het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-02-07, 21:27   #81
Actief Lid

Kyla's avatar

Nationaliteit:
Hoe bekend is Martina eigenlijk in Tsjechie? Ik sprak met mijn vrienden over haar fantastische prestatie en niemand van hen wist over wie of wat ik het had. Dus heb ik dat eerst maar eens uitgelegd (een aantal wist niet eens wat hardrijden op de schaats inhield).
Kyla is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-02-07, 07:44   #82
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Hoi Kyla,
Ik kan me voorstellen dat die bekendheid met schaatsen en dus ook Martina nog moet groeien.Wij waren jaren terug in Baselga di pine,in Italie tijdens he W.K schaatsen.Na afloop van de afstanden die die dag verreden werden gingen we nog wat drinken in 'n cafeetje(sportcafe nog wel)De mensen daar wisten niet eens dat er 'n W.K gehouden werd.We hebben heel de avond maar over voetbal gesproken,want van schaatsen wisten ze echt niets.Maar na de successen van Fabris tijdens de Olympische spelen is daar wel verandering in gekomen.Ik hoop natuurlijk dat het bij Martina iets vlugger zal gaan, het duurt tenslotte no 3 jaar voor de volgende spelen,maar het is nou eenmaal 'n feit dat in veel landen vooral de prestaties tijdens de spelen als belangrijk gezien worden.En ook de T.V heeft 'n grote rol daarin.De C.Z tv heeft de laatste keer tijdens het W.K al meer aandacht daaraan besteed.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-07, 12:12   #83
Actief Lid

Kyla's avatar

Nationaliteit:
Het is inderdaad te hopen dat het wat sneller gaat als in Italie. Je ziet nu ook af en toe berichtjes over haar in de kranten opduiken. Als men zich meer voor het schaatsen gaat interesseren krijgt ze misschien ook snel een ijsbaan waarop ze echt goed kan trainen, alhoewel je je gezien haar prestaties kunt afvragen of dat het belangrijkste is.
Oud 21-02-07, 12:16   #84
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Nee, ze heeft dat misschien niet nodig,maar stel je eens voor:
'N groot schaatsevenement, in Tsjechië, waar we dan met het gehele forum Martina kunnen gaan aanmoedigen, dat zou toch wel heeeeeel speciaal zijn.Dus stiekem hoop ik toch dat er een grote ijsbaan komt,waar dan ook nog wedstrijden verreden kunnen worden.
Oud 21-02-07, 12:22   #85
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Tegen de tijd dat er een fatsoenlijke (indoor) 400-meter baan in Tsjechie ligt is Martina al versleten. En ik twijfel zwaar of langebaan schaatsen ooit echt populair zal worden in Tsjechie. Je moet wel gek zijn of Hollander om te gaan kijken naar schaatsen. Dan is ijshockey toch veel leuker (en dat kunnen de Tsjechen als (bijna) geen ander.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-07, 12:32   #86
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Jeetje, Karel,met je verkeerde schaats uit bed gestapt vanmorgen?
Het zal zeker niet zo zijn dat er zo snel 'n ijsbaan zal komen in Tsjechië.Maar 'n beetje dromen staat toch vrij.Maar voor 5 jaar terug was er in duitsland volgens mij ook nog geen overdekte baan.En als het niet meer lukt in de tijd dat Martina nog schaatst dan maar als ze het werk van Mirek heeft overgenomen als verslaggeefster voor de C.Z t.v.
En ijs hockey lijkt me ook 'n leuke sport, maar je kan toch geintereseerd zijn in meerdere sporten?
Oud 21-02-07, 12:41   #87
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Niet verkeerde been, alleen realistisch. En dromen mag hoor. Ik hou ook van meerdere sporten, ik heb er jarenlang over mogen (en soms ook moeten) schrijven.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-07, 12:59   #88
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Ja en zo stapt de een met 'n dromerig been en de ander met 'n realistisch been uit bed. Lijkt me heel interresant trouwens, schrijven over sport,maar jammer genoeg kunnen we het daar weer niet over hebben hier want dan worden we gemodereerd,of zoiets.
Oud 21-02-07, 20:59   #89
Actief Lid

Kyla's avatar

Nationaliteit:
Als er binnen 5 jaar een ijsbaan is, dan is Martina nog steeds erg jong. In principe kan ze nog jaren mee.
Oud 22-02-07, 08:20   #90
Actief Lid

Vtipil's avatar

Nationaliteit:
Ik denk inderdaad dat er voorlopig geen ijsbaan komt in Tsjechie. Plannen zijn er al jaren, maar daar blijft het bij. En bijna nergens is schaatsen zo populair als in Nederland. Wie heeft er in Amerika gehoord van Davis? Chad Hedrik? Casey Fitzrandolp? Hebben allemaal met de olympische spelen een gouden plak gewonnen. Ook in Italie is het schaatsen niet zo populair ondanks dat er verschillende ijsbanen zijn. De enige overdekte is overigens in Turijn, deze zal waarschijnlijk vanaf volgend jaar niet eens meer als ijsbaan gebruikt worden.
Misschien dat het schaatsen in Tsjechie nooit erg populair wordt. En trouwens...met z'n allen (van het forum) Martina aanmoedigen kan natuurlijk ook in een vol Thialf!
Vtipil is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels