het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-01-07, 21:01   #421
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Yep, eergisteren zijn de laatste besprekingen geweest. Het zag er lange tijd naar uit dat beide partijen het niet met elkaar eens zouden worden maar uiteindelijk heeft Sparta de spits toch weten te krijgen.
Wat mij betreft een prima aankoop als je kijkt naar de spelers die nu voorin rondbanjeren op het veld.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-02-07, 09:29   #422
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lukasz schreef:
Bericht bekijken
Udinese biedt op Tsjechische captains

Het Italiaanse Udinese heeft een bod gedaan op Tomas Sivok en Tomas Zapotocny. Beide zijn aanvoerder bij respectievelijk Sparta Praag en Slovan Liberec. Sivok is een verdedigende middenvelder en Zapotocny een verdediger.
Tomas Zapotocny heeft getekend voor Udinese, de Italiaanse serie A club. Verdediger Zapotocny speelde drie maal voor de Tsjechische nationale ploeg. Voor hem tekende ook reeds Sivok voor de Italiaanse ploeg.

radio.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-02-07, 21:02   #423
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tsjechische international op valreep naar Austria

De Tsjechische international David Lafata was de allerlaatste speler die tijdens de transferperiode in januari nog van club is gewisseld. De Europese voetbalbond ontving de bescheiden woensdagavond een paar minuten voor middernacht. De 25-jarige aanvaller speelt voortaan voor Austria Wien.

Lafata, die in Oostenrijk een contract overeenkwam tot medio 2009, is afkomstig van Jablonec 97. Nadat zijn transfer naar Sparta Praag was afgeketst, kwam deze deal voor de Tsjechische club als een volslagen verrassing. "Ik was er na de training van woensdag heilig van overtuigd dat ik met dezelfde groep zou kunnen doorwerken. Ik ben stomverbaasd dat David nu in Wenen zit", reageerde trainer Petr Rada.

fcupdate.nl
Oud 01-02-07, 21:29   #424
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
ik vind het wel jammer dat zulke spelers naar het buitenland gaan , maar misschien worden die sivok en lafata later wel toppers dat is wel weer goed voor het nationale voetbal
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-07, 18:19   #425
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Petr Cech ook tegen Rode Duivels met helm

De Tsjechische doelman Petr Cech zal ook woensdag in de vriendschappelijke interland tegen België (om 20.45 uur in het Koning Boudewijnstadion) met een helm spelen. De doelman van Chelsea liep op 14 oktober 2006 een schedelbreuk op. Sinds zijn comeback op 20 januari speelt Cech met een helm.

"Tegen België zal dat niet anders zijn", vertelde hij vandaag. "Er kan geen sprake van zijn dat ik zonder helm speel. De artsen laten me trouwens niet voetballen zonder. Ik raakte erg snel gewend aan de helm en merk geen verschil meer. Ik voel me steeds beter en het feit dat ik de voorbije vier wedstrijden met Chelsea telkens de nul kon houden, heeft me veel vertrouwen gegeven." (belga/hln)

hln.be
Oud 05-02-07, 20:43   #426
Forum Freak

Voor de voetbalfans die in Tsjechië verblijven in de zomer van 2008, hierbij het volgende nieuwtje.

Prima TV heeft de uitzendrechten voor het complete toernooi in handen gekregen, d.w.z. dat de zender in totaal 31 wedstrijden kan uitzenden (in de poulefase wordt er op de laatste speeldag per groep om dezelfde tijd gespeeld). De UEFA zegt vertrouwen te hebben in de Tsjechische TV-zender, die ook de Amerikaanse hit Bones* uitzend.

UEFA.com

*Sorry, ik kon het even niet laten
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-07, 07:39   #427
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
hier de link naar bovenstaand UEFA bericht :
http://www.uefa.com/competitions/eur...id=503357.html
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-07, 13:12   #428
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Rosicky is beste Tsjech

Tomas Rosicky is verkozen tot Tsjechisch Speler van het Jaar. De aanvallende middenvelder van Arsenal verdient woensdag dus extra aandacht van de Rode Duivels.

Rosicky haalde het in de verkiezing van de Tsjechische voetbalbond, waarin spelers, trainers en journalisten hun stem uitbrachten, van doelman Petr Cech (Chelsea) en Pavel Nedved (Juventus).

De 26-jarige Rosicky verruilde afgelopen zomer Borussia Dortmund voor Arsenal. In Londen speelde de 61-voudige international tot nog toe 26 officiële duels, waarin hij 3 keer scoorde.

sport.be
Oud 07-02-07, 13:01   #429
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Jan Koller stopt met voetballen na EK 2008

De Tsjech Jan Koller zet na het EK van 2008 een punt achter zijn voetbalcarrière. De 33-jarige spits speelt op dit moment voor AS Monaco, waar zijn contract medio 2008 af zal lopen.

"Ik heb het goed naar mijn zin in Monaco. Ik heb hier nog een contract, daarna komt het EK in Oostenrijk en Zwitserland en dan ben ik klaar met voetbal en ga ik terug naar Tsjechië", geeft Koller aan. Hij kwam behalve AS Monaco ook uit voor Sparta Praag, KSC Lokeren, Anderlecht en Borussia Dortmund. Koller is daarbij ook nog eens topscorer aller tijden bij zijn nationale ploeg, hij wist 47 keer te scoren in interlands.

voetbalcentraal.nl
Oud 07-02-07, 17:16   #430
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Stopt België de productiefste Tsjech aller tijden?

wo 07/02/07 - De Rode Duivels spelen om 20.45u een oefeninterland tegen Tsjechië, dat met Jan Koller aantreedt. Koller is met 47 goals in 74 interlands de meest scorende Tsjech aller tijden. Zorgt hij voor een crisis bij de Duivels? Volg de match vanavond op de voet bij sporza.be.
Jan Koller geeft de Belgen vanavond dus partij, maar na Euro 2008 wil hij stoppen met voetballen. Dat zei hij aan Het Laatste Nieuws."Ik doe m'n contract uit bij Monaco, maar na het EK is het afgelopen met voetballen", beweert Koller.

"Ik ben dan 35 jaar, dat is een mooie leeftijd om te stoppen."
Koller speelt tegen België zijn 75e interland. Hij debuteerde in 1999 in Brussel en maakte toen de enige goal in de match.

"Maar nu ben ik niet hier om de Belgen dood te maken", zegt hij. "Ik geloof dat ze een goede, jonge ploeg hebben."

"Het is altijd fijn om nog eens in België te zijn. Een terugkeer naar Anderlecht? Neen, ik voel me goed in Monaco. Na 2008 keer ik terug naar Tsjechië."

Roman Vonasek is er straks ook bij in Brussel.Jan Koller is niet de enige in de Tsjechische selectie met een Belgisch verleden. Roman Vonasek (ex-Lokeren, ex-Cercle en ex-KV Mechelen) is de materiaalman van de nationale ploeg.

"Ik doe dit sinds de zomer van 2006", zegt Vonasek. "Maar in juli is het al afgelopen. Het is niet te combineren met mijn job als sportief manager bij de eersteklasser Viktoria Pilzen."

vrtnieuws.net

De uitzending van de wedstrijd is live te zien op kanaal twee vanaf 20.25 uur.

Laatst aangepast door Freddy2005; 07-02-07 om 21:45.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels