![]() |
|
|
#11 |
|
Legende
|
AO: Krajicek roemloos tenonder
De Australian Open van 2008 heeft voor Michaëlla Krajicek slechts één ronde geduurd. De enige Nederlandse tennister die zich voor het eerste Grand Slam-toernooi van het jaar had weten te plaatsen verloor in de eerste ronde kansloos met 6-2 6-2 van de Japanse Akiko Morigami.
Krajicek, de nummer 33 van de wereldranglijst, had direct vanaf het begin weinig in te brengen tegen haar zestien plaatsen lager geklasseerde tegenstandster. De 18-jarige Almeerse verloor meteen haar eerste opslaggame en liep, mede vanwege haar door een polsblessure verzwakte backhand, in het vervolg steeds achter de feiten aan. Na iets meer dan een uur was de wedstrijd voorbij. sportone.nl |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Legende
|
Krajicek: Ik wilde teveel
Michaëlla Krajicek was na afloop van haar verliespartij op de Australian Open tegen de Japanse Akiko Morigami behoorlijk aangeslagen. De Nederlandse kon niet voluit spelen door een linkerpolsblessure. "Ik wilde teveel."
Krajicek wist van tevoren dat zij alleen haar backhand kon slicen en niet voluit kon slaan. "Ik wilde per sé niet dat Morigami druk kon zetten op mijn backhand, maar daardoor forceerde ik met mijn forehand en service." De wedstrijd ervaarde ze als behoorlijk frustrerend. "Ik moest moeite doen om niet gek te worden op de baan. Dit was mentaal heel erg moeilijk." Kenners waren van tevoren kritisch over haar gesteldheid en vonden dat de 'kleine Kraai' niet moest spelen. "Het maakt mij niet uit wat anderen denken", zei Krajicek na de partij. "Ik heb het tenminste geprobeerd en mijn pols is er niet slechter van geworden." Belangrijker is nu dat Krajicek rust neemt, zodat haar pols kan herstellen. Ze zal wél gaan dubbelen in Australië met Agnieszka Radwanska, maar haal deelname de Fed Cup, eind januari, laat ze lopen. "Ik wil wel met het team mee naar Hongarije, maar zal daar zeker niet spelen." Ook laat ze het toernooi in Antwerpen schieten, dat van 11 tot 17 februari wordt gespeeld. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Legende
|
Australian Open: Krajicek donderdag in actie
Michaëlla Krajicek is in het enkelspel al uitgeschakeld, maar in het dubbelspel komt de Nederlandse nog in actie. In de eerste ronde van het damesdubbel neemt Krajicek het met haar Poolse partner Agnieszka Radwanska op tegen het Taiwanees/Russische duo Su-Wei Hsieh en Alla Kudriavtseva.
sport1.nl |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Legende
|
bron : http://www.nu.nl/news/1395085/48/Haa...naar_huis.html
De Australian Open is voorbij voor Michaëlla Krajicek. Nederlands beste tennisster verloor donderdag in de eerste ronde van het dubbelspel. Met haar Poolse parter Agnieszka Radwanska wist ze nog wel de eerste set te winnen van Su-Wei Hsieh en Alla Koedriavsteva (6-4), maar daar bleef het bij. De volgende twee bedrijven gingen naar het Taiwanees/Russische koppel (4-6 4-6). Krajicek speelde in Melbourne met een polsblessure. Mede daardoor ging ze in de eerste ronde van het enkelspel onderuit tegen de Japanse Akiko Morigami. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Krajicek blijft nummer 33
Michaëlla Krajicek blijft staan op de 33e plaats van de wereldranglijst. De tennisster, die momenteel kampt met een hardnekkige polsblessure, is de enige Nederlandse in de top-100. Ze doet niet mee aan de Fed Cup die deze week wordt gespeeld.
telesport.nl |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Legende
|
Krajicek voor het eerst in top 30
Tennisster Michaëlla Krajicek staat voor het eerst in haar carrière in de top 30 van de wereldranglijst. Ze steeg in de maandag gepubliceerde lijst van de WTA van de 32e naar de dertigste plaats. Krajicek bereikte haar hoogste positie ooit zonder te tennissen. De Almeerse herstelt van polsblessure.
Krajicek heeft evenveel punten als de Spaanse Anabel Medina Garrigues (864), maar speelde een toernooi minder. De kans is groot dat ze volgende week weer zakt. Krajicek levert punten in doordat ze niet kan meedoen aan het toernooi van Antwerpen, waar ze vorige jaar de tweede ronde haalde. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
Krajicek blijft staan op 33e plaats
Tennisster Michaëlla Krajicek blijft stevig op de 33e plaats van de wereldranglijst. De Nederlandse is sinds de Australian Open in januari uit de running vanwege een polsblessure. Komende week maakt ze haar rentree tijdens het toernooi van Indian Wells.
Krajicek is als 22e geplaatst in Indian Wells en heeft daardoor een bye in de eerste ronde. Ana Ivanovic voert de plaatsingslijst aan. In de tweede ronde treft de 19-jarige Nederlandse Pauline Parmentier, de nummer 50 van de wereldranglijst, of een qualifier. Krajicek speelt vrijdag of zaterdag. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Legende
|
Key Biscaine: Krajicek in dubbel onderuit
Michaëlla Krajicek is in de eerste ronde van het dubbelspel tijdens het toernooi van Key Biscaine uitgeschakeld. Met haar partner Tathiana Garbin verloor de Nederlandse van het Chinese koppel Yan/Zheng: 4-6 6-7 (3).
Krajicek komt nog wel in actie in het enkelspel, waar ze als 23e is geplaatst. Daardoor heeft ze een bye in de eerste ronde. In de tweede ronde treft de 19-jarige Nederlandse de winnaar van de pot tussen Pauline Parmentier en qualifier Galina Voskoboeva. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
Indian Wells: Krajicek redt het niet
Tennisster Michaëlla Krajicek is bij haar rentree in het enkelspel zaterdag tegen een nederlaag aangelopen. De Russische Galina Voskoboeva was in de tweede ronde van het toernooi van Indian Wells in twee sets te sterk: 6-3 6-3.
Voskoboeva, de nummer 113 van de wereld, verloor in de eerste set meteen haar opslag, maar brak in het vervolg twee keer terug. In de tweede set bleef Krajicek bij tot 3-3, daarna won ze geen game meer. telesport.nl |
|
|
|