![]() |
|
|
#221 |
|
Legende
|
Roland Garros: Huta Galung loot Tsjech Vanek
Tennisser Jesse Huta Galung speelt in de eerste ronde van Roland Garros tegen Jiri Vanek. Dat heeft loting vrijdagavond uitgewezen. De 30-jarige Tsjech staat 92e op de wereldranglijst.
telesport.nl |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Legende
|
Vaidisova ligt er al uit
De Tsjechische Nicole Vaidisova is de eerste geplaatste tennisster die Roland Garros al na één ronde moest verlaten. Haar landgenote Iveta Benesova was in twee sets te sterk: 7-6 6-1. Vaidisova bereikte twee jaar geleden nog de halve finales in Parijs. Ze was de nummer vijftien van de plaatsingslijst.
telesport.nl |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Legende
|
Nieuwe trainer voor Krajicek
Michaëlla Krajicek gaat verder met een Nederlandse tennistrainer. De tennisster wil de naam van haar nieuwe coach echter nog niet bekendmaken. De 19-jarige speelster komt dinsdag voor het eerst in actie op het grandslamtoernooi van Roland Garros in Parijs.
Krajicek heeft het afgelopen tennisjaar vrijwel louter met sportieve tegenslagen te maken gehad. Met negen nederlagen tegenover nul overwinningen in het enkelspel is de tennisster afgezakt naar een plek in de top 40. Krajicek wordt momenteel begeleid door haar conditietrainer Allistar McCaw. " Conditioneel zit alles wel goed, nu alleen het tennis nog", aldus de 'kleine Kraai'. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Legende
|
Roland Garros: Krajicek in dubbel tegen Françaises
Michaëlla Krajicek komt in het dubbeltoernooi op Roland Garros uit tegen twee Françaises. Krajicek vormt een koppel met de Nieuw-Zeelandse Marina Erakovic, een pupil van Michiel Schapers. Het duo treft in de eerste ronde Emilie Loit en Pauline Parmentier.
telesport.nl |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Legende
|
Roland Garros: Partij Krajicek verschoven naar woensdag
Tennisster Michaëlla Krajicek moet een dag langer wachten op haar partij in de eerste ronde van Roland Garros. De Nederlandse zou dinsdag de laatste partij spelen op baan 10, maar door de opgelopen vertraging als gevolg van de regen is die partij verschoven naar woensdag. Krajicek speelt in de eerste ronde tegen Sanda Mamic uit Kroatië.
De derde dag van het grandslamtoernooi in Parijs begon dinsdag met een vertraging van drie uur. Net als een dag eerder verstoorde de regen het programma. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Legende
|
Roland Garros: Krajicek om elf uur de baan op
Voor Michaëlla Krajicek begint Roland Garros woendag om elf uur op baan acht. De Nederlandse treft in de eerste ronde de Kroatische Sanda Mamic. De partij kon dinsdag vanwege de aanhoudende regen niet worden gespeeld.
Ook Jesse Huta Galung is meteen aan de beurt, op baan veertien tegen de Tsjech Jiri Vanek. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Legende
|
Krajicek mist spelen
Voor Michaëlla Krajicek zit Roland Garros er al na de eerste ronde op. De negentienjarige Almeerse leed woensdag tegen de Kroatische Sanda Mamic haar tiende nederlaag op rij: 4-6, 3-6. Krajicek heeft dit jaar nog geen partij gewonnen en door haar snelle uitschakeling in Parijs is ze haar ticket voor de Olympische Spelen bijna zeker kwijt.
Krajicek moet op de wereldranglijst die na Roland Garros verschijnt bij de beste 48 speelsters horen om naar Peking te gaan. De huidige nummer 44 van de wereld levert nu echter veel punten in, omdat ze vorig jaar in Parijs de derde ronde haalde. Krajicek ging tegen Mamic, die 290 plaatsen lager op de wereldranglijst staat, nog wel goed van start. Ze stond in de eerste set bijna met 3-0 voor, maar ging steeds minder spelen toen ze die game verloor. Krajicek strooide met onnodige fouten en ook haar service, normaal gesproken een wapen, haperde. Ze produceerde liefst tien dubbele fouten. sport1.nl |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Legende
|
Krajicek: Het wordt echt te veel
Michaëlla Krajicek leed op Roland Garros haar tiende nederlaag op rij sinds het begin van dit jaar. „Ik had gedacht dat ik die lijn wel ergens zou doorbreken. Het wordt echt te veel”, verzuchtte de tennisster nadat de onbekende Kroatische Sanda Mamic haar de weg naar de tweede ronde had versperd.
Krajicek sprak vorige week nog van een hele mooie loting, maar kwam er op baan tien niet aan te pas. „Het begin was best goed maar mijn tweede opslaggame gaf ik weg door drie dubbele fouten. Mijn service bleef een probleem, terwijl het in de training juist zo goed ging. Ik weet het ook niet. Als mijn service niet loopt gaat eigenlijk mijn hele spel eraan. Om daar uit te komen moeten andere dingen goed lopen, maar dat gebeurde ook niet.” Krajicek bezoekt al weken psycholoog Michaëlla Krajicek presenteert binnenkort een nieuwe tennistrainer en bezoekt al enkele weken een psycholoog. „Ik heb te snel het gevoel: het gaat niet lukken. Ik dreig nu zelfs de Olympische Spelen mis te lopen. Dat ik hier verlies is één maar de Spelen missen zou ik ook heel erg vinden.” telesport.nl |
|
|
|
|
|
#229 | ||
|
Pivonist
|
Citaat:
Citaat:
![]() |