het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-05-08, 14:13   #71
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Doelman Cech blijkt bijziend

Bron: www.ad.nl

BAD KLEINKIRCHHEIM - Doelman Petr Cech van Tsjechië heeft twee weken voor het Europees kampioenschap voetbal zijnzwakke plek prijsgegeven. De keeper van Chelsea is bijziend en draagt sinds enkele maanden lenzen.

cech_156609a.jpg
Doelman Petr Cech. FOTO EPA

,,In het najaar merkte ik dat ik sommige situaties verkeerd inschatte. Zo dacht ik tijdens de wedstrijd tegen Arsenal dat ik een bal onder controle had, maar dat bleekniet zo te zijn,’’ bekende de international tegenover het Tsjechische persbureau CTK.

,,Ik heb meteen een serie testen laten doen. Daaruit bleek dat ik bijziend was,’’ aldus de 26-jarige doelman. Cech meldde zich pas vrijdagavond in het trainingskamp van Tsjechië in het Oostenrijkse Bad Kleinkirchheim. Hij verloor woensdagavond met Chelsea de finale van de Champions League van Manchester United na strafschoppen.

Tsjechië is op het EK in Zwitserland en Oostenrijk ingedeeld bij Zwitserland, Portugal en Turkije. (ANP)
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-05-08, 21:39   #72
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tsjech Frantisek Straka nieuwe trainer OFI Kreta

De 50-jarige Tsjechische trainer Frantisek Straka zal gedurende één seizoen aan het hoofd staan van de Griekse voetbalclub OFI Kreta. Dat meldde de Tsjechische Voetbalbond (CMFS) in Praag. 'Het is voor mij een nieuwe, interessante ervaring, in het land van de huidige Europese kampioen', vertelde Straka in een persbericht op de website van CMFS. De oud-trainer van FK Teplice, Sparta Praag, Viktoria Pilsen, FC Tirol en Innsbruck, vervangt Giorgos Paraschos.

Hugo Broos werd eerder ook genoemd als kandidaat-trainer van de Griekse club, die afgelopen seizoen twaalfde werd in de Griekse competitie.
mcu

standaard.be
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-08, 19:09   #73
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tsjech voor RBC

RBC Roosendaal heeft zich versterkt met de Tsjech Filip Chlup. De 22-jarige middenvelder heeft een contract getekend voor een twee jaar met een optie voor nog een seizoen. RBC heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Chlup komt over van FC Brno. Hij was eerder dit jaar op stage bij RBC.

telesport.nl
Oud 29-05-08, 08:17   #74
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Jankulovski gekozen tot beste Tsjech

Marek Jankulovski is woensdag in Praag door spelers en trainers gekozen tot Tsjechisch Voetballer van het Jaar. De 31-jarige linksback van AC Milan bleef in de verkiezing Arsenal-middenvelder Tomá? Rosický en Chelsea-keeper Petr Cech voor. De keuze voor Jankulovski is opmerkelijk, want hij speelde dit seizoen slechts veertien Serie A-duels.

Jankulovski en Cech maken allebei deel uit van de Tsjechische EK-selectie. Rosický moet het toernooi vanwege een hamstringblessure aan zich voorbij laten gaan.

Martin Fenin gaat ook mee naar het EK. De 21-jarige spits van Eintracht Frankfurt werd gekozen tot Talent van het Jaar. Bondscoach Karel Brückner mag zichzelf Trainer van het Jaar noemen.

sport1.nl

idnes.cz
Oud 29-05-08, 17:56   #75
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Lukas Bajer krijgt een kans zich te bewijzen bij AZ. De middenvelder van Sigma Olomouc heeft volgens het Tsjechische Sport de Alkmaarse uitnodiging geaccepteerd.

De 23-jarige Bajer is bezig aan zijn eerste seizoen in de hoofdmacht van Sigma Olomouc. Met 22 wedstrijden in de basis is de linkermiddenvelder meteen uitgegroeid tot een vaste waarde van de nummer elf van Tsjechië.

VI.nl
Aad Piekaar is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 18:00   #76
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Koller met afstand beste schutter op EK

29/05/2008 15:25
De Tsjechische aanvalsleider Jan Koller is niet alleen de langste van alle EK-spelers, hij maakte als international ook de meeste doelpunten. Met 54 treffers is hij met afstand de beste schutter van alle 368 EK-gangers.

Koller, die afgelopen dinsdag nog twee keer scoorde in het oefenduel met Litouwen (2-0), maakte zijn 54 goals in 86 interlands. Hij heeft een voorsprong van tien doelpunten op Thierry Henry, die 44 keer scoorde in 98 duels voor Frankrijk.

VI.nl
Aad Piekaar is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-05-08, 05:50   #77
Actief Lid

SE16's avatar

Berger keert terug naar Tsjechie

De 34-jarige Berger heeft eerder deze week een 2-jarig contract ondertekend met........sparta praag aldus idnes.cz

http://fotbal.idnes.cz/fotbalista-pa...927_fotbal_min
SE16 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-05-08, 12:39   #78
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
Tomas Sivok maakt de overstap naar turkije!
volgens idnes.cz gaat Sivok vanmiddag een 4 jarig contract tekenen bij besiktas istanbul.

de verdedigende middenvelder, die dit half jaar aan AC SPARTA PRAHA werd verhuurd, gaat voor rond de 4.5 miljoen euro 200 meter naast de bosporus spelen.

besiktas was al lange tijd geinterreseerd in zijn diensten alleen verder dan een transfer kwam het niet. het bestuur van sparta is er niet zo blij mee, want ze wouden zojuist de huur verlengen.

hij hoeft niet de enige tsjech bij besiktas te zijn want volgens idnes is de transfer van ex-liberec speler Tomas Zapotocny ook al bijna rond.

aldus idnes.cz
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-05-08, 20:24   #79
Nieuw Lid

wald pyk's avatar

Nationaliteit:
Ga in de week van 19 t/m26 juli naar tsjechie.We zitten in de buurt
Liberec.Is het stadion van Slovan Liberec vrij te bezoeken?
Zijn er meer stadions in de omgeving van Komarov?
Worden er in die periode ook oefenwedstrijden gepeeld?
wald pyk is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-06-08, 17:24   #80
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
volgens mij heb je dan net pech, want een week later( dat was dan vorig seizoen) beginnen de 1e wedstrijden van de competitie, daarnaast zou ik niet weten of er vriendschappelijke wedstrijden zijn, en of dat toevallig daar in de buurt is dat zou ik niet weten, in iedergeval hoef je niet veel te verwachten van het stadion:P een typisch oostblok stadion met 10000 plekken, het voetbal is wel leuk om te zien van slovan, maar wie ben ik om dat te oordelen, dat is bijna 2 jaar geleden dat ik ze in het echt zag voetballen, maar naar mijn mening spelen ze wel aardig voetbal
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels