![]() |
|
|
#71 |
|
Super Lid
|
alweer mooi verhaal op naar de 100
|
|
|
|
#72 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik heb zelf er ook mee gerommeld vroeger, mooie hijskranen kon je er mee maken en allerlij rijdende dingen ,dat is zeker 50 jaar geleden!! Waar blijft de tijd... Kwou dat ik mijn Mecano nog had,dan ging ik weer bouwen!!!! Groet van een niet bouwende Doni ![]()
|
|
|
|
#73 | |
|
Legende
|
Citaat:
Is het er soms een van dit merk kukel ? merkurtoys.cz
|
|
|
|
#74 |
|
Actief Lid
|
Ha die Kukel,
Doni heeft mij gewezen op jouw verhalen en ik heb ze allemaal gelezen vanaf het begin. Grandioos leuk en ik hoop dat je er nog even mee doorgaat.
|
|
|
#75 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Dit is niet het Mecano wat Kukel bedoeld... Het gaat om stalen stripjes van div.lengtes ,asjes, boutjes en moertjes en ringetjes enz.enz. Door de gaatjes kun je diverse verbindingen maken en daardoor hele bouwwerken in elkaar zetten, te denken valt aan hijskranen, auto's karretjes, enz,enz. Groetn Doni, ![]()
zitra taky den Laatst aangepast door doni; 21-09-07 om 00:05. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
VIP Lid
|
Volgens mij is Mercur wel het enige Merk dat in Tsjechoslowakije, in 1989, te koop was. Rond het jaar 2000 heeft Bart Smit, de speelgoedketen, geprobeerd om het begrip meccanoo, weer nieuw leven in te blazen. Met Mercur. Was geen succes!
Carlo. |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Legende
|
Citaat:
Ik weet maar al te goed wat het is want ik was bij Merkur dit jaar. Verder is de afbeelding die jij plaatst van Temsi, van de meccanonaaper Jan Blom uit Hengelo. Gelukkig voor Blom was er toen nog geen patentbescherming.
|
|
|
|
#79 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik zal het uitwrochten van items voortaan aan u overlaten... Maar neemt niet weg dat ik er vroeger ontzettend van genoten heb. Groet, Doni ![]()
|
|
|
|
#80 |
|
Deel 19. Slecht weer
1991 Vrchlabi. We staan op de camping nabij het centrum. Aan het meertje. Oud zootje, vies en smerig. Nu is het helemaal vernieuwd. We hebben het naar ons zin, maar het weer betrekt. Het begint te stortregenen. Een waterval van ellende daalt over ons neer. Schuin tegenover staan 4 jonge Tsjechen. Twee jongens en twee meisjes. Ze verzuipen in het miserabele tentje. We hebben ze geroepen, kom maar bij ons in de voortent, lekker droog, verwarm je maar aan de kachel. Beetje moeizaam met elkaar gekletst. Toen het droog was hebben ze overnacht in hun eigen tentje. De volgende dag was het weer mis. Regenen, ongelofelijk. Wij zouden naar een huis in Strazne gaan met enkele Tsjechen om daar te overnachten. We zagen de 4 jongelui mistroostig kijken. We hebben ze uitgenodigd om enkele dagen in onze vouwwagen te overnachten. Wij hebben dolle dagen gehad in Strazne. Toen we terug kwamen was alles in onze vouwwagen keurig opgeruimd, briefje dank je wel en hoe lief: een fles limonade. |
|
|
|
|