het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-10-06, 11:35   #71
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Nys solo in Sint-Michielsgestel

Na de wereldbekercross in Tabor kreeg de veldrittop in Nederland weer een snelle en bochtige omloop onder de wielen geschoven. Maarten Nijland was de snelste starter. Hij nam in zijn zog Kevin Pauwels mee. Daarna namen Sven Nys, Bart Wellens en Kevin Pauwels vooraan het commando over. Lange tijd reed het trio alleen voorop. In de achtervolging streden Erwin Vervecken, Sven Vanthourenhout, Gerben De Knegt, Thijs Al en Wilant Van Gils toen al voor de ereplaatsen. De nationale kampioen wachtte tot halfkoers om Bart Wellens en Kevin Pauwels definitief te lossen. Wellens trachtte de kloof te dichten, maar reed dan lek.

Richard Groenendaal was inmiddels aan een schitterende wedstrijd bezig voor eigen volk en kwam tot bij Wellens. Luid aangemoedigd door het thuispubliek gaat Groenendaal op zoek naar Kevin Pauwels. Bart Wellens maakt ook een knappe remonte en lijkt terug te komen op het duo Groenendaal-Pauwels, maar rijdt dan een tweede keer lek. Nys behoudt zijn voorsprong wint met bijna een halve minuut voorsprong de tweede Superprestigecross van het seizoen. Met in totaal 32 zeges in dit regelmatigheidscriterium een absoluut record. Het blijft spannend tot aan de aankomst voor de tweede plaats. Kevin Pauwels houdt stand tegen een ontketende Groenendaal, die voor eigen volk mee op het podium mag. Pechvogel Bart Wellens wordt vierde, Gerben De Knegt vijfde. Wereldkampioen Erwin Vervecken wint de spurt om de zesde plaats voor Sven Vanthourenthout. Vanthourenthout, die enkele ronden voor de aankomst viel, blesseerde zijn elleboog. ,,Ik ondervond er last in de finale en zal me zeker laten onderzoeken,’’vertelde de Rabobankrenner na afloop. Thijs Al, een hele wedstrijd attent mee in de achtervolgende groep, tikte als achtste aan. (zijn mening hoor je op ons geluidsfragment.) Wilant Van Gils (negende) en Jan Verstraeten vervolledigden de top tien.
Bron: http://www.cyclocross.info/index.php...ms=beginid%3D0

1. Sven Nys
2. Kevin Pauwels
3. Richard Groenendaal
4. Bart Wellens
5. Gerben de knegt
12. Radomir Simunek
14. Peter Dlask
17. Arne Daelemans
20. Tom Vannoppen
Specialized is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-06, 21:39   #72
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Griep schakelt Dlask uit

Petr Dlask blijft op de sukkel. De Tsjech is al een tijd out met nekpijn en nu krijgt hij ook af te rekenen met een griepaanval.

De Tsjech van Fidea komt vrijdag zeker niet aan de start van de WB-wedstrijd in Milaan. Ook de cross van zaterdag 9 december in het Nederlandse Huybergen en de Bollekescross van Hamme-Zogge op zondag 10 december zullen zonder hem gereden worden.

Waarschijnlijk kan de lange Dlask pas volgende week weer beginnen te trainen.

sport.be
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-01-07, 21:21   #73
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Ausbuher zondag niet in Tsjechisch kampioenschap

BRUSSEL - Kamil Ausbuher zal zondag in Ceska Lipa niet deelnemen aan het Tsjechisch kampioenschap veldrijden, meldde zijn team Style & Concept donderdag. De 31-jarige Ausbuher zit met een zware longontsteking en zal niet op tijd hersteld zijn.
Ausbuher werd in 2004 Tsjechisch kampioen veldrijden, en hij pakte ook al twee zilveren (2002, 2005) en twee bronzen (1998, 2000) medailles op zijn nationaal kampioenschap. In 1993 werd hij wereldkampioen bij de junioren.

jav (belga) 04/01/2007
Oud 06-01-07, 13:27   #74
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Petr Dlask heeft zojuist het Tsjechisch kampioenschap veldrijden gewonnen.
1. Petr Dlask
2. Zdenek Stybar
3. Radomir Simunek
Oud 06-01-07, 13:29   #75
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Sobota 06.01.2007
14:21 - Již svůj pátý domácí titul vybojoval na dnešním mistrovství České republiky cyklokrosař Petr Dlask. Druhý skončil Zdeněk Štybar, třetí Radomír Šimůnek.

idnes

14:22 Cyklokrosař Petr Dlask vybojoval na mistrovství České republiky již svůj pátý domácí titul. Jezdec belgické stáje Fidea vyhrál v České Lípě před Zdeňkem Štybarem, bronz vybojoval Radomír Šimůnek.

sport.cz

De Tsjech Petr Dlask, van het Belgische Fidea-team, heeft zaterdag het nationaal kampioenschap veldrijden van zijn land gewonnen. In Ceska Lipa bleef hij zijn ploegmaat Zdenek Stybar en Radomir Simunek (Palmans-Collstrop) voor.

Fidea-renner Petr Dlask heeft de Tsjechische veldrittitel met een jaar verlengd. In Ceska Lipa ging Dlask er al snel alleen vandoor en kwam met een zeer ruime voorsprong alleen over de meet. Zijn ploegmaat Zdenek Stybar maakte het feestje voor Fidea compleet door als tweede te eindigen. Radomir Simunek haalde op bijna twee minuten van winnaar Dlask het brons binnen.
Oud 08-01-07, 17:01   #76
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Reacties van de top 3.
Petr Dlask : "Tak úplně suverénní to zas nebylo, i když výsledek tomu odpovídá. Pravda je, že jsem nečekal tak velký odstup dalších za mnou, tedy Štybara a Šimůnka. Byl to těžký závod na těžké trati a na ní jezdit přes hodinu není žádná procházka. Vyžaduje neustálé soustředění, stačí malá chybička a je po všem. Ale dopadlo to dobře. Mně to bahno nevadilo, naopak mám takové tratě rád. A rozhodovalo se v běhu, což opět bylo plus pro mě. Kdyby se na takové trati jelo na MS, nezlobil bych se."

Zdeněk Štybar : "Přiznávám, že mě v poslední době ta druhá místa už trochu s... Ale dneska jsem na Dlaska určitě neměl. Hodně se běhalo a moje nohy se s Dlaskyho nemůžou rovnat ani délkou a dnes ani funkčností. Přece jen české tratě jsou jiné než belgické, čímž chci říci, že většinou těžší. Bylo to furt doleva - doprava... Jsem rád, že se podařilo zvítězit Dlaskymu, přál jsem mu to."

Radek Šimůnek : "Jsem zklamán, protože jsem se cítil na druhé místo. Na Dlaska bych dneska neměl, ale jak se závod vyvíjel, věřil jsem, že Štybara porazím. Ale přišel nešťastný defekt a na téhle trati už Štybyho dojel nešlo."

(vertaling: Ik ben ontgoocheld, want....?) De rest versta ik spijtig genoeg niet.

Bron: http://www.cyklokros.cz/budvarcup/BC_2006_07/c_lipa/reportaz.htm
Oud 27-01-07, 12:30   #77
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
WK veldrijden junioren

W.K veldrijden in Hooglede-gits Belgie.

Op zaterdagmorgen is het W.K veldrijden bij de junioren geeindigd in een sprint met als uiteindelijke winnaar Jorie Adams(bel).Summers(vs)eindigde als 2de en Polnicky won het brons.
polnicky kon nog wel 'n paar kleine ontsnappingen plaatsen maar de kracht van adams werd daar al duidelijk.
Oja voor de nederlanders onder ons,Sinkeldam eindigde als 4de.

Ik neem aan dat onze vrien Crossfan op dit moment zelf aanwezig is in Hooglede,maar ik hoop dat hij nog wel even een uitgebreidt verslag uitbrengt,kan me voorstellen dat het nu al feest is in belgie
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-01-07, 14:44   #78
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Uitslag beloften:

1 Lars BOOM (Ned)
2 Niels Albert (B)
3 Romain Villa(Fr)
4 Zdenek Stybar

Ps Crossfan is een jongedame, jolanda.
Oud 27-01-07, 17:19   #79
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
o
Sorry, dat wist ik dus echt niet.Eigenlijk vind ik dat wel leuk een vrouwelijke crossfan.Weet jij dan ook of ze inderdaad naar het wk is of heb je daar niets van gehoord???
Wel leuk trouwens Lars Boom.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-01-07, 17:26   #80
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Ik ben inderdaad van het vrouwelijke geslacht.

Ik was inderdaad in Hooglede en ik zal een van de dagen eens een verslagje schrijven van de twee dagen. Persoonlijk vond ik het wel geen meevalller, meer info zal volgen.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels