![]() |
|
|
#181 |
|
Actief Lid
|
Fantastisch! Van harte gefeliciteerd met jullie aanwinst en nu het zware werk! Klussen, klussen, klussen!
|
|
|
|
#183 |
|
VIP Lid
|
Nou mam, wat kan je toch lekker beppen om het forum!! toch wel jammer dat ik er niet bij was. Maar ik ga binnenkort zeker mee!
Liefs en een dikke kus Nan (voor alle andere forum- lezers, schrijver etc. hilde's oudste dochter) |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Forum Freak
|
Die indruk kreeg ik al Nan!!! ![]()
|
|
|
#186 |
|
Legende
|
gefeliciteerd met jullie droom. en hopen dat alle dromen over deze droom uitkomen.
ziet er allemaal spannend uit. ik zou alleen maar een nieuw behangetje doen !! ik ben heel benieuwd wat het eind resultaat gaat worden.
|
|
|
|
#187 |
|
Actief Lid
|
Behangetje? In zo'n leuke originele tsjechische woning?
Typisch een man. Nee hoor, lekker authentiek gewoon met de witlkwast er over toch?
|
|
|
|
#188 |
|
Super Lid
|
Oh heerlijk Hilde, we hebben een beetje hetzelfde gevoel denk ik wat betreft plannen maken voor het huis, veel nadenken over wat eerst te doen. Het allerleukste vind ik het opnieuw inrichten en indelen van een huis. We zijn nu bezig met allerlei ontwerpen, mijn hoofd heeft daar bijna een dagtaak aan op dit moment.
Veel plezier! |
|
|
|
|
|
#189 |
|
VIP Lid
|
De volgende dag gaan we eerst een belofte inlossen. De grote jeugd wil skieen. En Sarah wil perse niet. Ik versta geen Duits of Engels. We verzekeren haar dat ze mag,maar zeker niet moet.
Waarom heb je dan voor mij een skibroek gekocht? Is haar bijdehande antwoord. Omdat je dan in de sneeuw kunt spelen en niet nat wordt als je valt of gaat zitten, is mijn antwoord. We vertrekken en gaan niet naar de Jested, maar naar Bedrichov. Al stond er enkele dagen geleden dat de pistes open waren we hebben zo onze twijfels. Totaan de afslag Bedrichov is er nog steeds niets te merken van sneeuw. Het is wel onder nul en grijs. Na een tijdje zien we mensen met skies rijden en even later hele horden. Het is weekend, dus het is druk. De aanbevolen parkeerplaats is hutje , mutje, dus laten we ons meevoeren met de stroom. We zijn erg blij met de winterbanden. En via een aantal bochten parkeren we . Er volgt een verkleedpartij, P1040223voor`t eerst in een ski-oord.jpgvoor het geval er plaats is, maar we houden rekening met alleen kennismaken en afspraken. Het is echt super druk. Welke skischool? Ach we nemen de eerste de beste. De sneeuwman. Ik zal de naam en hun website nog opzoeken. De eigenaar spreekt goed Duits. Vandaag lukt niet. We kiezen voor nieuwjaarsdag en 10 uur vinden we een beetje vroeg. Dus om 13 .00 uur gaan ze starten. Sarah die eerst met mij en de honden buiten heeft gewacht. Demonstreert met een lach op haar gezicht haar streken. Mam, met deze broek kan ik toch in de sneeuw zitten. Zogauw mijn ja klinkt. parkeert ze zich zittend tussen de honden in de sneeuw. natuurlijk schiet ook ik in de lach. Het wachten duurt haar lang. Ga dan even binnen kijken. Stel ik voor. Even later komt ze stralend terug. Ik ga ook skieen deelt ze mee. Samen met haar grote zus en zoals ze het zelf noemt, schoonbroer, gaan ze lessen. Ze worden om 13.00 op nieuwjaarsdag verwacht. We lopen nog wat rond . Het is erg druk en de jeugd is toch een beetje teleurgesteld dat het niet direct kan. Ik ga de uitdaging met Jeff aan. Hoewel ik ook niet overeind blijf krijg ik hem met zijn hoofd in de sneeuw. Het is echt sneeuwpret. Al plakt de sneeuw van geen kant. dan maar terug. P1040233een oud gedicht over winterse grond komt boven.jpg Als ik deze foto zie denk ik aan een gedicht wat ik in de 6de klas moest leren. De grond is wit, de bomen wit, de wolken waar nog sneeuw in zit, zijn wit dat zacht vergrijzeld. Pas nu denk ik dat vergrijzelen echt te hebben gezien. We genieten. Hilde |
|
|
|