![]() |
|
|
#31 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
RIJSWIJK - Leo Beenhakker heeft woensdag met Polen een knappe zege op Tsjechië geboekt. De thuisploeg won de oefeninterland met 2-0.
Wojciech Lobodzinski en Mariusz Lewandowski zorgden in het eerste half uur voor de doelpunten. EK Beide landen nemen komende zomer deel aan het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk. De Tsjechen zitten in een poule met Zwitserland, Portugal en Turkije. Polen, met bondscoach Beenhakker, komt in groep B uit tegen Oostenrijk, Kroatië en Duitsland. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Legende
|
Srnicek zegt het voetbal vaarwel
Pavel Srnicek heeft besloten om een einde te maken aan zijn loopbaan als profvoetballer. De Tsjechische doelman is vooral bekend van zijn periode bij Newcastle United.
Pavel Srnicek heeft er een actieve loopbaan opzitten van twintig jaar. De 39-jarige sluitpost zat dit seizoen zonder club. Iets meer dan een jaar geleden stond hij voor het laatst tussen de palen bij Newcastle United, de club waar hij bekend werd en waar hij negen jaar onder contract stond.Het was vooral in Engeland dat de Tsjechische sluitpost zijn geld verdiende. Naast Newcastle United had hij er ook nog Sheffield Wednesday, FC Portsmouth en West Ham United als broodheren. Naast zijn avonturen in Engeland stond hij ook nog tussen de palen bij de Italiaanse clubs Brescia Calcio en Cosenza en bij het Portugese SC Beira-Mar. In eigen land verdedigde hij nog het doel van Banik Ostrava. voetbalkrant.nl |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Het is nog onduidelijk of Pavel Nedved zijn aflopende contract bij Juventus zal verlengen, maar zaakwaarnemer Mina Raiola kan binnen afzienbare tijd de eerste aanbieding verwachten. Het Japanse FC Tokyo heeft namelijk meer dan gemiddelde belangstelling voor de Tsjechische middenvelder.
In Tokio kan de inmiddels oud-international vanaf komende zomer een slordige acht miljoen euro opstrijken, indien hij zijn handtekening zet onder een tweejarig contract. Het zou voor Nedved een afscheid betekenen van het Italiaanse voetbal, waarin hij de afgelopen twaalf seizoenen de kleuren van Lazio en Juventus verdedigde. “Het is geen onmogelijke missie”, vertelt Tokio-voorzitter Fumitoshi Wakabayashi tegenover Nikkan Sports. “De club wil enkele goede spelers aantrekken en Nedved is een optie. We zullen er alles aan doen om hem hierheen te halen.” Nedved (35) is bezig aan zijn zevende seizoen voor Juventus, dat hem in de zomer van 2001 had overgenomen van Lazio. Dit seizoen was de 91-voudig international in zeventien wedstrijden van de partij en maakte hij twee doelpunten. voetbalzone.nl |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
martin Abraham
ik las het al zaterdag..
( de vieze verrader) Tomas Abraham is vertrokken op de laatste transferdag naar slavia praag geen style dit soort spelers(ondanks dat het een speler is die een gambrinus liga team veel bij kan brengen) want hij speeldde hier voor ook al voor mlada boleslav en slovan liberec en jablonec, hebben ze dan geen clubliefde tegenwoordig? er was zo'n 10 miljoen kroon met de transfer betrokken Karel Jarolim: ik ben blij dat Abraham ons team heeft mogen versterken want nu hebben we meer opties op het midenveld, waar we niet zo veel spelers hebben. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Legende
|
Tomas Rosicky moet AC Milan mogelijk missen
Arsenal moet het in het Champions League-duel tegen AC Milan mogelijk stellen zonder Tomas Rosicky. De Tsjechische middenvelder kampt nog steeds met een knieblessure en kan het duel in de achtste finales hoogstwaarschijnlijk vergeten.
Een flinke tegenvaller voor de middenvelder die weet dat het verstandig is om rust te houden. "Er zijn geen nieuwe verbeteringen. Ik moet geduld hebben alleen dan komt het goed. Op dit moment kan ik geen wedstrijden spelen voor Arsenal." "Normaal gesproken zal hij niet spelen, hij verkeert nog altijd in het herstelproces", aldus zijn zaakwaarnemer Pavel Paska. voetbalcentraal.nl |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Actief Lid
|
Jan Koller
Koller riskeert flinke schorsing na fluim
1. FC Nurnberg kan de komende wedstrijden waarschijnlijk niet beschikken over Jan Koller. De boomlange spits riskeert een flinke schorsing, omdat hij gisteren in het uitduel met Hannover 96 (2-1 verlies) spuugde richting een tegenstander. Hannover-speler Christian Schulz was het doelwit van de fluim van Koller. Scheidsrechter Michael Kempter ontging het incident, maar de camera's van de Duitse televisie hebben het wel geregistreerd. De Duitse voetbalbond zal de beelden van het spuugincident komende week bekijken. Waarschijnlijk krijgt Koller een schorsing van twee tot vier duels. Koller speelt sinds de winterstop voor 1. FC Nurnberg. De Tsjechische spits kwam over van AS Monaco, maar kan sinds zijn terugkeer op Duitse bodem nog geen potten breken in de Bundesliga. In zeven duels scoorde hij nul keer. Bron: voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Legende
|
Koller spuugde niet maar praatte met consumptie
Jan Koller heeft naar eigen zeggen niet bewust gespuugd naar de tegenpartij. De aanvaller van 1. FC Nürnberg hangt een schorsing boven het hoofd wegens spugen, maar volgens hemzelf is dat volledig onterecht. De 34-jarige Tsjechische spits stelt dat het gewoon wat speeksel was, dat vrij kwam bij het verbaal toespreken van enkele tegenstanders.
De arbitrage ontging het 'spuugincident' in het duel tussen Hannover en Nürnberg (2-1). Op tv-beelden is de actie echter wel goed te zien. Koller ontkent dat het gaat om spugen. "Het was een woordenwisseling. Ik had wat speeksel in mijn mond en omdat ik snel praatte vloog dat er uit", zegt de boomlange spits tegenover Sport. "Het was in een menigte van spelers. Het leek alsof ik op Christian Schultz spuugde. Maar Ik had absoluut niet de intentie iemand te spugen; het vloog er gewoon uit." Koller is zo zeker van zijn zaak, dat hij dreigt een einde te maken aan zijn loopbaan als hij geschorst wordt. "Als ze me hiervoor straffen, is mijn carrière voorbij." De tuchtcommissie van de Duitse bond is een onderzoek gestart naar het incident. fcupdate.nl |
|
|
|