Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen - Mooie Verhalen
Reis hoogbejaarde oom

Reis hoogbejaarde oom

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 09-10-07, 21:27   #191
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Wat zou het toch heerlijk zijn als ze elkaar nog een keer zouden zien. Het is zo'n prachtig verhaal. Heel veel groetjes aan oom Jaap en ook voor jullie natuurlijk.
Oud 09-10-07, 23:02   #192
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Wat leuk dat ook jij nog aan ons denkt Chip! Doe Ome Jaap vooral de hartelijke groeten.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 08:17   #193
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Na het lezen van dit prachtige verhaal over oom Jaap ben ik zo vrij geweest onderstaand mailtje naar Rtl te sturen ter attentie van het programma All you need is love. Wie weet hebben zij de mogelijkheid Oom Jaap en Mila tijdens de kerst bijelkaar te brengen. Alles onder het motto, "niet geschoten is altijd mis".

goedemorgen,
Ik wil u graag attent maken op een mooi verhaal over een nederlandse man van 94 jaar die een oude liefde heeft ontmoet. Wellicht iets voor uw kersteditie van All you need is love. De volledige tekst kunt u vinden op www.tsjechie.net. Onder het forum Tsjechische taal met de titel Reis hoogbejaaarde oom - hulp gezocht bij vertaling.

Hieronder de vraag om hulp:
"Ik heb een oude oom van bijna 93 jaar, Oom Jaap. Hij is in de 2e wereldoorlog door de Duitsers gedwongen tewerkgesteld in Duitsland. In Duitsland heeft hij toen een meisje ontmoet uit Tsjechië. Mila heet ze. (In de mail aan rtl de rest van dit eerste verhaal.)
Einde eerste verhaal.

Oom Jaap is inmiddels dit voorjaar geweest. Daarna is zijn gezondheid en die van zijn vriendin Mila achteruitgegaan. Ze kunnen de reis zelfstandig niet meer maken. Wie weet kunnen jullie nog iets betekenen. Zoals alle andere mensen op het Tsjechisch forum ken deze mensen niet persoonlijk maar het is gewoon een prachtig verhaal dat een vervolg verdient.
Vriendelijke groet,
Jan

Bericht 12-10-07 om 14:18 aangepast door Jan57.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 08:42   #194
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
De eerste reactie van rtl:

Beste kijker,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U kunt binnen 5 werkdagen een reactie op uw vraag van ons verwachten.

Is uw mail bedoeld voor een programma of presentator, dan sturen wij deze door. De redactie van het desbetreffende programma zal indien nodig contact met u opnemen.

Mail met grof taalgebruik zal niet door ons in behandeling genomen worden.

Natuurlijk kunt u ook onze website raadplegen.
Op de site www.rtl.nl is veel programma-informatie te vinden en op de site: http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/publieksvoorlichting/ staat o.a. een 'meeste gestelde vragenlijst'.

Met vriendelijke groet,
RTL Nederland

Publieksvoorlichting
Oud 12-10-07, 09:02   #195
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jan Nauta schreef:
Bericht bekijken
Na het lezen van dit prachtige verhaal over oom Jaap ben ik zo vrij geweest onderstaand mailtje naar Rtl te sturen ter attentie van het programma All you need is love.
Heb je vooraf kontakt genomen met Chip ? Zijn zij wel akkoord met deze gang van zaken ? Best is uw bedoeling met hem eerst door te spreken.
Oud 12-10-07, 09:15   #196
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
Heb je vooraf kontakt genomen met Chip ? Zijn zij wel akkoord met deze gang van zaken ? Best is uw bedoeling met hem eerst door te spreken.
Nee, dat heb ik niet gedaan. Maar dat is natuurlijk geen punt. Rtl zal natuurlijk contact zoeken met de familie om uit te zoeken of ze mee willen doen. Dus tegen hun wil gebeurt er niets. Ook is de kwestie anoniem. Rtl weet nu niet om wie het gaat. Ook is de kans niet zo groot dat het verhaal überhaubt doorgaat, het aantal verzoek voor dit programma is erg groot.
Oud 12-10-07, 09:22   #197
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
gemaild

Chip toch maar even een mailtje gestuurd van mijn misschien ietwat te enthousiaste boodschap aan Rtl. Hem natuurlijk gezegd dat wanneer hij bezwaar heeft ik de mail naar Rtl intrek.

De reactie kwam direct.

Hij schreef,

Hartverwarmend dat het verhaal van mijn "ouwe held" ook jou erg aanspreekt.
Geen probleem hoor dat je het hebt aangemeld!

Bericht 12-10-07 om 09:44 aangepast door Jan57.
Oud 12-10-07, 09:48   #198
Volwaardig Lid

Chip's avatar

Nationaliteit:
Het is hartverwarment!!

Beste allen!! Jullie zijn weer hartverwarmend.
Jullie stralen heel veel liefde richting Oom Jaap uit.
Het doet mij goed dat het verhaal ook nieuwe leden zoals Jan aanspreekt. Leuk dat hij Esthers idee spontaan heeft opgepakt. Ook Freddy's reactie daarop laat zien dat jullie zorgzaam met ons meeleven! Heel heel erg bedankt. Inmiddels heb ik Jan gemaild dat hij zich niet bezwaard hoeft te voelen en dat ik zijn spontane reactie waardeer. Ik heb wel gevraagd om bij een eventuele reactie van het programma dit via mij te laten lopen, omdat ik bang ben dat het anders voor Oom Jaap dan misschien teveel spanning geeft. Mocht het doorgaan en zij zou mogen komen dat weet ik wel wat me te doen staat Mijn hobby is kokkerellen, dus een bord extra.

Hartelijke groet allemaal!!

Bericht 12-10-07 om 12:48 aangepast door Chip.
Chip is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 14:48   #199
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
We zijn stik benieuwd of dit doorgaat, zou wel mooi zijn zeg!! *zit nu al een halfuurtje te dagdromen*
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-10-07, 10:11   #200
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Ja, dat zou schitterend zijn oom Jaap en Mila met de kerst weer bij elkaar op kosten van RTL uiteraard!

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed