![]() |
|
|
#12 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
De vrouw die dit vertelde kreeg haar eerste kind rond 1960 denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
|
Ik begrijp niet zo goed wat je hiermee wilt bewijzen.
Ik ben een jaar later geboren maar zou niet durven beweren dat ik op de hoogte ben van alle misstanden die in Nederland hebben plaatsgevonden. Bovendien worden over veel zaken gezwegen. Sorry hoor, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat die dames een toneelstukje hebben opgevoerd. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Ik heb het afgelopen jaar in een restaurant in Dvur Kralove Tsjechische gehandicapten gezien, die net zo van het leven genoten als wij. Aan het einde van de avond werden zij opgehaald met een gehandicaptenbus.
Deze gehandicapten waren tussen de 35-45 jaar oud, er waren ook wat jongeren. Alleen gehandicapten het syndroom van Down ben ik nog niet tegengekomen. Misschien dat er een deel van het verhaal waar is in sommige streken/ziekenhuizen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Alleen gehandicapten het syndroom van Down ben ik nog niet tegengekomen.
Ook die zijn er hoor. Toch kan het verhaal best waar zijn, hoe triest ook. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Ik ben zeer onder de indruk van je verhaal, loura. Als dit echt gebeurd is heb ik diep medelijden met deze vrouwen. Dit kun je je toch niet voorstellen. Ook ik vraag me af waarom de vrouwen de waarheid zouden verdraaien. En tegelijkertijd denk ik:"Waarom is dit nooit eerder aan het licht gekomen".
Ik zou echt niet weten of dit wel of niet heeft plaatsgevonden. Toen ik in het "Dolhuis" was in Haarlem, viel mijn mond ook soms open van verbazing over wat er vroeger gebeurde in Nederland met verstandelijk gehandicapten en mensen die in de psychiatrie zaten. Ik weet dat mijn oom (had het down syndroom) dagenlang onder een spanlaken lag in een bad om rustig te houden. Jouw verhaal Loura, is zo triest dat je het haast niet kan geloven.
Kijk niet veelbetekenend.....maar beteken veel! Laatst aangepast door mayca; 08-10-07 om 20:55. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Loura,
ik wil beslist niet beweren, dat die dames gelogen hebben. Heb ik ook niet gedaan, meen ik. Eerder zal ik de opmerking van Beruska hier herhalen - is de communicatie daar ergens wel goed en betrouwbaar geweest? Over dit onderwerp heb ik al eerder, daar, in Tsjechie, veel met betrokkennen gesproken. Ik ben zelf nooit in zo'n inrichting opgenomen geweest en ook geen stage gelopen, en ook niet anders gewerkt, dus heb geen eigen ervaring. Wat ik wel weet (heb gehood), dat er een berg van wilde verhalen over deze instellingen bestaan. Daar heb ik zelf geen boodschap aan. Jij ook toch niet? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
De communicatie was wel goed. Er was ook een schoondochter bij die goed Duits sprak.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er 'wilde verhalen' worden verteld. Achteraf heb ik dan ook een beetje spijt dat ik dit verhaal hier heb geschreven. Ik heb zelf 30 jaar in de psychiatrie gewerkt en weet hoe mensen letterlijk met stomheid geslagen kunnen zijn. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Laatst aangepast door Ruud en Esther; 08-10-07 om 20:54. Reden: typefout |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Dit verhaal kan en wil ik niet geloven....maar ik wil ook Laura niet voor leugenaarster uit maken...help!!!!wie weet over deze praktijken meer???
Groet van een ongelovige Doni ![]()
|