het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-06-08, 14:47   #81
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Lavicka nieuwe coach Sparta Praag

Vitezslav Lavicka wordt de nieuwe coach van Sparta Praag. De 45-jarige ex-trainer van de Tsjechische selectie onder 21 jaar tekende een tweejarig contract bij de Tsjechische voetbalclub.

De voormalige middenvelder werd in zijn spelerscarrière zeven keer landskampioen met Sparta Praag, en in 2006 leidde hij Slovan Liberec van op de trainersbank naar de landstitel. Hij vervangt Michal Bilek, die er op twee speeldagen van het einde van afgelopen seizoen de brui aan gaf. Daarna werd het team voorlopig geleid door ex-bondscoach Jozef Chovanek.

Sparta Praag werd afgelopen seizoen tweede in de Tsjechische competitie, achter stadsrivaal Slavia Praag. Sparta Praag speelt de tweede voorronde van de Champions League. (afp/adv)

hln.be

sport.cz
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-06-08, 15:42   #82
Nieuw Lid

Citaat:
mathijs_cz schreef:
Bericht bekijken
volgens mij heb je dan net pech, want een week later( dat was dan vorig seizoen) beginnen de 1e wedstrijden van de competitie
Wij zitten er van van 22 juli tot 4 augustus ofzo, dus wij hebben dan misschien net geluk. Is het mogelijk om losse kaarten te kopen? Of is het net als in Nederland allemaal strikt geregeld?

PS: er is in die tijd ook EK voetbal <19 jaar meen ik ergens gelezen te hebben?
aroud86 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-08, 10:34   #83
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
of het allemaal strikt geregeld is whahaah ( sorry dat ik nu lag)

het is echt heel triest in tsjechische stadia's wat ik zelf heel jammer vind!,

toen ik naar sparta praha - arsenal ging, met een vriend moesten we om 5 uur in de ochtend voor kaartjes klaar staan bij de ticketverkoop, en werden toen bijna geplet door 600 mensen die aan kwamen stormen(omdat er maar 400 kaartjes over waren, en der stond al 200 voor ons)

en ga je 2 maanden later naar sparta praag - fc zurich, dan zitten er amper 6000 man met misschien 1000 meegereiste zwitsers dus maar 5000 spartanen,

en zo is het dus eigenlijk overal zo, de mensen zijn allemaal gloryhunters, je hebt misschien een paar clubs waar de tradities heel groot zijn wanneer het bijna altijd vol zit ( zoals bij bohemians ),

maar als het bij banik niet goed gaat komen der ook niet veel mensen ( terwijl er bij een beetje redelijke wedstrijden het meestal bomvol zit, en in de zomer bij uitwedstrijden naar middenmotorclubs er 3500 man meereist)

conclusie:, nee aroud, je kan naar mijn mening makelijk een kaartje bemachtigen voor slovan liberec in de gambrinus liga ( als ze dan spelen), over de prijs hoef je het niet te hebben want dat is gewoon goedkoop, als je een beetje mooi wil zitten trek je ongeveer 150-250 uit de portemonnee.

de sfeer van een stadion in tsjechie is wel heel mooi om mee te maken, want ( bijna) iedereen schreeuwt oorverdovend mee, en bij veel stadions proberen de ultras ook de overige toeschouwers mee te trekken en ze mee te laten aanvoeren

ik denk dat je nu genoeg weet over of je misschien een kaartje kan bemachtigen, als het lukt laat je het dan weten?
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-06-08, 00:17   #84
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
Na amper een half seizoen verlaat David Rozehnal Newcastle. Dat leent de Tsjechische verdediger voor een half seizoen uit aan Lazio Roma. Lazio wou de ex-speler van Club Brugge definitief overnemen, maar beide clubs raakten het niet eens over een transfersom.

sporza.be

Lazio lijft verdediger Rozehnal definitief in

David Rozehnal blijft bij Lazio Roma. De Tsjechische verdediger werd definitief ingelijfd door de Romeinse club.

Lazio had in januari de 27-jarige Rozehnal op huurbasis overgenomen van Newcastle United, waar hij pas een half jaar speelde. De afspraken over de voorwaarden van de definitieve overgang waren gemaakt. Van de optie tot koop heeft Lazio nu gebruik gemaakt.

vi.nl 09/06/2008 21:50
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-06-08, 23:45   #85
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
Jarda Blazek

Na een grote slag op de transfer markt, is Sparta bezig met opnieuw een versterking uit het buitenland!

Er werd eerst nog gespeculeerd dat Koller terrug zou gaan ( misschien gebeurt dat ook) maar nu is er nieuws dat Sparta Praag publiekslieveling Jarda Blazek terug wil halen,

Mede omdat Nürnberg gedegradeerd is, gaan de salarisschalen met 30% omlaag, en zijn de spelers goedkoper geworden, dus daarom lijkt het me slim om Koller en Blazek te halen, en als Banik Ostrava geld heeft, Galasek terug te halen en die Slowaakse spits

Ik denk zelf dat de kogel bijna door de kerk is,
aldus idnes.cz

Laatst aangepast door Gorrit; 13-06-08 om 12:40.
Reden: hier en daar een leesteken en hoofdletter toegevoegd tbv de leesbaarheid
Oud 12-06-08, 23:32   #86
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
ik heb meteen al wat namen voor na het ek

keepers: kunne ze laten staan, misschien een kans geven een keer voor spelers, Stech ( 18 jaar speeld in het 1e van west ham united) en misschien de keeper van sparta praag, die een goede ontwikkeling nu loopt! grigar.

verdedigers: martin klein( FK teplice ), Jiri kladrubsky(sparta praha) of jan Simunek(wolsburg) michal Svec( sc Heerenveen ), goeie jonge spelers, die wel een keer een kans verdienen.

middenvelders: als Galasek er mee gaat stoppen, mag meteen polak en Plasil met hem mee gaan en jarolim ook, laten we dan het grote talent van Bohemka een keer meedoen ( jan moravek ), daarnaast mag ook wel een keer plaats komen voor kalouda(cska moskou), Holek( dnjepr dnjepropetrovsk ) en voor banik ostrava's talenten Rajtoral en Micola

in de aanval zou dan voor koller in de plaats sverkos komen, en daarnaast als reserve aanvallers, Bednar en Lafata ( daarnaast is er een supertalent op komst, de naam weet ik niet meer, is 16 jaar en gaat nu voor het eerste spelen van Bohemka, en heeft al heel veel doelpunten achter zijn naam)

en dan 2 jaar inspelen spelers laten vertrekken naar de rijke competitities en voila, cesi nejlepsi
Oud 13-06-08, 13:45   #87
VIP Lid

Laura's avatar

Nationaliteit:
Ja het is maar wat je talenten noemt, ik Tsjechie zijn het talenten, maar in Europe tellen zulke jongens echt niet mee. Iemand van Bohemka tegen spelers als clubs van AC Milan, Chelsea en noem maar op nee. Helemaal niet nu ze weer 2e divisie spelen (tenzij je Bohemka Strizkov weer bedoeld die weer gepromoveerd zijn).
Laura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-06-08, 14:06   #88
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
re

die talenten die jij afkeurt( zo noem ik het dus :P) die moeten ook het buitenland in, ik wil je niet beledigen maar nedved en poborsky, iedere topspeler van tsjechie is ergens begonnen en met de juiste begeleiding kunnen ze wereldspelers worden, daarnaast, van die talenten van ac milan, die zie ik niet, pato heel veel werd er van hem verwacht maar ik heb de laatste maanden ook niks meer van hem gehoord, en die maffia baas van chelsea die koopt de talenten inplaats van dat hij ze maakt, vertel me een speler die uit chelsea's jeugdopleiding komt die niet gekocht is en er al minstens 6 jaar speeld die nu net 20er is??? volgens mij niemand:P, maar we zullen het zien, misschien dat de nieuwe bondscoach liever spelers kiest die net naar het buitenland zijn ver kast en laatbloeiers zijn,

ik wil het zien

daarnaast, VERWACHT ik dat de talenten van bohemka ( moravec, Moravek en Bartos) snel worden overgekocht door clubs uit de gambrinus liga!
Oud 13-06-08, 17:49   #89
VIP Lid

Laura's avatar

Nationaliteit:
Die clubs die ik noemde ging niet om hun talenten maar om de spelers die er spelen. Grote internationale voetballers. Er lopen talenten genoeg in Tsjechie, maar het blijven vaak dus maar talenten en er groeit verder niks uit. Het niveau van Tsjechische voetbal ligt helaas erg laag.
Laura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-06-08, 18:35   #90
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Ookal worden talentvolle tsjechen opgekocht door Sparta of Slavia, ongeveer 95% van deze jongens komt uiteindelijk niet aan 'het grote' voetbalniveau toe. Spelers die vanaf hun 10e in de jeugdopleiding van een Engelse, Nederlandse of Duitse club opgeleidt worden, díé hebben kans om door te breken als ze vanuit de eigen jeugdopleiding direct doorstromen binnen het kader van een grote club. Een omweg van het type "Dlouhá Lhota - Horni Pocernice - Jihlava - Bohemians - Liberec - Slavia - Frankfurt - Fiorentina - AS Monaco - Lyon - Manchester United - Barçelona" duurt lang en er komt uiteindelijk toch vrij weinig van...

toch zouden ze wel wat extra begeleiding of wat moeten geven aan ECHTE talenten die het land verlaten op jonge leeftijd, zoals Mazuch,Holek,Kalouda,Fenin,Svec,Sebek, als je er dan wat moeite inpompt komt dat vast in de loop der jaren terrug, en van dit soort talenten die vroeg het land verlaten voor buitelands avontuur moet tsjechie het hebben, en hopen, dat er weer een fenomeen uit op groeit die het Prachtige land tsjechie naar de top van de wereld brengt!
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels