![]() |
|
|
#71 |
|
Volwaardig Lid
|
Eventjes bijpraten
Hoi allemaal!!
Ik heb Oom Jaap aan de telefoon gehad!!! Hij belde bij de kleindochter van Mila (Iva waar ik steeds e-mail contact mee heb). Jullie krijgen allemaal de groeten van hem!! Hij vertelde hoe de vlucht was gegaan. Na de douane heeft een Amerikaanse dame, die op vakantie ging naar Tsjechië, zich over hem ontfermd . Oom Jaap had een andere plaats, dan was afgesproken, gekregen in het vliegtuig. Hij kreeg een plaats bij het raam. Gelukkig had hij meer dan genoeg beenruimte zei hij. "Grandioos uitzicht" vertelde hij. De Amerikaanse mevrouw zat naast hem. Waarschijnlijk heeft hij haar de oren van het hoofd gekletst. ![]() De vlucht was hem prima bevallen. Hij heeft erg genoten van de vlucht. Terwijl ík nog in de file stond op weg naar huis, was Oom Jaap al geland in Praag. Alleen de opvang in Tsjechië door de KLM was niet goed geregeld. Dat was gelukkig geen probleem want zijn "reisgenote" heeft hem in een rolstoel naar de bagage-afdeling gereden en vervolgens naar de uitgang. De familie van Mila stond al te wachten. (Ik zal rond de datum van zijn retourvlucht toch nog even bellen met de KLM om te zorgen dat hij opgevangen wordt ) .Ondertussen geniet Oom Jaap van de lentewarmte in Nový Bor en van Mila en haar familie. Hij wordt er erg vertroeteld. Helaas is hij begin deze week gevallen, waardoor hij nog moeilijker kan lopen . Zijn been is opgezwollen, maar het wordt al wat beter. Oom Jaap was blij dat hij weer even met me kon kletsen. Volgens hem lukt het niet om mij te bellen met zijn GSM. Daar wordt hij wel wat onrustig van. Is dat overigens een bekend probleem vanuit Tsjechië, of moet er iets ingesteld worden??? (Hij heeft een prepaidkaart van KPN). Oké dit was even wat nieuws van Oom Jaap.Als er weer wat te melden is, laat ik het jullie natuurlijk direct weten.![]() Groetjes, Chip |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Lid
|
ja wens hem ook maar sterkte namens mij!
en ik hoop dat ie verder een hele leuke vakantie heeft! |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Forum Freak
|
Leuk om weer een bericht over Ome Jaap te lezen.
Chip, hoe het bellen met een GSM uit Tsjechie gaat weet ik niet, want wij bellen normaal altijd vanuit een telefooncel en dat gaat goed. Bij de krantenkiosken en zo zijn telefoonkaarten te koop. groetjes aan ome Jaap Jeanne |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Pivonist
|
Ja, dat is een goeie, inderdaad als je naar een 06 nummer belt wordt het 031 6 en dan het nummer en naar Amsterdam bv. 031 20 enz.
|
|
|
|
#77 |
|
VIP Lid
|
hoi Chip ik heb het even voor je nagezocht wat er aan de hand kan zijn lees het onderstaande even door we hopen dat je er wat aan hebt.
Hoe komt het dat ik niet kan bellen in het buitenland met Hi PrePay? Antwoord Het kan voorkomen dat je in het buitenland niet kunt bellen met je Hi PrePay. Lees hieronder meer over de mogelijke oorzaken en hoe je die kunt verhelpen. Je hebt niet de volledige code ingetoetst: In het buitenland bel je op de volgende manier naar een Nederlands (mobiel) telefoonnummer: * 100 * 10-cijferig telefoonnummer#zendtoets. Als je naar een buitenlands mobiel of vast nummer belt, toets je *100* gevolgd door de landencode, dan het netnummer zonder de 0 en vervolgens het telefoonnummer. Sluit af met # en druk op de zendtoets/beltoets. Je krijgt niet de melding 'u wordt teruggebeld': Probeer het nogmaals, het kan niet goed doorgekomen zijn. Bij sommige toestellen (Nokia, Swing, Philips Savvy) is het nodig de melding 'u wordt teruggebeld' te bevestigen door nogmaals op de zendtoets of op [OK] te drukken. Je wordt niet binnen 1 minuut teruggebeld: Probeer het opnieuw en druk de zendtoets nogmaals in. Lukt het dan nog niet, zoek dan handmatig een ander netwerk Je aansluiting is nog niet geactiveerd Heb je je PrePay aansluiting nog niet gebruikt en ga je naar het buitenland? Activeer dan in Nederland je aansluiting door naar een willekeurig nummer te bellen of je PrePay tegoed op te waarderen. Ben je al in het buitenland, activeer dan je aansluiting door een sms-bericht te sturen naar een willekeurig nummer. Zoek ook handmatig een ander netwerk: bij onvoldoende bedekking als je niet automatisch een netwerk krijgt in je display als de buitenlandse netwerkoperator een tijdelijke storing heeft Lees in de handleiding hoe je handmatig een netwerk kiest. Je hebt onvoldoende saldo Je hebt minimaal € 3,00 beltegoed nodig om te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden Controleer of je toestel defect is door met een andere telefoon naar jouw toestel te bellen. Gaat het toestel niet over dan is er iets mis met de SIM-kaart of het toestel. Makkelijk bellen vanuit het buitenland Vanaf 3 mei 2005 is het mogelijk om in het buitenland zonder terugbelcode *100* te bellen. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Tot 3 mei 2005 bel je als volgt naar het nummer 0612345678 *100*0612345678# Vervolgens word je door het betreffende nummer gebeld. Vanaf 3 mei 2005 bel je: 0031 6 12345678 Het werkt nog niet in heel Europa Deze vereenvoudiging van bellen in het buitenland met een PrePay-aansluiting wordt gefaseerd ingevoerd. Dat wil zeggen dat buitenlandse operators één-voor-één worden aangesloten. Er wordt hard gewerkt om gemakkelijk bellen in het buitenland in heel Europa mogelijk te maken. Streven is om vóór de zomer gemakkelijk bellen in het buitenland voor PrePay-aansluiting in de belangrijkste vakantielanden mogelijk te maken. Buiten Europa dient er altijd met terugbelcode *100* worden gebeld. Makkelijk bellen in het buitenland mogelijk vanuit de volgende landen Bij de overige buitenlandse operators is het bellen zonder terugbelcode *100* nog niet mogelijk. Als je de grens over gaat ontvang je een gratis sms-bericht met informatie of een bepaalde buitenlandse operator gemakkelijk bellen met een PrePay-aansluiting ondersteund of niet. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Volwaardig Lid
|
Bedankt en.... bericht uit Praag
Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie positieve reactie's, vooral voor het uitgebreide antwoord van Elly/Arno! Ik ben alleen bang dat ik dat op deze afstand niet goed uitgelegd krijg aan Oom Jaap. Misschien iets voor zijn volgende reis. (Overigens de 031 toevoeging had ik al standaard in zijn GSM gezet, dus ik denk niet dat dit het probleem is) . Maar: Het lukt hem om contact te krijgen!!! Vandaag kreeg ik een email van Lisa uit Praag. Oom Jaap had met haar gebeld!! Het gaat prima met hem. Met zijn gezondheid en met Mila gaat alles goed. Hij geniet van het mooie weer.![]() Groetjes en nogmaals bedankt voor de hulp! Chip ![]() --wordt vervolgd-- |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Actief Lid
|
Vandaag werd ik zomaar even gebeld door oom Jaap (hij heeft mijn nummer voor het geval hij ergens een tolk voor nodig heeft). Hij klonk erg goed en zei dat hij het erg naar zijn zin heeft. Hij voelt zich erg goed, heeft alleen wat moeite met lopen. Ook met Mila's gezondheid gaat het goed. Ze genieten van elkaar en het mooie weer. De groeten aan alle mensen die zijn verhaal via internet volgen!
|
|
|
#80 |
|
Actief Lid
|
Ik zie dat Chip en ik tegelijk zaten te schrijven...
![]()
|