het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 25-01-06, 15:52   #21
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Crossfan schreef:
Niet vergeten!! WK Zeddam

Zaterdag 28 januari 2006
11:30 uur Junioren
14:30 uur Espoirs (= beloften)
Zondag 29 januari 2006
11:30 uur Dames
14:30 uur Elite

Meer info op http://www.wkveldrijden2006.nl/html/NL/default.asp
Voor de selecties en nieuws : http://users.skynet.be/bs240260/wk/wk.htm
En allemaal duimen voor de Tsjechen hé.

Gaat er iemand trouwens kijken in Zeddam?
Ik ben daar alvast zaterdag en zondag.
Specialized is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-06, 17:43   #22
Geblokkeerde account

Welke Tsjechen hebben kans tegen de Belgische mannen en de Nederlandse vrouwen?

Het gaat toch bij de broodfietsers om de 1* plaats ?
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-06, 18:36   #23
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Petr Dlask, Martin Bina, Radomir Simunek, Kamil Ausbuher Zdenek Mlynar en Vladimir Kyzivat bij de "stielcourreurs" en helaas geen Tsjechische vrouwen aan de start. Maar om te winnen, daar zal een heel groot pak geluk voor nodig zijn.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-06, 16:33   #24
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Waarom geluk nodig? Ja, Simunek en Bina zijn misschien nog te jong om te kunnen winnen. Maar een sterke Dlask maakt toch zeker kans op een podiumplaats.
Oud 27-01-06, 09:23   #25
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Naast de Nederlanders en de Fransen, zijn er tenslotte nog de Italiaan Franzoi en de Tsjech Petr Dlask. De eerste werd beloftenwereldkampioen in Monopoli en kon ondertussen drie jaartjes rijpen tussen de grote jongens. Volgens Eric De Vlaeminck moet Enrico fysiek niet onderdoen voor de Belgen. Alleen technisch kan hij nog een stuk progressie maken. In Hoogerheide bewees Franzoi alvast de kloof met de top gedicht te hebben. En Petr Dlask? Stond er altijd op de voorbije WK’s. 12de in Monopoli, 8ste in Pontchâteau, 7de op de ijspiste van St.Wendel. Dan vergeten we nog zijn tweede plaats in Tabor na Vervecken enkele jaren terug. En vindt in Zeddam wellicht een omloop die hem als gegoten ligt.

Prognose van cycloross.info:
Nys
**
Wellens – Vervecken – Mourey – Dlask – Franzoi - De Knegt
*
Groenendaal – Gadret - Vanthourenhout

bron: http://www.cyclocross.info/index.php...ferrer=hotnews
Oud 27-01-06, 09:33   #26
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Iemand zin om een pronostiekje te geven voor het WK in Zeddam?

Mijn pronostiek:
Beloften
1. Niels Albert
2. Lars Boom
3. Zdenek Stybar
Junioren
1. Robert Gavanda
2. Boy van Poppel
3. Tom Meeusen
Dames
1. Daphny Van Den Brand
2. Hanka Kupfernagel
3. Marianne Vos
Elite
1. Petr Dlask
2. Sven Nys
3. John Gadret
Al hoop ik natuurlijk dat Simunek en Vannoppen op een van die drie hoogste trapjes staan.
Oud 27-01-06, 18:44   #27
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Lars Boom:"Onderschat Zdenek Stybar niet!"

Zowat 24 uur voor het beloften-WK en na enkele verkenningsrondjes op de bevroren Zeddamse omloop gingen we eens polsen naar de gemoedsgesteldheid van topfavoriet Lars Boom. Kreeg zijn vertrouwen een klein deukje na kennismaking met het parcours?

Nee hoor. Okee, ik had de omloop misschien liever iets minder hard gehad, maar we nemen het zoals het is. Ik maak me er absoluut niet druk in. Straks (vrijdagnamiddag, nvdr) ga ik er nog een paar rondjes rijden, waarna nog een wegtraining volgt. Dan moet ik er klaar voor zijn.”
Het is algemeen bekend dat zijn Belgische tegenspeler Niels Albert technisch iets sterker zou zijn. “Misschien wel, maar naast Niels mag je ook enkele anderen niet uit het oog verliezen. En dank denk ik ondermeer aan Kevin Pauwels, maar vooral aan de Tsjech Zdenek Stybar. De uittredende wereldkampioen is net op tijd klaar om een gooi te doen naar een nieuwe beloftentitel. Op dit bevroren parcours is hij daar zeker in staat toe.”
Oud 27-01-06, 18:47   #28
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Martin Zlamalik voor zes maanden geschorst

Martin Zlamalik is door de Tsjechische wielerbond voor zes maanden geschorst. De Europese kampioen van 2004 bij de beloften werd op 19 november, na de wedstrijd voor de Budvar Cup in Plzen, betrapt op het gebruik van efredine. Zondag in Zeddam wordt hij in de Tsjechische WK-selectie vervangen door Vladimir Kyzivat. Zlamalik won op het WK in Pont-Chateau twee jaar geleden nog zilver na Kevin Pauwels.

Y C - 27-01-2006
Oud 27-01-06, 18:54   #29
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Nederlandse eliterenners verdeeld optimistisch

Zeddam vrijdagmiddag. Tijdens een perslunch in hotel Ruimzicht overschouwden we de troepen in het Nederlandse kamp. Iedereen gaf een ontspannen indruk. Opmerkelijk: Gevraagd naar een pronostiekje wat het elitepodium betreft, kwam amper één Nederlandse naam naar voor. Gerben De Knegt ziet zichzelf brons halen. Zowaar een vleugje Nederlandse bescheidenheid?

De Nederlandse kampioen Gerben De Knegt voelt zichzelf nochtans prima. “Mijn rechtstreekse voorbereiding was door mijn ziekte vorige week uiteraard niet optimaal. Maar nu ben ik wel terug topfit. In de wetenschap dat ik in Hoogerheide nog tiende werd terwijl ik verre van goed was, dan is mijn vertrouwen op een goede afloop zondag intact. Ik doe mee voor het podium.”
De bevroren omloop deert de Goirlenaar niet echt. “Ik bewees de voorbije winter zowat op alle soorten omlopen mijn streng te kunnen trekken. Bovendien spelen ook de trappen in mijn voordeel. Wees er maar van overtuigd. De Belgen zijn nog niet klaar met mij.”
Uiteraard beseft de 30-jarige Rabobanker dat er meer dan Belgen kans hebben op een eventuele podiumstek. “Schrijf ook maar de Tsjechen niet af. Nu ja, eigenlijk zijn tientallen scenario’s mogelijk. Maar daarover uitweiden heeft geen zin, want meestal komt er toch geen enkele van uit. Kwestie is dat de top enorm verbreed is. Nys, Wellens en Vervecken blijven er voor mij bovenuit steken, maar daarnaast zijn er een hoop outsiders.”
Mocht De Knegt uiteindelijk toch naast het podium vallen, betekent dit uiteraard het einde van de wereld niet. “Voor eigen volk zou het natuurlijk mooi zijn, maar ik zal al blij zijn dat ik er het maximale uitgehaald heb. Voor mij is dit het seizoen van de wederopstanding na veel kommer en kwel.”

Gerbens pronostiek: 1. Vervecken 2. Nys 3. De Knegt
Nijlands pronostiek: 1. Nys 2. Mourey 3. Dlask
Wilants pronostiek: 1. Wellens 2. Vervecken 3. Gadret
Groenendaal waagde zich niet aan een pronostiekje.
Oud 28-01-06, 15:23   #30
Geblokkeerde account

Zdenek Stybar Kampioen bij de espoirs, in de spurt won hij van Lars Boom, het banden plakken levert zijn vrucht op
Vonny is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels