![]() |
|
|
#111 |
|
Legende
|
Tsjechië benadert Toppmöller voor opvolging Brückner
Na de afzegging van Matthias Sammer, richt de Tsjechische voetbalbond haar pijlen op Klaus Toppmöller als opvolger van bondscoach Karel Brückner. ‘Ik ben benaderd, meer informatie geef ik niet prijs,’ licht Toppmöller summier toe tegenover het persagentschap SID.
Voor Brückner was het EK in Zwitserland (de Tsjechen deden Oostenrijk niet aan door de vroege uitschakeling) zijn zwanenzang. Toppmöller, momenteel keuzeheer van Georgië, zou net als Stanley Menzo ook in beeld zijn voor het Ghanese bondscoachschap. ‘Er is contact, maar er is nog niets concreet,' zegt de Duitser over de Afrikaanse interesse. voetbalnext.nl |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Legende
|
Tsjechisch toptalent keert terug naar vaderland
Michal Papadopoulos verlaat Bayer Leverkusen en keert terug naar zijn vaderland Tsjechië. Hij gaat er de komende drie seizoenen voetballen voor FK Mladá Boleslav. Hij voetbalde 2,5 seizoen in de Bundesliga.
De 23-jarige Michal Papadopoulos verliet in 2006 Banik Ostrava voor een avontuur in Duitsland bij Bayer Leverkusen. Sindsdien kwam de aanvaller maar in actie in negentien competitieduels en dan nog meestal als invaller. Het voorbije halve seizoen werd hij uitgeleend aan staartclub Energie Cottbus. Op 2 februari scoorde hij voor de Oost-Duitse formatie uitgerekend tegen zijn eigenlijke werkgever. Het mocht niet baten, want Leverkusen won die wedstrijd toch met 2-3. FK Mladá Boleslav eindigde dit seizoen op de zevende plaats in de Tsjechische hoogste klasse. Trainer is er Pavel Hapal, een ex-speler van Bayer Leverkusen. Tussen 1992 en 1995 speelde hij voor de club uit de Keulense voorstad. voetbalkrant.com |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Actief Lid
|
jammer had hem liever bij sparta gezien of bij banik ( foei:P), en had niet verwacht dat hij naar mlada ging
trouwens hebben ze nu wel een ijzersterk team, in de aanval mendy, papadopulos en taborsky en middenveld sylvestre, alleen jammer dat kopic nu naar heerenveen is vertrokken, hopen dat rajnoch blijft trouwens sparta heeft Kusnir van Viktoria zizkov overgenomen en daarmee de desgewenste middenvelder gekregen, slavia wou hem ook overkopen, maar kusnir speelde liever voor Sparta. Horvath zou na dat de supporters van sparta hem tegen slovan liberec uitgejouwd hadden weg willen en Viktoria Plzen zou hem graag willen nemen net als Limbersky de spartaan die 2 seizoenen geleden nog voor de Bierstedelingen speelde. Daarnaast is er gespeculleerd dat Marek Heinz terrug keert naar de gambrinus liga, Banik ostrava heeft erg veel interresse net als fc brno, die erg ambitieuze plannen hebben ( foto van stadion staat bij seizoen gambi liga 2008-2009, ze hebben het idee overgenomen van het kolloseum en het ziet er heel mooi uit!) Nou zie je maar weer dat de tsjechische liga weer een stuk vooruit is gegaan, iedere club is bezig met nieuwe sterkere aankopen en volgend jaar gaat het voor slavia en sparta aardig moeilijk worden de titel te bereiken want, naar mijn mening word het zelfs nog moeilijk bij Plzen en Boleslav om punten te pakken. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Actief Lid
|
Houllier stuurt CV naar Tsjechische bond
Gérard Houllier ziet een baan als bondscoach van Tsjechië kennelijk wel zitten. Volgens de Tsjechische krant Blesk heeft de Fransman zijn CV naar de voetbalbond gestuurd. De oud-trainer van Liverpool en Olympique Lyon heeft concurrentie van Petr Rada (assistent van Karel Brückner), Jozef Chovanec (technisch directeur Sparta Praag), Klaus Toppmöller (ex-bondscoach Georgië) en de oud-bondscoach van Azerbeidzjan, Carlos Alberto Torres. Tsjechië strandde op het EK al in de groepsfase. Bondscoach Brückner hield het daarna voor gezien. Brückner was sinds 2001 in dienst van de Tsjechische bond. Voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Actief Lid
|
Jan Polak: "Waarom zou ik weggaan"
Jan Polak wil niet vertrekken bij Anderlecht. De Tsjechische middenvelder weigerde een riante aanbieding van Shakhtar Donetsk. De club uit de Oekraïne was bereid een hoge transfersom te betalen aan Anderlecht voor de diensten van Polak. De Tsjech kon tevens een riant salaris tegemoet zien bij Shakhtar Donetsk. Ondanks de goede financiële voorwaarden weigert Polak te vertrekken uit Brussel. "Ik heb met mijn zaakwaarnemer gesproken over de interesse van Donetsk. Financieel zou ik me echt kunnen verbeteren. Maar in de Oekraïne is de levensstandaard toch anders dan wij gewend zijn. Ik ben tevreden bij Anderlecht dus waarom zou ik weggaan", aldus de middenvelder tegenover Sporza. voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Legende
|
Genk trekt Tsjechisch international aan
Racing Genk heeft zijn linkerflank versterkt met de Tsjechische middenvelder Daniel Pudil. De 22-jarige Pudil is de vierde aanwinst van de club.
Daniel Pudil kan op links zowel op het middenveld als in de verdediging uit de voeten. Vorig seizoen werd hij kampioen met Slavia Praag, maar hij was wel nog onder contract bij Slovan Liberec. Genk heeft Pudil al een tijdje op zijn lijstje staan, maar nu heeft het ook een akkoord met Liberec. Woensdag legt hij medische testen af bij Genk en dan wordt de transfer afgerond. Pudil is sinds vorig jaar Tsjechisch international. Hij zat ook in de kern voor het EK, maar viel op het laatste moment af met een gebroken beentje in zijn hand. sporza.be |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Legende
|
Ujfaluši gaat naar Athletico Madrid
De Tsjechische voetballer Tomáš Ujfaluši heeft een driejarig contract getekend met Athletico Madrid. De verdediger, die 30 is, was kapitein van het Italiaanse Fiorentina, maar kwam vrij aan het einde van vorig seizoen. Ujfaluši was ook captain van het Tsjechische nationale team op Euro 2008, bij het ontbreken van de gekwetste Tomáš Rosický.
radio.cz |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Legende
|
Tomáš Zápotoèný naar Besiktas
Tomáš Zápotoèný (26) verlaat Udinese en het Italiaanse kampioenschap. De Tsjechische verdediger heeft een akkoord bereikt met Besiktas, een Turks club, waar hij een driejarig contract met een optie op het vierde seizoen heeft getekend. Dit werd bekend gemaakt door dezelfde vereniging in Istanbul via haar website. Volgens de lokale pers zal de speler 750000 euro per jaar verdienen. Zápotoèný zat niet in de EK selektie.
transfermarketweb.com |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Legende
|
Voormalig Tsjechisch international Bejbl (35) stopt
Opnieuw is er een speler uit de zilveren Tsjechische ploeg van 1996, die tweede werd op het EK in Engeland, gestopt. Middenvelder Radek Bejbl hing donderdag op 35-jarige leeftijd zijn schoenen aan de wilgen, na een carrière van ruim achttien jaar.
![]() Bejbl speelde in zijn lange loopbaan voor achtereenvolgens Slavia Praag, Atletico Madrid, Racing Lens, nogmaals Slavia Praag, Rapid Wien en Slovan Liberec. Tijdens het EK van 1996 leek hij met de Tsjechische ploeg op weg naar de Europese titel, maar door een 'golden goal' van Olivier Bierhoff won Duitsland in de finale met 2-1. fcupdate.nl |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Legende
|
Nederland vijfde op FIFA ranglijst, Tsjechië zakt naar acht
Het Nederlands elftal is gestegen van de tiende naar de vijfde plaats op de FIFA wereldranglijst. Mede dankzij de goede prestaties in de groepsfase van het Europees Kampioenschap.
Spanje is de nieuwe nummer één op de FIFA wereldranglijst. Dankzij de overwinning op het EK is Spanje gestegen van de vierde naar de eerste plaats. Voor het EK stond Argentinië nog op de eerste plaats. Maar Argentinië zakte af naar een zesde plaats vanwege de tegenvallende resultaten in het WK-kwalificatietoernooi. Top tien (tussen haakjes oude positie) 01. Spanje (4) 02. Italië (3) 03. Duitsland (5) 04. Brazilië (2) 05. Nederland (10) 06. Argentinië (1) 07. Kroatië (15) 08. Tsjechië (6) 09. Portugal (11) 10. Frankrijk (7) ek-wk.nl |
|
|
|