![]() |
|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
op camping brozany is toch zwemgelegenheid?
heeft iemand hier ervaringen mee? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Moderator
|
Da's trouwens wel een goeie!
![]() Ja, priman, de camping ligt aan een rivier/meer waarin gezwommen kan worden. Op de site is ook nog zijdelings sprake van een koupaliste (zwembad), maar of ze daar nou de rivier/meer of een apart zwembad mee bedoelen, is me niet helemaal duidelijk. Maar zwemmen kan, dat staat vast. ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
oke dat is fijn
![]() meer is soms net zo leuk als een zwembad tenzij het echt een heel vies meer is |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuw Lid
|
Zwemmen
Hallo,
Ik ben afgelopen vrijdag teruggekeerd uit Brozany, waar ik nu voor het vierde jaar op de camping een huisje had gehuurd. Het meer is zeker niet vies, tenzij je niet gediend bent van blaadjes, takjes etc. Aan de ene kant wordt het meer gevoed vanuit de rivier de Ohre en aan de andere kant loopt het meer (onder de toegangsweg naar de camping door) 'over' in de kweekvijver en vandaar weer terug in de Ohre. Er is dus een constante verversing. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
wij vertrekken eind deze maand naar autocamp brozany. We hebben niet gereserveerd (weet niet of dit nodig is).
Weet iemand of je met je tent vlak bij het meer kan staan? Kunnen de kinderen er vissen in het meer? Is het een rustige camping? Op de site van de camping vind ik niet veel informatie |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
Reserveren is niet mogelijk. Het is een zogenaamde vrije camping. Zie je een leuke plaats? Dan ga je daar staan! Het meer ligt net buiten de camping, 20 meter of zo, maar er zijn een beperkt aantal plaatsen, niet al te breed, die direct uitkijken op het meer. Als je de camping op rijdt gelijk naar rechts.
Vissen in het meer is toegestaan, maar daar dient bij de receptie van de camping wel een visvergunning voor te worden aangeschaft. Ik ben zelf geen hengelsporter maar begreep van andere hengelaars dat deze vergunning ongeveer 38 euro kost voor 1 week. Inderdaad, behoorlijk prijzig! Er wordt overigens vrij regelmatig gecontroleerd. Let bovendien op dat er eigenlijk 2 meren zijn, 1 groot en 1 klein. Het kleine meertje is een kweekvijver en daar mag absoluut niet in gevist worden! Een jongetje van 4 dat met een klein schepnetje wat zat te spelen kreeg zelfs al een waarschuwing. De camping is over het algemeen heerlijk rustig, maar zoals op iedere camping zijn natuurlijk ook daar spelende kinderen die nogal eens wat geluid kunnen produceren. Mocht je besluiten er naartoe te gaan, veel plezier!! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
bedankt voor de duidelijke informatie.
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk onze eerste 'stop plaats'. We kijken er naar uit. groetjes |
|
|
|