![]() |
|
|
#92 |
|
Actief Lid
|
Koller en Galįsek zwaaien af als international
Tomįs Galįsek en Jan Koller hebben hun laatste wedstrijd voor Tsjechiė gespeeld. De twee dertigers van FC Nürnberg maken plaats voor de jongere garde.
Met de pijnlijke uitschakeling door Turkije eindigt de imposante interlandcarrière van Koller. 'Dit was mijn laatste interland', zei de lange spits na de 3-2 nederlaag. Koller (35) verdedigde in Genève voor de negentigste keer de kleuren van Tsjechiė. Met zijn 55 doelpunten neemt hij afscheid als Tsjechisch topscorer aller tijden. Ook de 35-jarige Galįsek zwaait af als international. De oud-Ajacied, die in 1995 debuteerde voor Tsjechiė, heeft in 69 interlands één treffer gemaakt. Tsjechiė staat voor een metamorfose. Niet alleen treedt bondscoach Karel Brückner af, maar naast Koller en Galįsek zal Marek Jankulovski mogelijk ook afscheid nemen. Bron: vi.nl |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Actief Lid
|
Lokvenc tekent bij Duitse tweededivisionist
Vratislav Lokvenc zet zijn profloopbaan voort bij FC Ingolstadt. De 34-jarige routinier tekende maandag een tweejarig contract bij de Duitse club, die afgelopen seizoen promoveerde naar de tweede Bundesliga. Lokvenc was bij Red Bull Salzburg overbodig geworden. De nieuwe trainer Co Adriaanse had onder meer Robin Nelisse van FC Utrecht gehaald, waardoor de veteraan mocht vertrekken. Lokvenc, in het verleden al eens in Duitsland actief voor VfL Bochum en 1.FC Kaiserslautern, speelde 74 interlands voor Tsjechiė erg jammer ik had hem liever als pinchhitter bij sparta gezien, maar volgens mij willen tsjechische clubs niet echt veel aanvaller hebben, sparta heeft er ook maar 4 Rosicky nog lang niet de oude Tomas Rosicky verwacht pas in augustus op het trainingsveld te staan. De Tsjechische middenvelder van Arsenal moet daardoor de start van het Engelse voetbalseizoen laten schieten. "Ik ben er nog lang niet. Ik hoop dat ik ergens in augustus weer kan gaan trainen", aldus de 27-jarige technicus tegen CTK. Rosicky staat sinds afgelopen januari buitenspel met een knieblessure, waaraan hij in mei een operatie onderging. Door de blessure moest Rosicky ook het EK missen, maar hij was zondag wel aanwezig op de Tsjechische bank om zijn ploeggenoten aan te moedigen. "Erg jammer dat het zo afliep. In de slotfase vergaten we te voetballen en kregen we een gigantische klap te verwerken", aldus de middenvelder. voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Actief Lid
|
Niet Brandts maar Zeman naar Rode Ster
Zdenek Zeman is de nieuwe trainer van Rode Ster Belgrado. De 61-jarige Tsjech tekende dinsdag een tweejarige verbintenis. Zeman was de afgelopen jaren in Italiė werkzaam, het laatst bij Lecce. Voormalig NAC Breda-trainer Ernie Brandts was aanvankelijk ook een van de kandidaten om trainer te worden bij de Servische formatie. "Het is in eigen land een topclub. Het lijkt me mooi om daar te werken. Maar zo lang er nog niets getekend is, maar ik me niet blij met een dooie mus", bleef Brandts eerder al voorzichtig. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Actief Lid
|
Matejovsky zes weken aan de kant
Marek Matejovsky is zes weken zoet met de blessure die hij maandag tegen Turkije opliep. De Tsjechische middenvelder mist daardoor mogelijk de eerste competitieduels van zijn club Reading. De 26-jarige middenvelder liep in de met 3-2 verloren wedstrijd een enkelblessure op. Daardoor moest hij zich al vroeg in het duel laten vervangen door David Jarolim. Matejovsky degradeerde afgelopen seizoen met Reading uit het Premiership. Op 9 augustus begint voor The Royals het Championship-seizoen met een duel met Nottingham Forest. voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Actief Lid
|
Austria Wien richt pijlen op Koller
Austria Wien heeft de hoop binnenkort spits Jan Koller aan te kunnen trekken. Hij moet daarbij een miljoen euro opbrengen voor zijn huidige club 1.FC Nürnberg. Ook zijn oude werkgever Sparta Praag heeft belangstelling voor de lange aanvaller, die topscorer allertijden is voor Tsjechiė met 53 goals, weet Goal.com. Koller, die sinds de uitschakeling van Tsjechiė op het EK international af is, degradeerde het afgelopen seizoen met Nürnberg naar de Tweede Bundesliga. Voorheen speelde hij bij Sparta Praag, Lokeren, Anderlecht, Borussia Dortmund en AS Monaco. ( ik hoop zelf dat hij naar sparta gaat, zou nog leuker worden dit seizoen in de Gambrinus Liga, ik vind het altijd wel jammer dat dit soort spelers dan bij 'zo'n rare club gaan spelen, kijken of sparta het geld voor hem heeft) voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Nieuw Lid
|
Weet je toevallig ook iets over het EK voetbal onder 19? Dit is ook in de periode dat ik in Tsjechie ben, zou dit graag even bezoeken. Iemand meer info mbt kaartverkoop voor dit toernooi?
|
|
|
|