|
|
#141 |
|
Forum Freak
|
Pijnlijk thuisdebuut Nürnberger Galásek
18/8/2006 22:51 1. FC Nürnberg heeft de smaak te pakken. Ook tegen Borussia Mönchengladbach stond de ploeg van Hans Meyer aan de goede kant van de score (1-0). Tomás Galásek kende een weinig gelukkig Bundesliga-debuut voor eigen publiek. Bij een duel met Michael Delura werd de oud-Ajacied pijnlijk in het gezicht geraakt en moest na minder dan een half uur flink bebloed van het veld. De Tsjechische international keerde niet meer terug. Nürnberg stond op dat moment al met 1-0 voor. Markus Schroth had met een rake kopbal voor de voorsprong getekend. En die score bleef op het scorebord staan, ook omdat Gladbach verzuimde de kansen te benutten. VI |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Forum Freak
|
Grygera valt uit met hamstringblessure
Vandaag won Ajax met duidelijke cijfers van RKC Waalwijk. Zdnek Grygera viel na twee minuten geblesseerd uit.
De Tsjechische verdediger viel uit met waarschijnlijk een hamstringblessure waardoor hij minimaal enkele weken niet inzetbaar zal zijn bij de Amsterdammers. Grygera werd vervangen door de Roemeen Oguraru. De ernst van de blessure zal pas morgenochtend bekend worden na nader onderzoek. Ajax won de wedstrijd met 5-0, door doelpunten van Babel, Sneijder (2 x )Rosales en Heitinga. Voetbalcentraal |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Forum Freak
|
Het Tsjechisch vrouwenelftal heeft de wk-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland met 4-2 gewonnen, in Reykjavik. Als Zweden volgende week verliest van IJsland, kunnen de Tsjechische dames gelijk komen met Zweden (als ze zelf winnen van Wit-Rusland). Dan zullen ze op 24 september moeten winnen om een ticket voor het WK in China te winnen.
UEFA.com |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Forum Freak
|
Grygera ontkent speculaties Tottenham
Zdenek Grygera ontkent dat hij dichtbij een transfer naar Tottenham Hotspur is. De 26-jarige Tsjech heeft bij Ajax nog een contract tot het einde van dit seizoen, maar staat wel open voor een vertrek. "Tottenham is een zeer goed team, maar Engeland zou niet mijn voorkeur hebben, hoewel ik ook niet op voorhand 'nee' zou zeggen", aldus de verdediger. "Als er een aanbieding zou zijn van een club met een goede Europese reputatie, dan zou ik het zeker overwegen." Eerder gaf Ajax al aan dat Grygera niet verkocht zal worden, maar komende zomer raken de Tsjechisch international zeker kwijt. "Ik heb nog een contract voor één seizoen en ik ben niet van plan mijn verbintenis te verlengen. Uiterlijk komende zomer zal er duidelijk komen over mijn toekomst." Voetbalzone |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Legende
|
Spartak Moskou geplaatst voor Champions League
Spartak Moskou heeft zich vandaag als eerste geplaatst voor de groepsfase van de Champions League. De Russische ploeg was in eigen huis met 2-1 te sterk voor Slovan Liberec. Het eerste duel in Tsjechie was nog in een 0-0 gelijkspel geeindigd, waardoor Spartak Moskou doorstoot naar de groepsfase van het kampioenenbal.
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Forum Freak
|
Ook Mlada Boleslav mist CL
Ook Mlada Boleslav heeft zich niet geplaatst voor de Champions League, de Tsjechische ploeg speelde met 1-1 gelijk tegen Galatasaray. Dat was niet genoeg na de 5-2 nederlaag in de heenwedstrijd.
Daarom is er dit jaar geen Tsjechische vertegenwoordiging in de Champions League, na de uitschakeling van Slovan Liberec (Zie bericht Vasek).:snik: |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Forum Freak
|
Galásek hersteld voor topper tegen Bayern
23/8/2006 19:51 Zijn pijnlijke thuisdebuut dreigde Tomás Galásek de topper tegen Bayern München te kosten. Maar het herstel verliep voorspoedig. Galásek moest vrijdag met een flinke hoofdwond nog voor rust van het veld in de wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach. Aan de overtreding van Michael Delura hield hij ook een lichte hersenschudding over. Ondanks alle verwondingen kan trainer Hans Meyer zaterdag op de Tsjech rekenen. 'Hij zal in München weer aan de bak kunnen', vertelde de coach woensdag na de training het goede nieuws. 1. FC Nürnberg voert met twee zeges samen met Bayern de Bundesliga aan. VI |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Forum Freak
|
Slavia Praag heeft zich geplaatst voor de UEFA-CUP. Ondanks een 0-0 gelijkspel, wist de Tsjechische ploeg zich te plaatsen, dankzij een eerdere 2-0 overwinning.
Vandaag om 13.00 uur begint de lotingsprocedure voor de UEFA Cup. De loting is live te volgen op de tv-zender Eurosport en via UEFA.com. Ajax is bij de loting geplaatst als zesde. In totaal zijn 64 teams geplaatst voor de 1e ronde van de UEFA Cup. Zij worden aangevuld met de 16 verliezers uit de voorrondewedstrijden van de Champions League. De winnaars van de eerste ronde worden verdeeld over acht poules van vijf. Na de poulewedstrijden gaat het toernooi verder in de knock-out fase. De finale van de UEFA Cup is op 16 mei 2007 in Glasgow (Schotland). Sevilla won vorig jaar de UEFA Cup door in de finale Middlesbrough in Eindhoven met 4-0 te verslaan. Geplaatste ploegen: Sevilla Newcastle United Panathinaikos Schalke 04 Parma Ajax Bayer Leverkusen Feyenoord AJ Auxerre Club Brugge FC Basel Olympique Marseille AZ Alkmaar Hertha BSC Sparta Praag Glasgow Rangers Celta de Vigo Paris Saint-Germain Lokomotiv Moskou RC Lens Besiktas Palermo Slavia Praag Espanyol Heerenveen Partizan Belgrado Rapid Boekarest Wisla Kraków Slovan Liberec Fenerbahçe Austria Wien Hapoel Tel-Aviv Osasuna FC Lovech Blackburn Rovers Brøndby IF Grasshoppers Zürich Chievo Verona Dinamo Boekarest Livorno Ongeplaatste ploegen: CSKA Sofia Tottenham Hotspur West Ham United Dinamo Zagreb Red Star Belgrado Hearts FC Maccabi Haifa Standard Luik Sporting Braga AS Nancy Lorraine Legia Warsaw Eintracht Frankfurt Vitória Setúbal Nacional Funchal FC Groningen FC Petrzalka Iraklis Thessaloniki Xanthi FC Trabzonspor Atromitos FC Rubin Kazan Zulte Waregem Metalurg Zaporizhia Molde FK Chernomorets Odesa Mladá Boleslav Austria Salzburg Kayserispor OB Odense FC Sion Lokomotiv Sofia Start Kristiansand SV Pasching SCP Ruzomberok Randers FC Åtvidabergs FF Ethnikos Achna Rabotnicki Skopje Derry City Levadia Tallinn Ajax F-Side |
|
|
|
|
|
#149 |
|
VIP Lid
|
Ik hoop stiekem weer op een Ajax-Sparta. Maar dan dit keer wel graag Sparta supporters die hierheen mogen komen! In Praag was het wel erg vet toen ondanks dat ik een kaartje aan Sparta kant had.. maar het schreeuwde net zo hard mee voor Ajax
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Forum Freak
|
UEFA-CUP Loting
Vanmiddag heeft om 13.00 uur de UEFA-CUP loting plaatsgehad, nadat Daniel Alves Da Silva (FC Sevilla) gekozen werd tot beste speler van de UEFA-CUP 2005-2006.
Een aantal mooie wedstrijden staan al in de eerste ronde op het programma. Wat te denken van Slavia Praag tegen Tottenham Hotspur? AZ krijgt een Turkse tegenstander, Kayserispor. SC Heerenveen krijgt een Portugese tegenstander, Vitoria Setubal. Slovan Liberec krijgt een zware kluif aan Rode Ster Belgrado. Feyenoord moet Lokomotiv Sofia zien te verschalken. Ook FC Groningen mag een verre reis maken, zij kruisen de degens met Partizan Belgrado. Slavia Praag krijgt de zware opdracht om Tottenham Hotspur, van Martin Jol, uit het toernooi te stoten. Ook Sparta Praag mag naar het Britse eiland, voor een wedstrijd tegen Hearts of Midlothians. Ajax, ten slotte, mag naar Noorwegen om tegen IK Start te spelen. Bron : DEFINER |
|
|
|