Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Sport & Ontspanning - Tsjechische Topsport
Tennis: Michaëlla Krajicek

Tennis: Michaëlla Krajicek

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 25-06-07, 22:01   #61
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek speelt dinsdag verder

Michaëlla Krajicek speelt dinsdag verder in haar eerste ronde partij tegen Tzipora Oblizer. De Nederlandse staat op 1-1 in sets. De wedstrijd op Wimbledon moest afgebroken worden wegens invallende duisternis.

Krajicek begon goed aan haar duel op het Engelse gras. Ze pakte een dubbele break op Oblizer en speelde de set gedegen uit: 6-2. In de tweede set maakte de Israëlische het haar moeilijker. Oblizer kwam een break voor, maar Mischa hield zichzelf in de race en dwong een tiebreak af. Daarin verspeelde ze een matchpoint en trok Oblizer het tweede bedrijf met 8-6 in de tiebreak naar zich toe.
Na het verlies van de tweede set besloot de umpire de wedstrijd te staken, omdat de schemering begon in te vallen. Dinsdag wordt de wedstrijd af gemaakt.

telesport.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-06-07, 15:42   #62
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek in restant ruim langs Obziler

Michaëlla Krajicek heeft voor het eerst in haar leven de tweede ronde op Wimbledon bereikt. In het restant van haar maandag afgebroken partij liet ze haar opponente Tzipora Obziler (Isr) bij vlagen alle hoeken van de baan zien: 6-2, 6-7, 6-1.

telesport.nl

Krajicek speelt in de tweede ronde tegen de Engelse Katie O'Brien.

Bericht 26-06-07 om 15:50 aangepast door Freddy2005.
Oud 26-06-07, 18:21   #63
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Na Wimbledon coach voor Krajicek

Michaëlla Krajicek verwacht na Wimbledon bekend te kunnen maken wie haar gaat coachen. Ze is op zoek naar een trainer nu haar vader heeft aangegeven minder te willen reizen.

„Ik heb in ieder geval met mijn vader afgesproken dat ik mijn nieuwe coach straks naar de Amerikaanse toernooien kan meenemen. Ik heb een top vier gemaakt. Ik wil nu geen namen noemen, maar ik ga ervan uit dat na Wimbledon duidelijk zal worden wie het wordt”, aldus Krajicek dinsdag na haar zege in de eerste ronde op de Israëlische Tzipora Obziler.

Krajicek senior zal zijn dochter in ieder geval nog begeleiden in Palermo, de US Open en New Haven. „Ik heb hem sowieso gevraagd naar de grote toernooien te komen. Hij blijft iemand die ik altijd voor honderd procent kan vertrouwen.”

telesport.nl
Oud 28-06-07, 12:51   #64
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek simpel naar derde ronde

Michaëlla Krajicek heeft de derde ronde bereikt van het grastennistoernooi op Wimbledon. De manier waarop dat gebeurde was indrukwekkend. Haar opponente Katie O' Brein kwam er nauwlijks aan te pas. De Britse wist in de eerste set zelfs geen game te winnen van Krajicek. In 25 minuten stond het 6-0 voor onze landgenote.

Hoewel O´Brein iets meer tegengas gaf in de tweede set bleef Krajicek oppermachtig. Geen enkel moment kwam ze echt in gevaar. De Britse, nummer 154 van de wereldranglijst, won slechts een keer haar eigen service. Setstand: 6-1.
De als 31e geplaatste Krajicek speelt in de derde ronde tegen de Russische Anna Tsjakvetadze. De winnares van het toernooi in Rosmalen won in twee sets van de Wit-Russische Tatiana Poetsjek.

telesport.nl
Oud 28-06-07, 13:09   #65
Maria
Super Lid

Maria's avatar

goed van haar!
Maria is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-06-07, 19:08   #66
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Russin volgende hindernis Krajicek

Michaëlla Krajicek kan zich gaan opmaken voor haar eerste grote test op Wimbledon. Na haar soepele zege (6-0 6-1) op de Engelse nummer één Katie O'Brien wacht de Almeerse tennisster de confrontatie met de Russische Anna Tsjakvetadze. Een overwinning op de nummer zeven van de wereld en winnares van het toernooi in Rosmalen zou voor Krajicek een doorbraak betekenen.

Krajicek kan zich met een zege op Tsjakvetadze voor het eerst in haar loopbaan verzekeren van een plek in de vierde ronde van een grandslamtoernooi. Daarnaast zou een goede partij tegen een speelster uit de top-tien Krajicek mentaal een enorme impuls kunnen geven. „Ik zou een mooie stap kunnen maken”, keek Krajicek donderdag vooruit. „Maar ik ben vooral blij dat ik twee rondes heb gewonnen. Ik heb er gelukkig van geprofiteerd dat ik nu een geplaatste speelster ben, want ook al heb je een goede loting is het niet altijd makkelijk om het af te maken.”

Krajicek besefte dat ze het tegen Tsjakvetadze een heel stuk lastiger zal krijgen. De 20-jarige inwoonster van Moskou is bezig aan een indrukwekkende opmars. Ze drong eerder dit jaar bij de Australian Open en Roland Garros door tot de kwartfinales. Afgelopen zaterdag pakte ze als opvolgster van Krajicek in Rosmalen de vierde toernooizege in haar loopbaan. Bij haar eerste titel van dit jaar in Hobart trad ze in januari ook al in de voetsporen van de vroegtijdig uitgeschakelde titelverdedigster Krajicek. De twee troffen elkaar in 2005 een keer eerder in Hasselt, maar toen gaf Tsjakvetadze op.

„Ze is een solide en goede speelster, een van de meest getalenteerde van het circuit”, aldus Krajicek. „Ze mist heel weinig. Het zal lastig worden, maar ik kijk er wel naar uit. Ik voel me goed. Mijn been hoefde ik vandaag ook niet meer in te tapen. Het is al een hele mooie week voor mij”, aldus Krajicek die donderdag een driejarig sponsorcontract afsloot met het uitzendbureau Randstad.

telesport.nl
Oud 29-06-07, 17:00   #67
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Krajicek naar vierde ronde Wimbledon

LONDEN (ANP) - Michaëlla Krajicek heeft zich vrijdag voor het eerst in haar carrière geplaatst voor de vierde ronde van een grandslamtoernooi. Krajicek zorgde hiermee tijdens dit toernooi als eerste voor de uitschakeling van een speelster uit de top tien van de plaatsingslijst.

De Nederlandse tennisster bereikte deze mijlpaal door in de derde schifting van Wimbledon de als achtste gerangschikte Anna Tsjakvetadze met 7-6 6-7 6-2 te verslaan. Miriam Oremans was in 1998 de laatste Nederlandse die op Wimbledon de vierde ronde haalde. Krajicek moet het in de strijd om een plek in de kwartfinales opnemen tegen de winnares van de wedstrijd tussen de als negende geplaatste Zwitserse Martina Hingis en de Amerikaanse Laura Granville.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 17:06   #68
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Hartstikke mooi hoor, ik hoop dat ze nu eens op dit niveau zal blijven.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 17:20   #69
Macek
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
jolanda berben schreef:
Bericht bekijken
Hartstikke mooi hoor, ik hoop dat ze nu eens op dit niveau zal blijven.
Ja maar dan alleen iets minder met het racet op het gras gooien, dat zie je "echte" bijna nooit doen. Kijk maar eens naar mijn favoriet, Justinne Henin, die zal nooit schreeuwen of smijten, alleen de "allé" bij een goede slag, maar dat is geoorlooft!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-07, 17:30   #70
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Ik heb de wedstrijd eerlijk gezegd niet gezien Macek, maar je hebt gelijk gooien met rackets en schelden, dat is er maar één die dat mocht.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed