het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-05-08, 21:20   #231
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Ik heb weer eens gelijk, ze moet snel gaan korfballen, maar tennis vergeet het maar!
Je hebt helemaal geen gelijk, Macek. Vind ik.

Volgens mij ben je niet echt slecht in een sport als je bij de 40 of 50 beste spelers ter wereld hoort. En zeker niet zo slecht dat je maar een andere sport moet gaan zoeken.

Het is trouwens een typisch Nederlandse rotgewoonte om de eigen sporters die in een dip zitten, niet extra aan te moedigen, maar helemaal de grond in te boren.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-08, 23:33   #232
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Roland Garros: Krajicek en Haase donderdag in dubbel

Michaëlla Krajicek en Robin Haase komen donderdag in actie in de eerste ronde van het dubbelspel van Roland Garros. Krajicek speelt met haar Nieuw-Zeelandse partner Marina Erakovic tegen het Franse duo Emilie Loit/Pauline Parmentier. Haase treft met de Zuid-Afrikaan Rik De Voest de Wit-Rus Max Mirnii en de Brit Jamie Murray. Krajicek en Haase verloren woensdag in de eerste ronde van het enkelspel.

telesport.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 09:27   #233
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek is voer voor psychologen

Het gaat niet goed met Michaëlla Krajicek. De tennisster wacht nog altijd op haar eerste zege van dit jaar. Ook op Roland Garros ging het mis.

Ze zegt fitter te zijn dan ooit, maar in het hoofd van Michaëlla Krajicek is het een warboel. Veel dingen buiten de baan, zo vertelde ze aan de vooravond van Roland Garros, hebben een negatieve weerslag gehad op haar tennis. Gisteren, na haar tiende nederlaag van dit jaar op rij, onthulde Krajicek dat ze drie weken geleden de hulp heeft ingeroepen van een psycholoog. „Het zit allemaal in mijn hoofd.”

Het leven van de pas 19-jarige Krajicek bevindt zich in een woelige fase. Op weg naar volwassenheid is ze druk doende om op eigen benen te gaan staan. In dat proces heeft ze onlangs een aantal belangrijke beslissingen genomen. Zo gaat ze zich permanent vestigen in Nederland en zegt ze bijna rond te zijn met een fulltime tennistrainer. Door die op haar eigen toekomst gerichte stappen lijken haar gedachten verzeild geraakt in een op drift geraakte achtbaan.

De invloeden van buitenaf hebben haar tennis geen goed gedaan. Het jaar 2008 is al bijna vijf maanden onderweg en nog altijd wacht Krajicek op haar eerste zege. Gisteren verloor ze op een winderige baan 8 van Roland Garros voor de tiende maal op rij. Nota bene van iemand die na een fysieke lijdensweg pas haar eerste grandslamtoernooi in drie jaar speelde. De tengere Sanda Mamic werd driemaal aan haar pols geopereerd, ze werd getroffen door de ziekte van Pfeiffer en ze moest een cyste in haar hoofd laten weghalen.

Na serieuze overwegingen om te stoppen besloot de Kroatische nummer 344 van de wereld er nog één keer vol voor te gaan. Met de winst op Krajicek (6-4 en 6-3) boekte Mamic haar eerste grote succes. Ze was blij met haar spel en had zich verwonderd over het optreden van Krajicek. Het was haar niet ontgaan dat ze zonder een greintje overtuiging en zelfvertrouwen speelde, bijna apatisch. Krajicek bewoog zich onzeker over de baan, met een moedeloze blik in de ogen.

„Het is helaas al zo dat ik tijdens wedstrijden niet meer het gevoel heb dat het goed kan komen”, zei Krajicek na haar dramatische spel, met ondermeer elf dubbele fouten en 28 onnodige fouten. „Het wordt ook steeds moeilijker om mij voor te bereiden en om hele wedstrijden goed door te komen. Het duurt nu echt veel te lang dat ik niet heb gewonnen. Ik moet hier nog dubbelen, maar het liefst was ik nu meteen naar huis gegaan en iets anders gaan doen.”

Een maand geleden meende Krajicek dat het wellicht beter zou zijn een aantal toernooien over te slaan. Om op die manier misschien weer een beetje tot zichzelf te komen. Door mensen in haar omgeving werd ze op andere gedachten gebracht. „Zij zeiden dat het voor het wedstrijdritme beter was om wél te spelen. Dat heeft dus niet goed uitgepakt.” Dat zijn dus van die beslissingen die Krajicek straks beter ook zelf kan nemen.

De lijst nederlagen heeft een zorgwekkende lengte gekregen. Vooral ook omdat haar bedwingers stuk voor stuk geen hoogvliegers waren. Krajicek verloor van Errani (in Auckland), Morigami (Melbourne), Voskoboeva (Indian Wells), Erakovic (Miami), Cornet (Amelia Island en Charleston), Amanmoeradova (Praag), Bammer (Berlijn), Stosur (Rome) en nu dus van Mamic in Parijs, waar ze vorig jaar pas in de derde ronde onderuit ging tegen Serena Williams.

De slechte serie heeft uiteraard gevolgen voor haar klassering op de mondiale ranglijst. Ze begon dit jaar als nummer 34, maar op de eerstvolgende lijst zal haar naam niet meer in de topvijftig voorkomen. Gisteren vreesde ze zelfs voor haar deelname aan de Olympische Spelen. De eis van de Internationale Tennis Federatie is een plaats bij de beste 56 van de wereld op de lijst die na Roland Garros wordt gepubliceerd. Na haar kwartfinale van vorig jaar op Wimbledon heeft ze in ieder geval geen vormbehoud getoond.

Het verval kan volgende maand dramatische vormen aannemen. Op Wimbledon moet Krajicek de 250 punten verdedigen die ze verdiende met het bereiken van de kwartfinale. Mocht ze straks ook in Londen in de eerste ronde verliezen – gezien haar huidige gemoedstoestand en vorm is dat zeker niet ondenkbaar – dan duikelt ze naar een plaats zo rond de 120. De klok wordt dan ruim drie jaar teruggedraaid.

Misschien heeft die terugval wel een heilzame werking op Krajicek. Ze moet zich dan weer melden bij de kleinere toernooien, waar ze dan hopelijk wel een paar wedstrijden kan winnen. „Misschien moet ik wel weer helemaal opnieuw beginnen”, merkte ze zelf op. „En niet over teveel dingen nadenken. Ik leg nu veel te veel druk op mijzelf. Normaal kan ik daar goed mee omgaan, maar nu niet.” Voor haar psycholoog en haar nieuwe tennistrainer, van wie ze de naam nog altijd niet wil onthullen, is er voorlopig genoeg werk aan te winkel.

trouw.nl
Oud 29-05-08, 09:34   #234
Volwaardig Lid

dickjansen's avatar

Nationaliteit:
Het is inderdaad niet best wat Michaella de laatste tijd laat zien. Nederlands hoop in bange dagen beweegt zich als een aangeschoten hert over de tenniscourts. De serie verliespartijen knagen natuurlijk ook aan het zelfvertrouwen. Aan de andere kant: deze jongedame is slechts 19 lentes jong, dus er is nog een lange weg te gaan! En ze hoeft zich (qua leeftijd) nu toch niet blind te staren op de echte toptalenten? Blijven knokken is het devies: na slechte tijden komen altijd betere, meerdere collega's uit het heden en verleden kunnen dat wel bevestigen, lijkt me.
dickjansen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 10:43   #235
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Je hebt helemaal geen gelijk, Macek. Vind ik.

Volgens mij ben je niet echt slecht in een sport als je bij de 40 of 50 beste spelers ter wereld hoort. En zeker niet zo slecht dat je maar een andere sport moet gaan zoeken.

Het is trouwens een typisch Nederlandse rotgewoonte om de eigen sporters die in een dip zitten, niet extra aan te moedigen, maar helemaal de grond in te boren.
Ik heb haar diverse malen zien tennissen, regelmatig mokkend en het racket op de grond gooiend vond ze haar Waterloo. Kijk, je kunt nu eenmaal niet altijd winnen maar je kan ook verliezen op een andere manier, vechtend tot de laatste bal, met karakter en bezieling, desnoods met het schuim op je bakkus. Maar deze dame mist dat, geen beleving of vechtlust, nee als een mummie op de baan zonder enige passie. Mijn grote voorbeeld, Justin Henin(beslist geen OLW)is daarvan het bewijs, nooit mopperen of foeteren maar door tot het gaatje, dat is andere koek, helaas is het vat leeg bij Justin en is ze op haar top gestopt, een verstandige beslissing. Graag zou ik ook de verliezer willen supporten maar dan wel een verliezer met passie, een die doorgaat tot je er bij wijze van spreke bij neervalt(Nadal bv.)daar kan je mee thuiskomen, maar ik hoop dat ze snel hersteld en ik adviseer haar eens wat videobeelden van de toppers aandachtig te bestuderen misschien wordt het dan nog wat, maar ik vrees het ergste.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 11:12   #236
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
maar dat is nou net wat Punk bedoelt volgens mij. als je in een dip zit, ben je dus niet gemotiveerd en ga je niet tot het gaatje. uit frustratie gooi je je racket wel eens weg etc.

waarschijnlijk is Michaela om zo ver te komen regelmatig vechtend tot de laatste bal ten onder gegaan, of juist als winnaar uit de bus gekomen.

kom op, ze is pas 18, heeft wat problemen, maar heeft nog een dikke 10 jaar te gaan om er wat moois van te maken!
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 19:31   #237
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Roland Garros: verlies Michaëlla Krajicek in dubbel

Michaella Krajicek ligt uit het dubbelspel op Roland Garros. Met haar partner Marina Erakovic verloor ze in de eerste ronde van het Franse duo Emilie Loit/Pauline Parmentier: 4-6, 6-7.
Oud 30-05-08, 08:31   #238
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek komt uit voor eigen mening

Het was dezelfde speelster, maar een heel ander mens. Michaëlla Krajicek kwam, nog geen dertig uur na haar nederlaag in het enkelspel op Roland Garros, toch nog maar even een praatje maken. Geen emotioneel relaas of klaagzang, maar een uiterst volwassen gesprek waarin de pas 19-jarige tennisster onder meer een paar dingen recht wilde zetten.

Directe aanleiding voor deze onverwachte 'nastoot' waren de uitlatingen van haar vader Petr, die in Parijs nog maar eens had gemeld geen brood te zien in de samenwerking tussen zijn dochter en fitnesscoach Allistair McCaw. De Tsjech gebruikte bij zijn omschrijving van de Zuid-Afrikaanse trainer zelfs de term 'tennisanalfabeet' en ging daarmee - zoals wel vaker - toch iets te kort door de bocht. "Met de uitspraken van mijn vader ben ik het beslist niet eens", reageerde Michaëlla Krajicek gistermiddag nadat zij samen met haar Nieuw-Zeelandse gelegenheidspartner Marina Erakovic ook was uitgeschakeld in het Franse dubbeltoernooi. "Ik heb hem al vaker gezegd dat hij na een wedstrijd van mij het beste twee dagen zijn mond kan houden. Hij is een man die zeer emotioneel kan reageren."

Krajicek benadrukte nog maar eens dat het erg goed klikt tussen haar en McCaw. "Dat weet mijn vader ook. Het is aan mij om te beslissen of ik al dan niet verder ga met McCaw en ik ben beslist van plan om dat wél te doen." Zelf had ze, zo gaf ze vervolgens toe, zich misschien ook iets te snel uitgelaten over de nieuwe tenniscoach die ze binnenkort hoopt te presenteren. " Toen ik zei dat ik er wel uit was wat betreft mijn keuze, ben ik iets te enthousiast geweest. De huidige stand van zaken is dat er nog drie kandidaten zijn om mijn tenniscoach te worden en dat ik een duidelijke favoriet heb."

telesport.nl vr 30 mei 2008, 07:34
Oud 30-05-08, 08:32   #239
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek en vader definitief uit elkaar

Michaëlla Krajicek maakt een moeilijk jaar door. In het enkelspel verloor het Nederlandse tennistalent maar liefst tienmaal op rij. Tegelijktijd is zij bezig om belangrijke beslissingen in haar carrière te nemen. Een nieuwe tenniscoach is daarin een eerste stap. Die tennistrainer moet volgens haar wel goed kunnen samenwerken met haar fitnesscoach Allisair McCaw. En één ding moet duidelijk zijn. De uiteindelijke beslissing wordt door Krajicek zelf, en door niemand anders, genomen. " Ik krijg van diverse mensen advies en de mening van vader is belangrijk. Maar dat is mijn eigen mening ook en ik ben inmiddels volwassen genoeg om die te volgen."

Door zelf het stuur van haar loopbaan in handen te nemen, doet Krajicek een eerste belangrijke stap op weg naar volledig eigen beheer van de 'BV Misa Krajicek'. Met haar even rustige als volwassen betoog maakte ze meer dan ooit duidelijk dat haar wegen en die van haar vader - daar waar het de samenwerking op tennisgebied betreft - definitief scheiden. Haar beslissing om van Tsjechië, waar ze bij haar ouders woont, te verhuizen naar Nederland en voorlopig bij broer Richard in te trekken, past in dat scenario. Een scenario dat uiteindelijk moet leiden tot rust in haar hoofd en in haar leven en - als gevolg daarvan - tot de goede tennisprestaties die de wereld tot vorig seizoen van Krajicek gewend was.

"Het liefst zou ik zien dat iedereen in mijn omgeving happy is, maar dat is blijkbaar niet mogelijk", klonk ze erg wijs voor haar leeftijd. " Ik probeer de situatie in mijn omgeving en mijn optreden op de tennisbaan te scheiden, maar dat is niet makkelijk. Daarom kies ik nu, hoe egoïstisch dat ook is, voor mezelf. En voor mij is het belangrijkste dat ik weer goed ga presteren op de tennisbaan."

telesport.nl vr 30 mei 2008, 07:39
Oud 01-06-08, 18:17   #240
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Ana Ivanovic maakt Tsjechische belachelijk

Ana Ivanovic heeft zich met groot machtsvertoon geplaatst voor de kwartfinales van Roland Garros. De Tsjechische Petra Cetkovska won geen enkel spelletje.

Ana Ivanovic is bezig aan het perfecte parcours op Roland Garros. De Servische, vorig jaar verliezend finaliste, liet nog geen enkele set liggen.

Cetkovska, 77e op de wereldranglijst, was duidelijk onder de indruk van de omstandigheden.

De 23-jarige Tsjechische stond voor het eerst op de hoofdtabel in Parijs. Ze boekte in de eerste ronde meteen een fraaie zege tegen Aljona Bondarenko.

Maar tegen Ivanovic kwam Cetkovska (foto) er niet aan te pas. Ze kreeg nauwelijks een gamepoint.

De eerste set duurde amper 24 minuten, de tweede set handelde Ivanovic af in een halfuurtje.

Ondanks de pandoering verliet Cetkovska toch met de glimlach het stadion.

Ivanovic: "De cijfers zeggen niet alles"

"Ik had het veel lastiger met Cetkovska dan de cijfers laten uitschijnen", zei Ivanovic. "Ik moest er echt hard voor werken. Mijn zelfvertrouwen is nu wel opperbest. Ik ben klaar voor mijn volgende wedstrijd, verder dan dat kijk ik nog niet."

sporza.be
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels