|
|
#12 | |
|
Legende
|
Citaat:
Eerst zelf eens natrekken en dan pas vragen. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
|
Of gewoon zelf even in de topictitel vermelden, Freddy. Niet iedereen is thuis in alle sporten.
![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Ik heb indertussen de topic over langlaufen gelezen,en had het via de
zoekfunctie
natuurlijk ook zelf kunnen vinden.Van Jagr heb ik gevonden dat hij ijshockeyer is maar ondanks het lezen van een paar topics(weten jullie trouwens wel hoeveel er dat zijn?) ben ik er nog niet uit wie Bauer is
.Hoop toch dat je dat nog even wilt vertellen Freddy.En het gaat mij er alleen om dat ik in de toekomst iets meer sporten zou willen gaan volgen waar de Tsjechen goed in zijn.Nu hou ik het meestal op wielrennen,schaatsen,tennis en voetbal,daar kom je natuurlijk ook heel veel Tsjechen tegen.Maar sporten als skieen of ijshockey daar heb ik helemaal geen verstand van.Oja en Jeanne bedankt voor de edit tip,wist echt niet hoe ik mijn eigen fouten moest verbeteren.Alweer iets geleerd |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Legende
|
Citaat:
Google kan ook wonderen doen hoor ! Lukas Bauer is ook een langlaufer. ![]() Zilveren medaillewinnaar in Turijn op de olympische spelen. Lukas Bauer |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Super Lid
|
Ja dat heb ik nu ook door, sorry hoor.De naam kwam me ook wel bekend voor maar ik kon hem dus echt niet plaatsen.Heb eigenlijk nog een vraagje maar ik denk dat ik eerst maar op het forum zoek of ga googelen.Ben bang dat Freddy een beetje gek van me wordt
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Legende
|
WB langlaufen: Neumannova aan de champagne
Katerina Neumannova heeft de vrije stijl-wedstrijd over tien kilometer in het Chinese Changchun gewonnen. De wedstrijd wordt door meerdere toppers overgeslagen, doordat over een week het WK langlaufen in Sapporo is gepland.
Neumannova was bij gebrek aan tegenstand oppermachtig in China. De Tsjechische bleef de Française Karine Philippot maar liefst één minuut en en acht seconden voor. Tussen de nummer twee en drie zat ook een aardig verschil. Philippot bleef de verrassende Kazachse Svetlana Malahova-Shishkina 22 seconden voor. Yuanyuan Liu eindigde voor eigen publiek op vijf seconden van het podium. De Noorse Marit Björgen en de Finse langlaufsters Aino Kaisa Saarinen en Virpi Kuitunen waren niet aanwezig in Changchun. sportone.nl |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Legende
|
Langlaufen
De Tsjechische langlaufer Stanislav Rezac heeft in de Tartu-Marathon in Estland de tweede plaats behaald. De wedstrijd over 63 km, die in het kader van de FIS-Marthon-Cup plaats vond, werd gewonnen door de Zweed Jerry Ahrlin.
radio.cz tartumaraton.ee |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
WK langlaufen: brons voor Tsjechië
De Italiaanse langlaufheren hebben in Sapporo de wereldtitel op het onderdeel teamsprint in de wacht gesleept. Cristian Zorzi bezorgde zijn land uiteindelijk de winst door in een spannende eindsprint de Rus Vassili Rotchev maar net voor te blijven.
Voor de favorieten Noorwegen en Zweden zat er geen medaille in. Bij de Noren ging Tor Arne Hetland in de finale onderuit en bij de Zweden gebeurde hetzelfde in de halve finale. Mede hierdoor kon Tsjechië het brons voor zich opeisen. sportone.nl |
|
|
|