|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#112 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#114 |
|
Deel 25.
Onze Tsjechische buurman en mijn zwager zitten aan tafel genoeglijk te praten over vroeger. Ze zijn beiden ongeveer even oud. De een groot geworden in een vrij land, de ander niet. Er ligt sneeuw buiten, de open haard brand en de pivo wordt geproefd. Het is rustig en behaaglijk. Ik bemoei me niet met het gesprek. Ze zoeken het samen maar even uit. Ach, zegt de buurman, ik moest 2 jaar in dienst en jij? !8 maanden, antwoord mijn zwager, lichting 64 was het. Ik ook, zegt de buurman en ik kreeg omgerekend € 2,= Jezus zegt mijn zwager, ik kreeg maar 1 gulden. Nee, ze waren het er over eens, dat was niet veel. O, o, zegt de buurman, € 2,= per maand, en daar moest ik ook nog mijn eigen laarzen van kopen! Verbijsterd kijkt mijn zwager de buurman aan en stottert: ik bedoel 1 gulden per dag! nadat ze overeengekomen waren dat die tijd niets was heb ik ze voorzien van een nieuw flesje bier |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
VIP Lid
|
wat een mooi verhaal weer,
volgen er nog meer??
|
|
|
|
#118 |
|
VIP Lid
|
Kukel, bedankt voor het verhaal!.. Ik ben ooit afgekeurd voor militaire dienst!.. ( gekeurd in Delft ). En nu maak ik even geen zottigheid!!: Ik begreep niet, waarom !!..
Char.
|
|
|
#120 |
|
VIP Lid
|
Kukel,
Zo, je staat weer bovenaan En zo hoort het Char. |
|
|