspt en grof meel, vaak ook in combinatie met griesmeel.
Als kind moest ik thuis ook eindeloos koude aardappelen raspen. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Moderator
|
Naast het hopplukken ook een nationale bezigheid van kleine Pepo ?
![]() Nog even een vraagje van een domme hollander hoor Maar zoals wij in Nederland gewend zijn aardappels te koken, is er weinig te raspen aan.... Kook je de aardappels dan minder lang, of gebruik je stevigere aardappels dan wij doorgaans hier in Nederland gebruiken? |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik heb zo'n kookboekje, maar wel in het Engels, (Tsjechisch beheers ik helaas niet voldoende) en daar komen twee recepten in voor: eentje met bloemige aardappelen die heet geschild en geprakt moeten worden (nu gebruikt) en eentje waar vrijwel dezelfde hoeveelheden anders verwerkt worden zoals jij het zegt. Ook heb ik daar verschillende variaties gegeten, waarbij bij de ene de structuur anders is, meer herkenbare aardappelrasp, terwijl de andere glad en gelijkmatig is, die lijkt me gemaakt van geprakte aardappel. Maar ik weet het verder ook niet.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Forum Freak
|
Een half uurtje in het water leggen en al de aardappel is eraf of heel makkelijk te verwijderen.
![]() Weer een probleem minder dus!!! ![]() |
|
|
|