het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-07-08, 11:15   #11
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lesnìnka schreef:
Dat is ook maar een fabeltje dat jullie beter kaart kunnen lezen.
In diverse wetenschappelijke testen is aangetoond dat het geen fabeltje is hoor, maar het is wel heel erg off-topic om daar uitgebreid op in te gaan, je moet dit boek maar eens lezen...

Citaat:
Lesnìnka schreef:
Ja, ik ben een jaar of zeven actief bezig geweest. Voor de klassieke oriëntatieloop (waarin die mevrouw uit dit topic wereldkampioen geworden is) heb je een omgeving nodig die nogal uitdagend is - veel hoogteverschillen, rotsen, verschillende soorten bos, evt. moeras. Af en toe verdwaalt er iemand tijdens een wedstrijd en er moet naar hem gezocht worden.
Da's intressant! klinkt wel als een uitdagende sport, in hoeverre is deze sport trouwens professioneel te noemen?
Wat me toch ook al een paar dagen bezig houd is de opmerking van Antonio. Heeft een Tsjechische er voordeel van als het WK in Tsjechië gehouden wordt? vanuit het oogpunt dat ze het land/omgeving kent?
Arno is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-08, 11:19   #12
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Arno schreef:
Bericht bekijken
Voor nieuwsgierigen is hier trouwens de Wikipedia Pagina van de sport... welke dus blijkbaar ook per mountainbike en ski te beoefenen is....
Je moet niet alleen de Nederlandse wikipedia lezen, lees ook eens een andere taal. Vb de Duitstalige paginas.

Terloops, in 1991 werden de wereldkampioenschappen in Mariánské Láznì georganiseerd. Er zijn meer als 200 aangesloten clubs in Tsjechië.

csob
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-08, 11:23   #13
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
Je moet niet alleen de Nederlandse wikipedia lezen, lees ook eens een andere taal
Tja..... niet iedereen heeft een even grote talenknobbel...

Maar je kan me toch niet kwalijk nemen dat iemand die een sport als Flyball onder topsport verstaat, ik ook op andere gebieden even check
In dit geval had je gelijk en begin ik er steeds meer overtuigd van te raken dat het hier om topsport gaat....
Arno is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-07-08, 11:53   #14
Actief Lid

Lesnìnka's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Arno schreef:
Wat me toch ook al een paar dagen bezig houd is de opmerking van Antonio. Heeft een Tsjechische er voordeel van als het WK in Tsjechië gehouden wordt? vanuit het oogpunt dat ze het land/omgeving kent?
Wedstrijd oriëntatieloop heeft niet meer zoveel te maken met de weg-in een onbekende stad- te kunnen vinden. De tracés zijn natuurlijk niet vooraf bekend (je krijgt je kaart pas gelijk met de startschot). Voor topgebeurtenissen worden altijd nieuwe kaarten gemaakt. Maar het voordeel dat je thuis bent valt echt mee. De beste moet natuurlijk zeer goede conditie hebben en ook de snelle en op dat moment juiste beslissing kunnen nemen welke weg de snelste is (je moet wel van punt A naar punt B komen maar het is niet voorgeschreven hoe je dat doet). De sport is trouwens ook niet echt nieuw of zomaar bedacht, het bestaat zeker al tientallen jaren.
Lesnìnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels