het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 12-10-06, 20:47   #201
Forum Freak

Citaat:
Gambrinus schreef:
Gattusso is geweldige middenvelder die zich 100% inzet voor het team... als ie z'n baard nou es scheert zou ik op hem stemmen :')
Figo moet wegwezen van het veld en Rooney moet op boksen...
Wat heeft Gattuso zijn baard er nou mee te maken?
Figo is een irritante duikelaar, die zijn klasse allang kwijt is, Rooney is gewoon te dik. Dat kan je als topsporter toch niet maken voor zo'n salaris? Ik zie liever spitsen als Smolarek, Huntelaar enz. voetballen, in plaats van McRooney.
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-06, 09:52   #202
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Wereldvoetballer van het Jaar: 30 namen

Dertig voetballers maken kans op 18 december in Zürich verkozen te worden tot Wereldvoetballer van het Jaar 2006. De bondscoaches uit de hele wereld bepalen wie de trofee wint. Zij hebben de stemformulieren van de FIFA al ontvangen.
Vorig jaar ging Ronaldinho met de hoofdprijs lopen, voor Frank Lampard en Samuel Eto'o. Deze drie spelers zijn er deze keer opnieuw bij. Wereldkampioen Italië is samen met verliezend finalist Frankrijk hofleverancier met vijf spelers
De dertig genomineerden zijn (alfabetisch per land):
Argentinië: Juan Roman Riquelme
Brazilië: Adriano, Kaká, Ronaldinho
Duitsland: Michael Ballack, Miroslav Klose, Philipp Lahm, Jens Lehmann
Engeland: Steven Gerrard, Frank Lampard, Wayne Rooney
Frankrijk: Thierry Henry, Franck Ribery, Lilian Thuram, Patrick Vieira, Zinedine Zidane
Ghana: Michael Essien
Italië: Gianluigi Buffon, Fabio Cannavaro, Gennaro Gattuso, Alessandro Nesta, Andrea Pirlo
Ivoorkust: Didier Drogba
Kameroen: Samuel Eto'o
Oekraïne: Andriy Shevchenko
Portugal: Cristiano Ronaldo, Deco, Luis Figo
Tsjechië: Petr Cech, Tomas Rosicky

voetbalbelgie.be
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-06, 14:38   #203
Forum Freak

Volgens mij stond dat bericht hierboven ook al

It is eight months since Vladimir Šmicer last played a competitive match for FC Girondins de Bordeaux. A knee injury in February brought his first season to an abrupt end and wrecked his chances of playing in the FIFA World Cup. Now things are finally looking up. Fit again, the UEFA Champions League winner cannot wait for Wednesday when his old club Liverpool FC come to town. They are a side he loves like no other.
Dark days
When Šmicer was injured in February 2006, he was in the first of his two-year contract with Bordeaux. He was approaching his 33rd birthday and the previous season had already spent a number of months nursing a serious knee injury. He never lost belief, though, that he would play again. "I was sure this wouldn’t be the injury that would stop me," he told uefa.com. "I had the support of the club and on top of that I love football and the life that comes with it." Conscious of just how ephemeral a playing career can be, he is determined to make the most of the season that has started without him. Bordeaux are also impatient. Despite the arrival Johan Micoud, Šmicer's intelligence, experience and precise passing have been missed.
'Highest level'
Šmicer has been performing well for Bordeaux's reserves and hopes to return to Ligue 1 action this Saturday against AS Monaco FC. Then comes Liverpool, where Šmicer spent six years after signing from RC Lens in 1999. The Czech midfielder believes he had his best years at Lens between 1996 and 1999 (winning the league in 1998), but he still won an impressive collection of trophies while in the north-west of England. "I experienced the highest level in England. I wasn't able to impose myself completely because I wasn't always at my peak. Others were stronger. But I experienced some big moments."
Legendary
After winning the UEFA Cup, the FA Cup and the League Cup twice, "Vladi" signed off on a high by helping Liverpool FC triumph in the UEFA Champions League final in Istanbul. He assumed legendary status on the Kop by scoring the second goal against AC Milan as the Reds battled back from 3-0 down at half-time to win on penalties. It was his last match in the red shirt, a fantastic memory but one tinged with regret.
Long goodbye
"In my last match at home against Aston Villa [FC], with nothing at stake, the coach Rafael Benítez didn't even pick me in his squad of 16. I was furious. After six years at the club I didn't get the chance to salute the fans. There was the final of the UEFA Champions League after that...but that wasn't the same, that wasn't at Anfield. Even if I wasn’t the most loved player it was important for me to play, even just five minutes."
Football town
Šmicer soon adapted to life at Anfield, finding many similarities between his new club and the one he had left behind. "The first year was difficult because they presented me as the successor to Steve McManaman, the fans' favourite. The comparison was inevitable, and not in my favour. But [then manager] Gérard Houllier gave me time. Although the pressure in England is incomparable, Lens like Liverpool lives for football. The people are passionate, and would give there last penny to watch a game. For a player that's the dream."
French connection
With Houllier in charge, Šmicer felt at home. "It was the French school. The only concession to the English style was the match preparation. If we were playing at 3pm we would arrange to meet at 11.30 to eat together. The night before the match, we never stayed overnight somewhere. We slept in our own beds and that's superb. Perhaps the English players are more serious or they have more confidence in them. In any case, I really enjoyed that."
Long-time fan
Šmicer grew up in Prague dreaming of the Reds and King Kenny Dalglish. "Signing for Liverpool was a dream and I am not just saying that. They were my idols. When the club contacted me, after two good seasons at Lens, I didn't hesitate, despite offers from Paris [Saint-Germain FC] and Monaco. It was magic. After the Heysel tragedy when Liverpool were suspended from European competition we didn't see them on television anymore. I became an AC Milan supporter and of Paolo Maldini, and then I played in the final against them..."
Destination Bordeaux
Bordeaux is a new experience. Open and intelligent, Šmicer is enjoying this latest stage in his career. "I've found what I've been looking for here," he said. "Time to play, a good championship I know well, a well-run club, quality of life, the Champions League..." Šmicer appreciates the pace of life in Bordeaux after the pressure of English football. He has turned the page, but is looking forward to opening that particular book again very soon.

UEFA.com
Oud 14-10-06, 10:30   #204
Forum Freak

Dit bericht heeft niet speciaal iets met Tsjechië te maken, maar is voor het Tsjechische Elftal wel van belang.

Citaat:
UEFA vreest einde interlandvoetbal

Internationals die geblesseerd terugkeren bij hun werkgevers, het is geen nieuw fenomeen. Ook de discussie over genoegdoening is niet nieuw. Charleroi neemt al langer in deze kwestie een centrale plaats in. De UEFA voorziet een doemscenario, als de Belgische club z'n gelijk haalt.
Het afstaan van internationals is al langer een doorn in het oog van de (top)clubs. Arsenal-manager Arsène Wenger vergeleek bondscoaches met joyriders. 'Ze nemen een auto uit de garage van de manager zonder toestemming te vragen. Vervolgens wordt de auto tien dagen gebruikt en ergens in het veld achtergelaten zonder benzine. We moeten het allemaal weer repareren. En dan een maand later komen ze weer diezelfde auto ophalen, en wordt nog van je verwacht dat je aardig bent.'
Deze week werd de discussie wederom gevoerd naar aanleiding van de nodige internationals die allesbehalve okselfris terugkeerden van hun interlandverplichtingen. Onder meer Liverpool-manager Rafael Benítez hield een betoog over compensatie naar aanleiding van de blessure van Dirk Kuijt.

Een einde aan de discussie lijkt in zicht, nu het Europese Hof zich buigt over de zaak 'Oulmers', die al voortsleept sinds 2004. De Marokkaan Abdelmajid Oulmers raakte zwaar geblesseerd tijdens een wedstrijd met zijn land. Zijn club Charleroi eiste genoegdoening. De Belgische club kon enige maanden geen beroep doen op Oulmers, terwijl het wel het salaris en de medische kosten moest ophoesten.
Omdat de financiële compensatie uitbleef zocht Charleroi het hogerop. Met steun van de G14, de samenwerking van de belangrijkste Europese clubs, is de zaak inmiddels aanhangig gemaakt bij het Europese Hof. Uitzicht op een datum van de uitspraak is er nog niet. Maar die werpt wel z'n schaduw vooruit.
Als de FIFA de slepende zaak 'Oulmers' verliest, zijn de gevolgen enorm. Althans, dat idee heeft de Europese bond. 'Het zou het einde betekenen van het interlandvoetbal. Een WK vindt plaats met alleen Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk en Engeland', schetste UEFA-woordvoerder William Gaillard tegenover de BBC het doemscenario.
Als Charleroi gelijk krijgt in zaak 'Oulmers', zullen meerdere landen het niet meer kunnen opbrengen hun vedettes ook voor hun land te laten uitkomen. De hoogte van de verzekeringspremie voor de dure benen is te veel van het goede voor de minder draagkrachtige bonden. Maar ook Brazilië zal deze last niet kunnen dragen, stelt Gaillard. 'Ik heb gesproken met experts uit Brazilië, Scandinavië en Oost Europa. Ze vertelden me allemaal dat we onze sterren nooit meer voor hun land zouden kunnen zien uitkomen', aldus Gaillard. 'Onlangs heeft de voorzitter van de Ierse bond gezegd dat we nooit meer Robbie Keane in de nationale ploeg zullen zien in het geval er voor onze sterren moet worden betaald.'
Gaillard zal ongetwijfeld Tsjechië ook als Oost-Europa bestempeld hebben. Ik kan me ook niet voorstellen dat de Tsjechische Bond zulke grote bedragen kan betalen. Dat zou dus betekenen, als het doemscenario van de UEFA uitkomt, betekenen dat we bijv. Rosicky nooit meer voor Tsjechië zien spelen.

Het zal allemaal wel meevallen toch? ?
Oud 14-10-06, 19:29   #205
Forum Freak

De Tsjechische Internationals buiten Tsjechië hebben met wisselend succes gespeeld voor hun teams.

David Jarolim speelde met zijn HSV een matige wedstrijd die met 1-2 verloren ging tegen Schalke. De Tsjech mocht in de 39e minuut inrukken na zijn tweede gele kaart van de middag.

Tomas Rosicky speelde met zijn Arsenal een keurige wedstrijd en won met 3-0 van Watford. De aanvoerder van het Tsjechisch Elftal scoorde zelf niet.

Jankulovski speelde met AC Milan gelijk tegen Sampdoria.

Fiorentina (Ujfalusi) en Nurnberg moeten nog in actie komen, Zdnek Grygera speelt op dit moment tegen FC Groningen (Aftrap 19.30). Ook Milan Baros en Jan Koller spelen op een later tijdstip.

Ik zal vast wel spelers vergeten zijn
Oud 14-10-06, 19:44   #206
Forum Freak

Citaat:
Chelsea won wel, maar verloor wel hun Tsjechische keeper.

Cech moest al na vier minuten van het veld nadat hij bij een ingreep een knie van tegenstander Stephen Hunt op zijn hoofd had gekregen. De Tsjech werd direct uit voorzorg naar een ziekenhuis vervoerd voor nader onderzoek.
VI
Oud 15-10-06, 08:01   #207
Forum Freak

Citaat:
Mourinho: 'Cech mag blij zijn dat hij nog leeft'

Chelsea raakte zaterdag twee keepers kwijt. José Mourinho denkt het zijne van de blessures van Petr Cech en Carlo Cudicini.
Cech raakte al in de eerste minuut geblesseerd omdat tegenstander Stephen Hunt nogal lomp met zijn knie tegen het hoofd van de Tsjechische doelman botste. Cech was even buiten westen en werd direct naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij in ieder geval tot en met zondag zal blijven. Ook Cudicini belandde in het ziekenhuis, nadat hij in blessuretijd was getorpedeerd door Ibrahima Sonko en eveneens zijn bewustzijn had verloren. Hij mocht zaterdagavond alweer naar huis.

'Dat van Cech, dat is een schande. Hij mag gelukkig zijn dat hij nog leeft', oordeelde Mourinho. 'Bij Carlo was het een slechte actie (van Sonko, red.) alhoewel ik niet zeker weet of hij het met opzet deed. Carlo ging out door de manier waarop hij de grond raakte.'

'Maar zoals die knie naar Petr ging, met die snelheid, terwijl Petr zelf kwam aaanglijden. Normaal gesproken zie je spelers over keepers springen om het contact te vermijden, maar als de speler met zijn knie naar het gezicht van een keeper gaat, dan wil hij het contact niet vermijden. Voor mij is het net zo erg als die overtreding van Ben Thatcher tegen Pedro Mendes. En die jongen (Hunt, red.) stond nog gewoon te lachen ook.'
'Het helpt niet om boos te zijn. Ik zal moeten wachten tot de keepers uit het ziekenhuis zijn en ik het verslag krijg van hun blessures. En ik zal ook moeten wachten om te zien wat de voetbalbond gaat doen. Ik ben benieuwd wat de experts vinden van beide incidenten.'
VI
Oud 15-10-06, 12:26   #208
Forum Freak

Dit las ik op Voetbalzone,

Anderlecht begeeft zich tijdens de winterperiode actief op de transfermarkt. De Brusselse club hoopt nog een extra verdediger aan te trekken.
(...)
Naar alle waarschijnlijkheid zal Anderlecht een rechtsbenige verdediger aantrekken. Afgelopen zomer liepen pogingen om Hatem Trabelsi, Martin Skrtel, Lionel Scaloni en Zdenek Grygera vast te leggen op niets uit.

En nou heb ik ergens op een ajaxsite gelezen dat Anderlecht weer wil proberen om Grygera aan te trekken, maar weet helaas de site niet meer Klopt hier iets van?
Oud 15-10-06, 17:17   #209
Forum Freak

Petr Cech herstelt van schedelbasisfractuur

Petr Cech heeft een succesvolle operatie ondergaan. De Chelsea-keeper had zaterdag tegen Reading een schedelbasisfractuur opgelopen.

'De operatie was een succes, al is het nog te vroeg om een precies aan te geven hoe zijn situatie is', stelt Chelsea in een verklaring. De Londense club maakte ook bekend dat de andere uitgevallen keeper Carlo Cudicini zaterdagavond al was ontslagen uit het ziekenhuis.
Chelsea wacht af welke maatregelen de Engelse bond gaat treffen tegen Stephen Hunt. De Londense club heeft de eigen bevindingen op schrift gesteld en opgestuurd. Reading heeft alle medewerking toegezegd aan het onderzoek. 'Het zag er verschrikkelijk uit. Maar ik weet honderd procent zeker dat Hunts botsing met Cech een ongeluk was', zei coach Steve Coppell.

Chelsea-manager José Mourinho noemde de actie van Hunt een schande. 'Het helpt niet om boos te zijn. En ik zal ook moeten wachten om te zien wat de voetbalbond gaat doen. Ik ben benieuwd wat de experts vinden van beide incidenten.'
Oud 15-10-06, 17:24   #210
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Petr Čech zou ontertussen geopereerd zijn van een schedelbreuk.

15.10.16:17 - Fotbalový brankář Petr Čech z Chelsea v sobotním zápase v Readingu utrpěl frakturu lebky a už absolvoval operaci. "Operace dopadla úspěšně," ohlásil klub na svých internetových stránkách. Třiadvacetiletého gólmana zranil protihráč, který ležícího Čecha kolenem v plném běhu trefil do hlavy.

idnes.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels